Permalänk
Medlem

Black Swarm. Del 2

Hej. Då är det dax att göra mitt nya system officielt här på Sweclockers!!! för er som är intresserade av vatenkylning, modifikationer och ett riktigt Maskineri, Då är detta Galleri för er!

TEMA: OTROLIGA BLOODRED AND MATT BLACK

Bygget börjar 1/5-2011. (om allt går som det ska med sponsorerna)

Specs:
Intel Gulftown i7 980X
Evga X58 Classified 3-Way
Corsair Dominator GT 2000mhz 3x2Gb
XFX 5970 Black Edition Crossfire
Corsair HX1000W Red Edition.
Western Digital Black Caviar 1TB RAID0 (2st)
Ocz Vertex 3 Pro 120Gb RAID0 (2st)

Vattenkylning:
XSPC RX360
XSPC RX240
XSPC RX120
Bitspower Kompressions anslutningar (i alla vinklar och former) 1/2" ID 3/4" OD
PrimoChill Ice Bloodred 4liter (med extra blooddye bomb för extra blodrött)
EK Supreme HF "Classified"
PrimoChill PrimoFlex Pro LRT UV Red 1/2" ID 3/4" OD
XSPC DUAL BAY RES FOR DUAL DCC PUMPS
Danger Den DCC 3.25 -12V 18W (2st)
Bitspower SmartCoil 3/4" OD

(har säkert glömt någe)

Mera kommer allt efter som...
15st 1850RPM Gente Typhoon Fläktar (Tro mig, det kommer låta lite (: )

Allt kommer vara vattenkylt, och för er som har ett Corsair Obsidian 800D så ska jag visa er hur ni ska gå till väga.

Kommer att unboxa/recesioner till er alla (allt kommer ligga på min Youtube-Channel)

Kommer visa min build Via film och bild! kommer också visa er mina mod, och hur ni kan göra likadant!'
Kommer berätta om vart jag har skaffat grejjerna.

Nu är det upp till er om jag ska Unboxa/Recentionera på svenska eller engelska (lämna komment!!)

Sponsorer: Bitspower, OczTechnology, Performance-Pcs.com och Enermax

Tar emot Sponsorer då jag alltid ser fram emot sammarbete

Uppdrag:
DreamHack Summer 2011, kanske dreamExpo.

FotoTagning till Bitspower och andra sponsorer!

Insperation av denna Build. WestCoastMods (Build "SkullCrusher")
SkullCrusher Klicka HÄR!

Kommer förmodligen att sälja denna rigg sen när den är klar om det nu finns intresse av ett monster...

Denna del innehåller mest Vattenkylning och lite hårdvara osv.

Kommentera gärna!

Black Swarm. Del 2

Visa signatur

GAMER SINCE BIRTH

OWNER OF BL4CK SW4RM (50.000P vantage)

Citera för svar, så jag hittar tillbaka

Permalänk

känns som du kopierat allt från mig typ

och så borde du lära dig fotografera eller skaffa en bättre kamrea

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem

Den där led lampan blev rätt ful och gpu kärnorna såg inte rena ut, Sen skulle jag tipsa dig att fota i sol ljus utomhus, så du slipper alla kassa bilder.

Visa signatur

Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk

Har du någon annan kamera att ta bilder med?:)

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk

Tråkigt med så otroligt dåliga bilder på ett annars hyffsat serriöst projekt.

Släng dendär leden åt He****e!

Lycka till.

Visa signatur

Black Legend:Asus P8Z68, 2600k, 16gb Corsair Vengance,GTX580, Silverstone Strider 1,5kw, @ Custom H2O
Htpc: Asus P7P55DE, Core i5 760, 8gb Kingston Hyper-X, Asus GTX 465, Silverstone Strider 850w,4,5TB @ Custom H2O
Htpc2: Bitfenix Prodigy, Asus E45M1-I, 8gb Corsair vengance LP, 80gb ssd, 150w Pico

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arne-Mohammed:

känns som du kopierat allt från mig typ

och så borde du lära dig fotografera eller skaffa en bättre kamrea

Har inte så många val då det måste vara svart/rött som du har-.- Men när det är klart kommer du säga någe helt annat!

Skrivet av Henrikfotograf:

Den där led lampan blev rätt ful och gpu kärnorna såg inte rena ut, Sen skulle jag tipsa dig att fota i sol ljus utomhus, så du slipper alla kassa bilder.

Då jag har väntat väldigt länge på en kamera från min syrra (hon tror inte jag kan hantera den:S), så får jag ta mobilkameran. men ska tjata på henne ännu mera!

Skrivet av ManBearPig:

Har du någon annan kamera att ta bilder med?:)

Skrivet av Core2Quad:

Tråkigt med så otroligt dåliga bilder på ett annars hyffsat serriöst projekt.

Släng dendär leden åt He****e!

Lycka till.

Lampan kommer bara lysa upp texten, iaf vad dom sa.

enligt min vistom så måste väll lampan lysa från sidan in i glaset för att texteffekten ska funka (då allt annat inte lyser? om ni vet. Citera på denna.

Sen vill man ju ha den där poulse effekten, för den är ju het. eller hur arne-mohammed

Visa signatur

GAMER SINCE BIRTH

OWNER OF BL4CK SW4RM (50.000P vantage)

Citera för svar, så jag hittar tillbaka

Permalänk

No hard feeling, men bilderna är värdelösa, fota i bra ljus å använd en vettig kamera samt lär dig fota.
Sen ang led så känns det rätt ghetto aktigt ut, även gpu'erna känns inte speciellt rengjorda ut.
Men det verkar seriöst alla fall!

Permalänk

Blev han avstängd?

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Skrivet av ManBearPig:

Blev han avstängd?

ser så ut :S

wtf?:S

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem
Skrivet av ManBearPig:

Blev han avstängd?

kollade lite igenom hans senaste aktivitet. Kanske kan relateras till detta http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/1003739-kop... . Personen i fråga är tydligen den som sålt musen till trådskaparen.

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Skrivet av Antzo:

kollade lite igenom hans senaste aktivitet. Kanske kan relateras till detta http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/1003739-kop... . Personen i fråga är tydligen den som sålt musen till trådskaparen.

Hm, ja det var min första tanke men funderade på om sweclockers gjort sån research att det var nog för avstängning

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

det är min polare, han vart avstängd pga av att han marnadsförde i forumet. han blir upplåst den 30e igen. och det där med affären, den är redan avklarad och allt

Visa signatur

350D - i5 3570k - 8gb Vengence - 2x Gtx 580 - 120gb Samsung ssd - 500gb Lagring - 1000w Fractal design - Antec 620

Permalänk

skaffa en bättre kamera och ladda upp fler bilder! jag vill se mer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

skaffa en bättre kamera och ladda upp fler bilder! jag vill se mer!

Han är avstängd

Visa signatur

Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrikfotograf:

Han är avstängd

Skulle gissa att det är pga Razermusen han sålde? ^^
I så fall, jävligt rätt åt han.

Visa signatur

O11-D XL || MSI Tomahawk B350 || Ryzen 1600X || 16Gb Corsair Vengance LED 2600MHz || 3080 H2O || Samsung 960EVO 256GB ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddeyy:

Skulle gissa att det är pga Razermusen han sålde? ^^
I så fall, jävligt rätt åt han.

Men vafan 250:- för en sån mus är ju ett kap även om den skulle sakna skal helt! Och köparen behövde ju aldrig betala den där extrafrakten.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

sådär, tillbaxs :). och affären är gammal och uppklarad... tar helt och hållet på mig misslyckandet med affären, men det var inte meningen att det skulle bli så. alla har någon gång haft en misslyckad affär.

Visa signatur

GAMER SINCE BIRTH

OWNER OF BL4CK SW4RM (50.000P vantage)

Citera för svar, så jag hittar tillbaka

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

Men vafan 250:- för en sån mus är ju ett kap även om den skulle sakna skal helt! Och köparen behövde ju aldrig betala den där extrafrakten.

Kan inte påstå att det var dyrt, men det såg ut som att han haft den i röven eller något sista dygnet

Permalänk
Medlem

haha

Visa signatur

GAMER SINCE BIRTH

OWNER OF BL4CK SW4RM (50.000P vantage)

Citera för svar, så jag hittar tillbaka

Permalänk
Medlem

När kommer update?

Visa signatur

Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av zikkor:

Kommer updates på bygget snart?

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

Kommer updates på bygget snart?

Tror det aldrig kommer något update överhuvudtaget:P

Visa signatur

Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Jo. men pga förseningar av mina sponsorer

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GAMER SINCE BIRTH

OWNER OF BL4CK SW4RM (50.000P vantage)

Citera för svar, så jag hittar tillbaka

Permalänk
Medlem

Update kommer! håller på med fototagning och tester, dock fattas det ett cpu block som snarast ska inhandlas när lön kommer

Skrivet av Henrikfotograf:

Tror det aldrig kommer något update överhuvudtaget:P

Visa signatur

GAMER SINCE BIRTH

OWNER OF BL4CK SW4RM (50.000P vantage)

Citera för svar, så jag hittar tillbaka

Permalänk

bästa kameran...

Visa signatur

i5 + antec 620 35c idle | asus 6870 | asus p8h61/usb3 | corsair 8gb xms3 | fractal design tesla 650watt | antec dark fleet 85