Permalänk

Problem med Skype

Halloj!

Jo nu är det så här att jag har ett konstigt problem med Skype.
När vi sitter t.ex. 4 personer i ett skypesamtal och lirar BF BC2 så försvinner en person som pratar, alltså att personen slutar höras.

När man t.ex. har vunnit ett game eller när man laddar till en ny bana så funkar det fint, men direkt när man kommer in i spelet uppstår problemet.

Det här problemet har 3 utav 5 st. Kan även tillägga att vi kör w7.

Är väldigt tacksam om någon har någon idé om vad detta kan bero på

Mvh Christian

Permalänk

Jag har exakt samma problem när jag sitter i skype med polare och lirar heroes of newerth. Dock i mitt fall är det bara jag som hörs dåligt ingame. Funkar perfekt i windows och i chatten innan matchen startar, men när vi kommer in o börjar spela hörs jag bara ibland, mest sällan.

Mycket konstigt då det funkade innan jag köpte ny dator (2 veckor gammal). Kör windows 7 64-bits. Körde 32-bits innan.

Tacksam för alla förslag/lösningar 8)

Visa signatur

i5 2500k 3.3 GHz, 16 GB, SSD 120, ASUS Radeon HD 6950 2 GB.

Permalänk
Medlem

Är ganska säker på att lösningen ligger i skype versionen.
Prova avinstallera och installera en äldre version!

Permalänk
Medlem

Har liknande problem med senaste skype (4.2??) samt win 7 64bit. Verkar som att diskussionen är igång på diverse skype- och spelforum på nätet och problem dyker upp i lite olika skepnader just i win 7 x64.
Consensus verkar vara att använda en sen 3.x version istället för 4.x... men jag alt-tabbar och startar om skype istället.

Visa signatur

enthooEvolvTGlass; MSI-Z97Gaming9-ACK, 4790K, 32GbRAM, samsung840Evo, Intel520-240gb, Kraken-X61, evga980ti ACS2.0+, seasonic660Wplatinum. Sennheiser PC360, SiberiaV2. WACOMbambooA5. SaitekCyborgEVO. XboX1BTcontroller. NAD3020d + B&W 686 S2
+Lenovo thinkpad s540
World of Tanks, Elite:Dangerous (solo), Star Citizen, anything Co-op

Permalänk
Medlem

Jag hade exakt samma problem innan, laddade ner en annan skype version som jag visste fungerade bra men fick samma problem där helt plötsligt.

Nu kör jag med teamspeak ist

Visa signatur

The quieter you become, the more you are able to hear

Permalänk

Trevligt med lite svar
Dock ingen direkt lösning

Ska testa lite!

Tack för alla tips!

Permalänk
Medlem

Mm jag har också detta problem :P. Dock löste det sig hyfsat när jag laddade ner en äldre version http://www.filehippo.com/download_skype/3451/