Permalänk
Medlem

Ram minne till HTPC

Vilket RAM-minne passar till Asus E35M1-M? Tacksam för alla svar

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/artikel/1901899/asus-e35m1-i-deluxe-fusion

"Minnestyp: DDR3
Hastighet: 1066/800MHz
Antal platser: 2 st
Maximalt minne: 8 GB"

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,5 GHz| Gigabyte P55A-UD4 | EVGA 580 @ 820/4100 MHz | XMS3 8GB @ 1600MHz | Atcs 840

Permalänk
Medlem

Tack för svaren! Kan nån linka ett riktigt billigt grafik-kort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tollehej:

Tack för svaren! Kan nån linka ett riktigt billigt grafik-kort

Vad ska du med det till? Du har ju ett fullt dugligt redan på moderkortet!? Säkert bättre än "ett riktigt billigt" också.

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite då jag har en närliggande fråga.
Det ska finnas minnen som har low profile, tänkte att det kanske inte är så dumt att försöka hitta sådana eftersom det finns risk att det blir trångt i dom små burkarna (läste någon review för en burk där dom rekommenderade low profile minnen för att allt skulle få plats utan att ligga emot varandra).
Jag har bara lyckats hitta 3 st Kingston-minnen som är low profile, där alla är ECC/Reg vilket inte ska fungera för Asus E35M1-I Deluxe enl spec. Finns det några minnen med low profile som inte är ECC/Reg?

Visa signatur

"And even tho the computer was off and unplugged, an image stayed on the screen! It was.. THE WINDOWS LOGO!"
- Bender

Permalänk
Medlem

Nu tycker jag inte att vi ska lita på Inet i denna fråga och kolla manualen på asus hemsida istället, den säger klart och tydligt att dom stödjer 1333MHz minnen också. en väldans massa av dom.

Permalänk
Medlem

Även jag lånar tråden. Jag har också ett Asus E35M1-I Deluxe och söker nu RAM. Är det stor skillnad på 1600 och 1033 mhz? Förut snackades det om att man skulle hellre använda 2 st 2gb istället för 1 st 4gb, gäller det fortfarande? Tack på förhand.

Redigering: Kom just på att jag ju bara har två st minnesslots på moderkortet, så om jag vill uppgradera i framtiden så måste jag ju ta ur det ena. Så jag undrar verkligen om det gör någon skillnad att ha 1 * 4gb eller 2 * 2gb?

Permalänk

Nej, det är ingen skillnad. Jag kör själv med http://www.dustinhome.se/product/5010483274 till samma moderkort och det fungerar perfekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fr0hike:

Även jag lånar tråden. Jag har också ett Asus E35M1-I Deluxe och söker nu RAM. Är det stor skillnad på 1600 och 1033 mhz? Förut snackades det om att man skulle hellre använda 2 st 2gb istället för 1 st 4gb, gäller det fortfarande? Tack på förhand.

Redigering: Kom just på att jag ju bara har två st minnesslots på moderkortet, så om jag vill uppgradera i framtiden så måste jag ju ta ur det ena. Så jag undrar verkligen om det gör någon skillnad att ha 1 * 4gb eller 2 * 2gb?

Efter vad jag har läst här på Swec så är det några som har problem med att köra två stickor RAM. Själv kör jag med en A-Data 4Gb 1333MHz sticka på mitt E35M1-I Deluxe kort, utan problem.

Visa signatur

7800x3d - asus prime x670e-pro - 32gb ddr5 - asus tuf rtx 4090 gaming oc