Digitala spelfynd 🎼 (bara tips, ingen diskussion)!

PermalÀnk
Inaktiv
●

Shadow Complex Remastered verkar vara gratis till PC nu: https://www.epicgames.com/shadowcomplex/

Spelet Àr ett omtyckt Metroidvania-liknande spel som slÀpptes exklusivt till Xbox 360 för ett par Är sedan. Tydligen blir det en remaster nu och till fler plattformar: http://www.metacritic.com/game/xbox-360/shadow-complex

Skrivet av Swe.Stars:

Var ospelbart för ett par Är sedan, men ska ge detta en chans igen!

Spelet kom samtidigt pÄ Vista/XP-tiden sÄ den kan nog behöva lite underhÄll för moderna operativsystem. GOG-utgÄvan fungerar iallafall, försökte installera Origin-utgÄvan igÄr men lyckas inte starta installationen.

PermalÀnk
●

GTA V till PC (digital nedladdning) för 259:-
http://www.electroworld.se/product/spel-konsoler/spel-digital...

Även rea pĂ„ andra Ă€ldre Rockstar spel
http://www.electroworld.se/cms/rabattkoder-kampanjer/aktuella...
(scrolla ner en bit)

PermalÀnk
PermalÀnk
●
Skrivet av SuperFlugan:

Är det en stor skillnad mellan non-steam version och steam-version?
Man behöver vÀl social club oavsett antar jag?

GĂ„r det att spela med andra som har steam-versionen i multiplayer?

Visa signatur

"Den som sÀtter skrÀck i andra Àr sjÀlv stÀndigt skrÀckslagen"

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Windows-95:

Är det en stor skillnad mellan non-steam version och steam-version?
Man behöver vÀl social club oavsett antar jag?

GĂ„r det att spela med andra som har steam-versionen i multiplayer?

Enda skillnaden Àr att Steam-versionen finns i Steam. Alla mÄste logga in pÄ Social Club för att kunna spela och dÀr man spela med alla oavsett om dom har Steam-versionen eller R*s egna version.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

PermalÀnk
●
Skrivet av fantomsmurfen:

Enda skillnaden Àr att Steam-versionen finns i Steam. Alla mÄste logga in pÄ Social Club för att kunna spela och dÀr man spela med alla oavsett om dom har Steam-versionen eller R*s egna version.

Tack för snabbt svar mannen!

Blir ett köp, Àven om jag inte har en (riktig) dator Àn!

Visa signatur

"Den som sÀtter skrÀck i andra Àr sjÀlv stÀndigt skrÀckslagen"

PermalÀnk
●
Skrivet av SuperFlugan:

Finns Àven pÄ elgiganten för samma pris.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Windows-95:

Tack för snabbt svar mannen!

Blir ett köp, Àven om jag inte har en (riktig) dator Àn!

Nej, GTA V stödjer ju inte Windows 95

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro

PermalÀnk
●
Skrivet av RuneWebradio:
Skrivet av cyzed:

Nej, GTA V stödjer ju inte Windows 95

Köpte det dÀrifrÄn faktiskt. Mest för att Elgiganten har telefonsupport.

Aktiverade spelet nu via rockstar, men stÄr "no games added yet". Samtidigt stÄr det ocksÄ "Download for Windows", Àr det bevis pÄ att jag Àger spelet nu? Rockstar Àr sÄ förvirrande.

Visa signatur

"Den som sÀtter skrÀck i andra Àr sjÀlv stÀndigt skrÀckslagen"

PermalÀnk
●
Skrivet av Windows-95:

Köpte det dÀrifrÄn faktiskt. Mest för att Elgiganten har telefonsupport.

Aktiverade spelet nu via rockstar, men stÄr "no games added yet". Samtidigt stÄr det ocksÄ "Download for Windows", Àr det bevis pÄ att jag Àger spelet nu? Rockstar Àr sÄ förvirrande.

Jag köpte det ocksÄ precis. Fick söka som tusan pÄ nÀtet innan jag hitta pÄ vart man skulle aktivera det. Sen hitta vart man laddar ner det va inte heller sÄ lÀtt. Men nu maxar jag linan nÀr jag laddar ner det i 11.30MB/sek. Varför kan inte alla spela vara pÄ steam som Àr lÀtt och smidigt?

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Windows-95:

Köpte det dÀrifrÄn faktiskt. Mest för att Elgiganten har telefonsupport.

Aktiverade spelet nu via rockstar, men stÄr "no games added yet". Samtidigt stÄr det ocksÄ "Download for Windows", Àr det bevis pÄ att jag Àger spelet nu? Rockstar Àr sÄ förvirrande.

För mig Àr det bara gÄ in pÄ My games sÄ finns det dÀr.

Skrivet av RuneWebradio:

Jag köpte det ocksÄ precis. Fick söka som tusan pÄ nÀtet innan jag hitta pÄ vart man skulle aktivera det. Sen hitta vart man laddar ner det va inte heller sÄ lÀtt. Men nu maxar jag linan nÀr jag laddar ner det i 11.30MB/sek. Varför kan inte alla spela vara pÄ steam som Àr lÀtt och smidigt?

TyvÀrr sÄ Àr det ju bara ett företag som Àger Steam (Valve) och de tar betalt för att andra företag ska fÄ ha spelen dÀr. Hade flera företag samÀgt plattformen sÄ hade det varit toppen. Men tyvÀrr sÄ nu mÄste alla ha sin egen plattform om man Àr tillrÀckligt stor (EA, Ubisoft, mm). FÄ hoppas att samma politiker som tvingade operatörerna att ta bort roaming avgifterna i EU lagstiftar hÀr sÄ att vi kan fÄ ha en gemensam plattform dÀr vi kan ha alla vÄra spel och som alla företag kan vara anslutna till.

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro

PermalÀnk
Medlem ★
●

Jag vet inte om detta platsar i trÄden men jag ger det ett försök:
https://store.eu.square-enix.com/emea_europe/games/pc-windows...

Citat:

2015 Holiday Surprise Box
Receive a surprise selection of our most exciting PC Digital games!
Featuring 5 games, and additional store offerings, this is one holiday treat you shouldnÂŽt miss.
6,49 €

Spelen fÄr man inte förrÀn 18e December. Square Fenix har ÀndÄ gjort ett par spel som Àr vÀrda att spela.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

PermalÀnk
Medlem
●

Giants: Citizen Kabuto kan man nu claima gratis pÄ GOG. Ett tvÄdagarserbjudande som man hittar lÄngt ner pÄ förstasidan.

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 530 / SSD: Intel 520 240GB / HDD: Seagate 7200RPM 2TB x2 / CPU: i5 2500K @ 4,7 Ghz / Kylning: Noctua NH-U12P push/pull / GPU: 2x MSI GTX 780 Twin Frozr SLI / PSU: Corsair AX850 / MB: ASUS P8P67 Deluxe / RAM: Corsair 2x8GB 2133 mhz / OS: W11, Ubuntu / Mus: Logitech G602 / TB: Logitech UltraX Premium / Ljud: Sennheiser HD 598, SkÀrm: ACER Predator XB271HUA.

PermalÀnk
Keeper of Traditions ★
●
Skrivet av LucaBoo:

Giants: Citizen Kabuto kan man nu claima gratis pÄ GOG. Ett tvÄdagarserbjudande som man hittar lÄngt ner pÄ förstasidan.

Du kunde vÀl lÀnkat dit direkt istÀllet?

http://www.gog.com/game/giants_citizen_kabuto

Alternativt: http://www.gog.com/#giveaway

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

PermalÀnk
●

Shadow of Mordor - GOTY Edition till PC för 129 kr (steam code, kostar 49.99 euro pÄ steam).
OkÀnd butik pÄ prisjakt men för 129 kr chansade jag och fick koden 2 minuter senare, funkade fin fint.
Shadow of Mordor hos Gamecard Direct

Visa signatur

Desktop:
Chassi: Fractal Design Define R3 Vit || Moderkort: ASUS Z97-E || Processor: Intel Core i5 4690K @ 3.5GHz || RAM: Corsair 16GB @ 1600MHz || Grafikkort: MSI Radeon R9 390 8GB Gaming @ 1920x1080 || HĂ„rddiskar(SATA): 6.25TB, 500GB internal SSD, 750GB internal @ 7200RPM, 1TB internal @ 7200RPM, 1TB external @ 5400RPM, 3TB external @ 7200 RPM || Kylning: Chassi 5 Stock, GPU Stock, CPU Stock || NĂ€taggregat: Chieftec Super Series 750W ||

PermalÀnk
Medlem ★
●

K

Skrivet av Windows-95:

Tack för snabbt svar mannen!

Blir ett köp, Àven om jag inte har en (riktig) dator Àn!

Köp det pÄ steam istÀllet. Rockstars nerladdnignsprogram suger fortfarande Äsneröv! Strular konstant, fastnar, pausar kan inte uppdatera spelet m.m. Gör dig sjÀlv en tjÀnst och köp det pÄ Steam.

PermalÀnk
●
Skrivet av biorrith:

KKöp det pÄ steam istÀllet. Rockstars nerladdnignsprogram suger fortfarande Äsneröv! Strular konstant, fastnar, pausar kan inte uppdatera spelet m.m. Gör dig sjÀlv en tjÀnst och köp det pÄ Steam.

Lite försent för det nu. Har aktiverat koden redan.

Eller gÄr det fortfarande att returnera om man inte spelat det Ànnu? (Elgiganten)

Visa signatur

"Den som sÀtter skrÀck i andra Àr sjÀlv stÀndigt skrÀckslagen"

PermalÀnk
●
Skrivet av Windows-95:

Lite försent för det nu. Har aktiverat koden redan.

Eller gÄr det fortfarande att returnera om man inte spelat det Ànnu? (Elgiganten)

Aktiverad kod brukar innebÀra typ bruten förpackning sÄ Àr nog tveksamt, men mejla och kolla.

Visa signatur

Desktop:
Chassi: Fractal Design Define R3 Vit || Moderkort: ASUS Z97-E || Processor: Intel Core i5 4690K @ 3.5GHz || RAM: Corsair 16GB @ 1600MHz || Grafikkort: MSI Radeon R9 390 8GB Gaming @ 1920x1080 || HĂ„rddiskar(SATA): 6.25TB, 500GB internal SSD, 750GB internal @ 7200RPM, 1TB internal @ 7200RPM, 1TB external @ 5400RPM, 3TB external @ 7200 RPM || Kylning: Chassi 5 Stock, GPU Stock, CPU Stock || NĂ€taggregat: Chieftec Super Series 750W ||

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Windows-95:

Lite försent för det nu. Har aktiverat koden redan.

Eller gÄr det fortfarande att returnera om man inte spelat det Ànnu? (Elgiganten)

Äh kör pĂ„. Det Ă€r inte mer Ă€n störigt nĂ€r du ska ladda ner bara. NĂ€r du vĂ€l spelar funkar det klanderfritt.

PermalÀnk
Medlem ★
●

GOG ger bort Worms Forts: Under Siege i deras Team17-rea.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Star Wars: Battlefront. -33% pÄ Origin.
Star Wars: Battlefront Ultimate Edition (Deluxe Edition med Season Pass). -25% pÄ Origin.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

PermalÀnk
●

Kerbal Space Program: -40% pĂ„ Steam. Nu för 24€, istĂ€llet för 40€. Fantastiskt spel, har lagt mest timmar pĂ„ detta av alla spel i mitt Steambibliotek.

PermalÀnk
AvstÀngd
●

24 timmars flash sale av Insurgency pÄ steam http://store.steampowered.com/app/222880
Pris €2.24
Mer nöje kan man inte fÄ för 20kr, riktigt bra FPS.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

PermalÀnk
Medlem ★
●

GOG ger Äterigen bort spel. Den hÀr gÄngen Àr det Bio Menace som Àr gratis.

Dessutom upp till -75% pÄ spel frÄn Bethesda.

PermalÀnk
Medlem
●

NÄgon som vet om Steam kommer ha nÄgon julrea?

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

PermalÀnk
Medlem
●
Skrivet av Slinger:

NÄgon som vet om Steam kommer ha nÄgon julrea?

Det börjar imorgon den 22a vad jag förstÄtt

Skickades frÄn m.sweclockers.com

PermalÀnk
Medlem
●
Skrivet av Slinger:

NÄgon som vet om Steam kommer ha nÄgon julrea?

LÀste att den skulle börja imorgon nÄgon gÄng, dock vet jag inte om detta stÀmmer till 100%

PermalÀnk
Medlem
●
Skrivet av Kiane:

Det börjar imorgon den 22a vad jag förstÄtt

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Skrivet av Holtolw:

LÀste att den skulle börja imorgon nÄgon gÄng, dock vet jag inte om detta stÀmmer till 100%

Intressant! SÀg gÀrna till om ni vet mer nÀr!

Visa signatur

Citera sÄ jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes pÄ ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjÀlp utav Samsung's Syncmaster 245B.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Kardizz:

Intressant! SÀg gÀrna till om ni vet mer nÀr!

Hittade denna nÀr jag googlade pÄ "upcoming steam sales"

http://whenisthenextsteamsale.com/

4 timmar 45 minuter kvar stÄr det, och att det ska vara "confirmed by valve"... Men kan inte gÄ i god för sidan iom att jag inte sett den innan

PermalÀnk
Medlem ★
●

Digital nedladdning (spel för PC) Cities: Skylines
69:- pÄ Electroworld: http://www.electroworld.se/product/spel-konsoler/spel-digital...

Kostar annars frÄn ca 149:-
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3008437

Visa signatur

Gammal gubbe