Permalänk
Medlem

R3

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Medlem

jag o svärfar köpte varsitt chassi jag tog R3 han H2 han valde H2 för just hotswapen i taket MEN varför måste man ha det dära AHCI eller vad det heter aktiverat det är ju helsjukt han som reparerar massa diskar åt folk köpte den just för att bara kunna slänga i diskarna göra en felsök. men då går inte det för om inte den disken är i det läget funkar ju inte det!

eller finns det nått sätt o komma runt det?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

För att IDE inte stödjer hotswap?

Permalänk
Medlem

så sata är som IDE då?

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av bjonss13:

så sata är som IDE då?

Nej, men väljer du inte AHCI, så körs disken i IDE-kompatibelt läge.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Aha

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag vet inte om jag hade beställt ett annat chassi efter att ha sett denna video: Samma som var med tidigare i tråden.

http://www.youtube.com/watch?v=MHcyWTorjdU

Blev nästan orolig och tänkte avbeställa dock så tog jag mitt förnuft till fånga då sweclockers inte hade någonting speciellt att anmärka, så beställningen får ligga kvar, har tidigare haft ett R3 men bytte bort detta då jag byggde med mATX så köpte då ett define mini i stället.

Jag hade tänkt använda detta chassi som server låda då jag för tillfället bara sitter på 5 diskar men det finns ju möjlighet att stoppa i tot 11 om man vill använda 5,25" platserna dock ingen kylning på dessa..

Men iaf andlegningen till att jag valde detta chassi är bara för att hdd burarna är vända mot fläktarna utan någonting ivägen för luft flödet och jag håller tummarna för att jag inte gjorde bort mig i detta val..

Någon som har en H2a som kan dementera detta youtube clip med massa billig plast dålig kvalite och kasst ljuddämpningsmaterial??

Permalänk
Skrivet av Mini_ice:

Jag vet inte om jag hade beställt ett annat chassi efter att ha sett denna video: Samma som var med tidigare i tråden.

http://www.youtube.com/watch?v=MHcyWTorjdU

Blev nästan orolig och tänkte avbeställa dock så tog jag mitt förnuft till fånga då sweclockers inte hade någonting speciellt att anmärka, så beställningen får ligga kvar, har tidigare haft ett R3 men bytte bort detta då jag byggde med mATX så köpte då ett define mini i stället.

Jag hade tänkt använda detta chassi som server låda då jag för tillfället bara sitter på 5 diskar men det finns ju möjlighet att stoppa i tot 11 om man vill använda 5,25" platserna dock ingen kylning på dessa..

Men iaf andlegningen till att jag valde detta chassi är bara för att hdd burarna är vända mot fläktarna utan någonting ivägen för luft flödet och jag håller tummarna för att jag inte gjorde bort mig i detta val..

Någon som har en H2a som kan dementera detta youtube clip med massa billig plast dålig kvalite och kasst ljuddämpningsmaterial??

Problemet är väl att de satt hårddiskplatserna för tätt samman för att det skall bli något vettigt flöde över diskarna om alla diskplatser används, så man bör lämna lite tomma platser här och var. Dessutom finns det lite dåligt med luftspalter i dörren för att man skall kunna utnyttja fläktarna i fronten på ett vettigt sätt. Om man öppnar upp ett större hål i underkanten av dörren skall man få ett bra mycket bättre flöde (man vill ju inte ha dörren öppen hela tiden). Finns någon recension/moddning där de visar det vill jag minnas.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

För min del som endast ska ha den som server chassi och inte har några prestanda komponenter bakom ska det nog räcka, hoppas att jag kan ha dörren sitta kvar annars så är det inte hela världen om jag måste plocka bort den då datorn iaf står undangömd, trotts den lilla luft spalten inbillar jag mig att hdd's mår bättre i detta chassi än i ett R3.

Permalänk
Medlem

Tycker att det är rätt bra kvalite på H2. Har inte märkt några större missar på chassit heller.

Visa signatur

Dator 1:GA-990FXA-UD3| 1090T 3.2 GHz||RX 480||8GB Hyper X 1600MHz||Samsung 850 EVO 250 Gb, WD Caviar Black 750Gb, WD Caviar Blue 1TB||Fractal Design R5||Corsair HX650||Noctua NH-D14||Asus Xonar DGX||
Dator 2: M4A785TD-V EVO|| 965 BE 3.4 GHz||R9 380||4GB 1333 MHz||F3 320 GB||Antec P183||Corsair TX650||CM Hyper 212+||

Permalänk
Medlem
Skrivet av W1KARS:

Tycker att det är rätt bra kvalite på H2. Har inte märkt några större missar på chassit heller.

Hur är det med dörren?? Lär du ha den öppen för att få någorlunda temeraturer?? Kör du med fläktkontollen och i så fall vilka procent??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mini_ice:

Hur är det med dörren?? Lär du ha den öppen för att få någorlunda temeraturer?? Kör du med fläktkontollen och i så fall vilka procent??

Lite bättre temperaturer får man med dörren öppen. Kör fläktarna på 70%

Visa signatur

Dator 1:GA-990FXA-UD3| 1090T 3.2 GHz||RX 480||8GB Hyper X 1600MHz||Samsung 850 EVO 250 Gb, WD Caviar Black 750Gb, WD Caviar Blue 1TB||Fractal Design R5||Corsair HX650||Noctua NH-D14||Asus Xonar DGX||
Dator 2: M4A785TD-V EVO|| 965 BE 3.4 GHz||R9 380||4GB 1333 MHz||F3 320 GB||Antec P183||Corsair TX650||CM Hyper 212+||

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=HkSP3JCzBc0

Här visar han att R3 är ett bättre chassi!

Visa signatur

[NZXT M59] [AMD Phenom2 X6 1055T] [Gigabyte GA-790XTA-UD4] [Corsair 4GB (2x2GB) Value Select DDR3 1333MHz] [XFX Radeon HD5770 1GB] [Corsair VX 550W 80+] [1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av edvarno:

http://www.youtube.com/watch?v=HkSP3JCzBc0

Här visar han att R3 är ett bättre chassi!

Han visar ingenting det är hans egna subjektiva åsikter. Han gör inga objektiva tester av chassit.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

R3 får det bli

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Avstängd
Skrivet av edvarno:

http://www.youtube.com/watch?v=HkSP3JCzBc0

Här visar han att R3 är ett bättre chassi!

Han är också löjligt subjektiv som vanligt.
Dålig reviewer på det mesta han gör.

Permalänk
Medlem

Det är verkligen två läger på detta forum ang R3 samt H2 så vi får se när jag får mitt.. Förstår dock inte riktigt all kritik som H2 får för att vara en replica av R3 chassit?? i stort sett det enda de delar är att bägge har en höger hängd dörr, resten... Tja kan inte riktigt förstå de som säger att H2 skulle vara en ren kopia av R3

Permalänk

Jag har ett H2 och kan säga att både plasten och plåten är bra. Luckan där fram som är gjord i plast är mycket robust och tålig. Ska inte klanka ner för mycket på R3 men kvalitén på både plast och plåt är rätt olika på de båda chassina och värt att nämna är också att jag haft båda i min hand. Temperaturen på H2 är mycket bra och håller samma temperatur som vilket annat chassi som helst. Har förvisso satt in både en fläkt i botten och i toppen men temperaturen håller sig stabilt runt 30-35 grader i idle och 60-65 grader i full load med en överklockad i5 2500K @4.5GHz så det jämnar nog ut sig rätt bra där. Värt att nämna är att jag satt in motståndskablar på både CPU-fläktarna (NH-D14) och på ena 120mm Noctua fläkten med. När man sänker fläktkontrollen till lägsta hacket, 40% så blir datorn i princip ljudlös men samtidigt höjs temperaturen ca 10 grader i load och det är fullt förståeligt då fläktarna går på riktigt låga RPM-tal.

Visa signatur

i5 2500K @4.5GHz + Noctua NH-D14 | Asus P67 PRO | 8GB Corsair 1600MHz Vengeance | MSI GeForce GTX 580 TWIN FROZR II | Intel SSD 320 120GB | 1TB WD Caviar Green | NZXT H2 Vit | Corsair AX 850W | LG 23" 120Hz | Nvidia 3D Vision | Audio-Technica ATH-M50 | Asus Xonar DS | Logitech G15 + MX518.
Citera eller skicka PM för svar.

Permalänk

R3 alla dagar i veckan

Visa signatur

Fractal design define r3 artic white, 2x 6950 CF Corsair AX850w Intel i5 2500k MSI GD-55 REV B3

Permalänk
Medlem

Det är väl ett enkelt val? Jag köpte visserligen mitt långt före H2 ens fanns.

Men det är inte ens nära. Define är helt enkelt ett mycket bättre chassi.