Tappar anslutningen i BF BC2,vore väldigt tacksam för hjälp!!

Permalänk
Skrivet av jakkes:

Stäng av UPNP i routern och ni blir ej disconnected!!!!!!

Jag ska testa nu att köra lite, och se om jag blir disconnectad eller inte..

Skrivet av edsbyn:

Vissa säger att upnp ska vara aktiverad. Blir lite förvirrad här :S

Visa signatur

Dator 1|Fractal Design R3 Titanium|AMD Phenom 2 X6 1055T 2.8Ghz |Noctua NH-U9B SE2|Gigabyte GA-880GM-UD2H |Corsair 8GB 4x2GB XMS3 DDR3|AMD 7970| Chieftec750w| Intel 320 120GB SSD|
Servern|NZXT Lexa S |AMD Dualcore 3.1Ghz|Arctic Cooling Rev2 |Gigabyte DS3 |4x2 Crucial DDR2 667mhz |Nvidia GT 430|4x2TB Western Digital Green|Chieftec 400w|
"Try not. Do or do not, there is no try"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alucard88:

Jepp jag har en sån Thomson router.. Jag ska stänga av UpNp och se om det blir bättre.

Jag har testat att slå av windows brandvägg, och mitt virusprogram -> no go

Jepp, jag kan adda dig.. heter snuckel_ruckel.. Jag vet, mycket bra nick hahaha!

Hur går det för dig?

Visa signatur

- Its all about the game

Permalänk
Medlem
Skrivet av satero:

Har addat dej nu! Väldigt tungt nick där du! Men en Squad på två pers är ungefär lika värdelöst o simpelt som att tro att man besegrat terrorismen i o med Bin Ladins död.. Så andra som känner för lite gott lir då och då, skriv era nicks och skämmes inte!

heter GH0LT med en nolla iställer för o

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

vet någon här vilka portar man ska stänga av upnp då om man ska stänga av det för bfbc2?

och vilka program använder sig utav detta?

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jake93:

heter GH0LT med en nolla iställer för o

And you're in the motherfuking Squad! Jag är rank 7 på detta accountet, men är alltså inte noob, kom upp till rank 30 på mitt PS3 men sedan fick jag för mig att pc var roligare

Permalänk
Skrivet av larssa87:

Hur går det för dig?

Jag har inte blivit disconnectad än, har inte spelat så mycket efter att ha stängt av upnp.. Ska köra lite mer idag, återkommer!

Visa signatur

Dator 1|Fractal Design R3 Titanium|AMD Phenom 2 X6 1055T 2.8Ghz |Noctua NH-U9B SE2|Gigabyte GA-880GM-UD2H |Corsair 8GB 4x2GB XMS3 DDR3|AMD 7970| Chieftec750w| Intel 320 120GB SSD|
Servern|NZXT Lexa S |AMD Dualcore 3.1Ghz|Arctic Cooling Rev2 |Gigabyte DS3 |4x2 Crucial DDR2 667mhz |Nvidia GT 430|4x2TB Western Digital Green|Chieftec 400w|
"Try not. Do or do not, there is no try"

Permalänk

Kan tillägga nu att stänga av UpnP inte hjälper.. Jag slutar snart att spela det spelet..

Visa signatur

Dator 1|Fractal Design R3 Titanium|AMD Phenom 2 X6 1055T 2.8Ghz |Noctua NH-U9B SE2|Gigabyte GA-880GM-UD2H |Corsair 8GB 4x2GB XMS3 DDR3|AMD 7970| Chieftec750w| Intel 320 120GB SSD|
Servern|NZXT Lexa S |AMD Dualcore 3.1Ghz|Arctic Cooling Rev2 |Gigabyte DS3 |4x2 Crucial DDR2 667mhz |Nvidia GT 430|4x2TB Western Digital Green|Chieftec 400w|
"Try not. Do or do not, there is no try"

Permalänk
Skrivet av Alucard88:

Kan tillägga nu att stänga av UpnP inte hjälper.. Jag slutar snart att spela det spelet..

Prova skicka ett mail till EA:s support? Dom kanske kan hitta en lösning.

Visa signatur

MS-7613 l i5 750 l 6GB RAM DDR3 l GTX 570 l Asus Xonar DX+Pc 360 l Seagate 750GB + 500GB HDD 7200 RPM l VX 550W l Fractal Design Defice R3 l Benq G2222HDL l Windows 7 Home Premium 64bit

Permalänk
Skrivet av Jockepeter:

Prova skicka ett mail till EA:s support? Dom kanske kan hitta en lösning.

Tyvärr finns det sjukt många trådar på EA:s hemsida, men dem har inte lyckats att lösa det än... Så man blir lite less

Visa signatur

Dator 1|Fractal Design R3 Titanium|AMD Phenom 2 X6 1055T 2.8Ghz |Noctua NH-U9B SE2|Gigabyte GA-880GM-UD2H |Corsair 8GB 4x2GB XMS3 DDR3|AMD 7970| Chieftec750w| Intel 320 120GB SSD|
Servern|NZXT Lexa S |AMD Dualcore 3.1Ghz|Arctic Cooling Rev2 |Gigabyte DS3 |4x2 Crucial DDR2 667mhz |Nvidia GT 430|4x2TB Western Digital Green|Chieftec 400w|
"Try not. Do or do not, there is no try"

Permalänk

Kan tillägga nu att jag t.o.m har installerat om datorn, men det hjälper inte Fy fan, hoppas inte BF3 blir så här med...

Visa signatur

Dator 1|Fractal Design R3 Titanium|AMD Phenom 2 X6 1055T 2.8Ghz |Noctua NH-U9B SE2|Gigabyte GA-880GM-UD2H |Corsair 8GB 4x2GB XMS3 DDR3|AMD 7970| Chieftec750w| Intel 320 120GB SSD|
Servern|NZXT Lexa S |AMD Dualcore 3.1Ghz|Arctic Cooling Rev2 |Gigabyte DS3 |4x2 Crucial DDR2 667mhz |Nvidia GT 430|4x2TB Western Digital Green|Chieftec 400w|
"Try not. Do or do not, there is no try"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alucard88:

Kan tillägga nu att jag t.o.m har installerat om datorn, men det hjälper inte Fy fan, hoppas inte BF3 blir så här med...

Varför inte bara skaffa en router som klarar av konsolportar?

Permalänk
Medlem

problemet löst

i CMD som administratör skriver man följande "netsh int tcp set global ecncapability=disabled"
ingen aning om vad det gör för skillnad men nu funkar det igen

hittade tipset på BFBC2 EA forumet
"Failed To Connect To EA Online" - Battlefield Bad Company 2 Feedback and Help - Battlefield Bad Company 2: EA Forums

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jegic:

problemet löst

i CMD som administratör skriver man följande "netsh int tcp set global ecncapability=disabled"
ingen aning om vad det gör för skillnad men nu funkar det igen

hittade tipset på BFBC2 EA forumet
"Failed To Connect To EA Online" - Battlefield Bad Company 2 Feedback and Help - Battlefield Bad Company 2: EA Forums

Tycker du kan testa ovanstående men också
(om du kör trådlöst, annars glöm. Stäng av ditt nätverkskorts möjlighet att gå ned i viloläge) Görs via enhetshanteraren.

Visa signatur

Fractal Define R2, Fractal Newton R2 800W, INTEL CORE I7 980, 12GB Corsair pc 12800. Ny gpu skall inhandlas

Permalänk
Skrivet av Jegic:

problemet löst

i CMD som administratör skriver man följande "netsh int tcp set global ecncapability=disabled"
ingen aning om vad det gör för skillnad men nu funkar det igen

hittade tipset på BFBC2 EA forumet
"Failed To Connect To EA Online" - Battlefield Bad Company 2 Feedback and Help - Battlefield Bad Company 2: EA Forums

Länk? Har för mig att det var något mer i CMD innan man skulle skriva in det. Kan ha fel,

- Nevermind. Hittade, dock så måste jag förväxlat det där med någon annan CMD inställning på Bc2. Tack för tipset! =D

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem

Jag har liknande problem, tappar kontakten efter 20 min typ. Startar det igen och kan då lira i timmar. Mysko?
Har telia med IP- telefoni.