Digitala spelfynd 🎼 (bara tips, ingen diskussion)!

PermalÀnk
Inaktiv
●

Witcher 2: Enhanced Edition Àr gratis till Xbox 360 och Xbox One (via bakÄtkompatibilitetslÀget) i ett par dagar: http://marketplace.xbox.com/sv-SE/Product/The-Witcher-2/66acd...

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av anon5930:

Witcher 2: Enhanced Edition Àr gratis till Xbox 360 och Xbox One (via bakÄtkompatibilitetslÀget) i ett par dagar: http://marketplace.xbox.com/sv-SE/Product/The-Witcher-2/66acd...

Det krÀver dock att man anvÀnder en alternativ region (t.ex. USA/UK) eftersom erbjudandet inte gÀller i Sverige.

Edit: Enligt vissa kÀllor ska erbjudandet gÀlla alla regioner utom Japan men nÀr jag försökte att ladda ner spelet via svenska marketplace fick jag bara upp ett felmeddelande om att 'erbjudandet gÀller inte i denna region'.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

PermalÀnk
Inaktiv
●
Skrivet av Ă„gren:

Det krÀver dock att man anvÀnder en alternativ region (t.ex. USA/UK) eftersom erbjudandet inte gÀller i Sverige.

Fungerade bra hÀr via lÀnken ovan, i svenska butiken med svensk region. Fungerar det inte för dig alltsÄ?

EDIT: SÄg din edit nu, underligt. Fungerade tidigare dÄ nÀr jag postade inlÀgget. Spelet hÄller pÄ och installeras sÄ har inte hunnit prova Ànnu men fullt synlig pÄ min Xbox One Àr den iallafall.

Jag kör kontot med svensk region i webblÀsaren. AnvÀnder inte butiken pÄ Xbox One dÄ jag kör brittisk sprÄk för att slippa svensk text i dashboard och spel. Först nÀr min Xbox One kom in i bilden var efter att jag lagt till spelet i datorns webblÀsare.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av anon5930:

Fungerade bra hÀr via lÀnken ovan, i svenska butiken med svensk region. Fungerar det inte för dig alltsÄ?

EDIT: SÄg din edit nu, underligt. Fungerade tidigare dÄ nÀr jag postade inlÀgget. Spelet hÄller pÄ och installeras sÄ har inte hunnit prova Ànnu men fullt synlig pÄ min Xbox One Àr den iallafall.

Jag kör kontot med svensk region i webblÀsaren. AnvÀnder inte butiken pÄ Xbox One dÄ jag kör brittisk sprÄk för att slippa svensk text i dashboard och spel. Först nÀr min Xbox One kom in i bilden var efter att jag lagt till spelet i datorns webblÀsare.

Ja, jag minns inte exakt vad det stod men det var nÄgot i stil med att erbjudandet inte var tillgÀngligt i min region. Efter att ha Àndrat till UK gick det att 'köpa' spelet men det dyker fortfarande inte upp i konsolen och det verkar vara mÄnga som har problem med att ladda ner det.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

PermalÀnk
Medlem
●
Skrivet av Ă„gren:

Det krÀver dock att man anvÀnder en alternativ region (t.ex. USA/UK) eftersom erbjudandet inte gÀller i Sverige.

Edit: Enligt vissa kÀllor ska erbjudandet gÀlla alla regioner utom Japan men nÀr jag försökte att ladda ner spelet via svenska marketplace fick jag bara upp ett felmeddelande om att 'erbjudandet gÀller inte i denna region'.

Du har inte regionen satt som US ÀndÄ? Jag hade problem med att lÀgga till vissa gwg-titlar till mitt konto pÄ xbox.com (jag har ingen 360 och one var inte bakÄtkompatibel dÄ). Jag fick ivf samma meddelande som du fÄr nu. min xbox var instÀlld pÄ sverige och kontot pÄ xbox.com sverige osv men det finns ett tredje alternativ som jag angav us pÄ i början nÀr jag fick mitt xbox. Sverige fanns inte som region dÄ. Sen hjÀlpte det en del nÀr jag köpte spel via usa
Hör med supporten sÄ kan de nog fixa det Ät dig förhoppningsvis. De löste det för mig.

PermalÀnk
Moderator
Forumledare ★
●

GÀllande Witcher 2 sÄ har dÀr varit en del strul enligt deras community manager https://twitter.com/marcin360/status/690476490681667584

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter pÄ hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök pÄ discord

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Jallle:

Du har inte regionen satt som US ÀndÄ? Jag hade problem med att lÀgga till vissa gwg-titlar till mitt konto pÄ xbox.com (jag har ingen 360 och one var inte bakÄtkompatibel dÄ). Jag fick ivf samma meddelande som du fÄr nu. min xbox var instÀlld pÄ sverige och kontot pÄ xbox.com sverige osv men det finns ett tredje alternativ som jag angav us pÄ i början nÀr jag fick mitt xbox. Sverige fanns inte som region dÄ. Sen hjÀlpte det en del nÀr jag köpte spel via usa
Hör med supporten sÄ kan de nog fixa det Ät dig förhoppningsvis. De löste det för mig.

Jag var tydligen inloggad pÄ ett gammalt Microsoftkonto kopplat till min Xbox 360...Jag anvÀnder alltid samma mail men tydligen hade jag anvÀnt en alternativ adress för att registrera min XBONE. Det förklarar ju varför spelet inte dök upp pÄ konsolen men jag fick som sagt det dÀr felmeddelandet nÀr kontot var instÀllt pÄ Sverige och de verkar onekligen ha haft problem med upplÄsningen i olika lÀnder, jag sÄg Àven ett par stycken pÄ FZ som hade samma problem.

Men men, problemet Àr i alla fall löst och Microsoft verkar ha ÄtgÀrdat felet sÄ tack för er hjÀlp. Nu fÄr vi bara hoppas att det fungerar bÀttre Àn vad mÄnga pÄstÄr (fps drops, kraschar, buggar etc.).

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

PermalÀnk
●
PermalÀnk
Inaktiv
●

Fractured Space Àr bÄde gratis att spela i helgen och tydligen ett spel man fÄr behÄlla om man lÀgger till det: http://www.eurogamer.net/articles/2016-01-29-fractured-space-...

http://store.steampowered.com/app/310380/

PermalÀnk
Moderator
Testpilot ★
●
Skrivet av DrSnaggles:

Kalla mig stenÄlders men hur funkar detta? FÄr man tillgÄng till spelen en viss mÄnad dÄ och sen nÀsta mÄnad Àr det andra nya spel? Vilket betyder att man mÄste spela igenom ett lir under den mÄnaden?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

PermalÀnk
Entusiast ★
●
Skrivet av Dinoman:

Kalla mig stenÄlders men hur funkar detta? FÄr man tillgÄng till spelen en viss mÄnad dÄ och sen nÀsta mÄnad Àr det andra nya spel? Vilket betyder att man mÄste spela igenom ett lir under den mÄnaden?

Du fÄr fri tillgÄng till alla spel som ingÄr i vad de kallar valvet sÄ lÀnge du betalar. Tanken Àr att spelen ska vara kvar i valvet nÀr de vÀl lagt dem dÀr. Du kan se det som ett sÀtt att hyra spel fast du fÄr allt eller inget.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, RĂžde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

PermalÀnk
Snusfri ★
●

Rise Of The Tomb Raider för $9 i Windows Store (Windows 10).
Du mÄste dock Àndra din region till Ukraina först.

Settings > Time & Language > Country or Region > Ukraine.

http://www.windowscentral.com/rise-tomb-raider-down-just-889-...

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

PermalÀnk
Medlem
●

Ingen Steam-kod dÄ antar jag?

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av THB:

Rise Of The Tomb Raider för $9 i Windows Store (Windows 10).
Du mÄste dock Àndra din region till Ukraina först.

Settings > Time & Language > Country or Region > Ukraine.

http://www.windowscentral.com/rise-tomb-raider-down-just-889-...

Ja och MS kommer fixa det som EA gjorde. Vist kul att fÄ tag i spel billigt, men kommer i slutÀndan slÄ pÄ oss kunder.

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|MammabrÀda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlÀgg som Àr bra & AnvÀnd citera/@"namn" vid snabbt svar

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Broken-arrow:

Ja och MS kommer fixa det som EA gjorde. Vist kul att fÄ tag i spel billigt, men kommer i slutÀndan slÄ pÄ oss kunder.

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Hur fixade EA det?

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Mimematis:

Hur fixade EA det?

Ingen snygg fix dock, dom höjde priset (drabbade Àven lokalbefolkningen). Sen vet jag inte idag hur dom löst det, varit tyst om just proxy.

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|MammabrÀda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlÀgg som Àr bra & AnvÀnd citera/@"namn" vid snabbt svar

PermalÀnk
Inaktiv
●

Är nog en tidsfrĂ„ga innan MS blockerar möjligheten likt alla andra digitala butiker. Jag Ă€r sugen, ukrainska priset Ă€r ungefĂ€r sĂ„ mycket som jag vill betala för en DRMad digital titel med gameworks men invĂ€ntar nog kampanj pĂ„ Xbox One utgĂ„van istĂ€llet.

Skickades frÄn m.sweclockers.com

PermalÀnk
Medlem ★
●

Need For Speed: Most Wanted Àr gratis pÄ Orgin just nu. https://www.origin.com/sv-se/store/free-games/on-the-house

Visa signatur

Intel Core i7-6700K | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair Vengeance LPX 32GB (4 x 8GB) 2400MHz | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14

PermalÀnk
Medlem ★
●

Spelgiganten har ett vÀldigt bra erbjudande pÄ Fallout 4 för 379 kronor, billigare Àn pÄ prisjakt. Kan vara vÀrt att undersöka.

https://spelgiganten.nu/shop/fallout-4/

Visa signatur

Chassi: Be Quiet! Silent Glass 802 | Moderkort: ROG STRIX X670E-E Gaming | CPU: AMD Ryzen 9 7950X3D | CPU Kylning: Arctic Liquid Freezer II 420 | GPU: MSI RTX 4090 SUPRIM X | PSU: MSI MEG AI1300P 1300W | RAM: G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo | Lagring: Kingston FURY Renegade Gen4 2TB | SkÀrm: Dell 32" G3223Q 4K IPS 144hz| Headset: Philips Fidelio X2 HR + Sennheiser GSX 1200 PRO AMP | Tangentbord: Corsair K95 RGB Platinum Speed | Mus: Razer Deathadder Elite V3

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Seziuo:

Need For Speed: Most Wanted Àr gratis pÄ Orgin just nu. https://www.origin.com/sv-se/store/free-games/on-the-house

SÀga vad man vill om Origins priser, men kampanjer som dessa Àr jÀkligt generösa.

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

PermalÀnk
Entusiast ★
●
Skrivet av Casper:

SÀga vad man vill om Origins priser, men kampanjer som dessa Àr jÀkligt generösa.

Beror pÄ hur cynisk man vill vara. Det Àr ett spel som slÀpptes 2012 sÄ det lÀr inte sÀlja mÄnga exemplar idag. Fast som av en slump finns det en rÀtt lÄng lista med DLC till spelet som sjÀlvklart inte ingick. Bland annat sÀljs ett paket med all DLC för 379 kr. SÄ planen Àr uppenbart att ge bort ett spel som inte en mÀnniska har köpt pÄ tvÄ Är i hopp om att fÄ sÄlt lite DLC.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, RĂžde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Zotamedu:

Beror pÄ hur cynisk man vill vara. Det Àr ett spel som slÀpptes 2012 sÄ det lÀr inte sÀlja mÄnga exemplar idag. Fast som av en slump finns det en rÀtt lÄng lista med DLC till spelet som sjÀlvklart inte ingick. Bland annat sÀljs ett paket med all DLC för 379 kr. SÄ planen Àr uppenbart att ge bort ett spel som inte en mÀnniska har köpt pÄ tvÄ Är i hopp om att fÄ sÄlt lite DLC.

SjÀlvklart, men fÄr jag ett spel gratis och tycker det Àr jÀttekul, sÄ har jag inga problem att betala för lite dlcs om dom Àr vÀrda priset.

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)â•Żâ€‹ïž” â”»â”â”»ï»ż

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Marticus:

SjÀlvklart, men fÄr jag ett spel gratis och tycker det Àr jÀttekul, sÄ har jag inga problem att betala för lite dlcs om dom Àr vÀrda priset.

Skickades frÄn m.sweclockers.com

har nu kört hela eftermiddagen. Online-lÀget Àr kalasroligt!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)â•Żâ€‹ïž” â”»â”â”»ï»ż

PermalÀnk
Medlem
●

NÀr man Àr utan bil sÄ fÄr man försöka lÄtsas extra mycket nÀr man spelar bilspel.
Dlc's Àr ju heller inget man behöver ladda ner/köpa om man inte vill.

Visa signatur

Fri frakt hos Inet.se
Vill du fÄ cashback vid köp online? Klicka hÀr och fÄ 50kr av bonusway
Google Pixel 4a | Lenovo IdeaPad 15ARH05

PermalÀnk
Medlem ★
●

Statistiknördspelet Out of the Park Baseball 15 ingĂ„r i ett bundle för €2,49 pĂ„ Bundle Stars. metacritic

PermalÀnk
Medlem ★
●

@Marticus:

tror de ger bort spelet för att försöka höja intresset inför nfs 2015 som ska slÀppas vid vÄrkanten.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

PermalÀnk
Medlem
●

Origin har haft "utgivarrea" ett tag nu: https://www.origin.com/sv-se/store/deals/sale/publishersale
Tror ingen har skrivit om det hÀr. Bland annat Star Wars för 299 kr.

Visa signatur

Citera sÄ svarar jag!

PermalÀnk
Medlem ★
●

"Lunar New Year"-rea pÄ Steam till och med 12 februari.
http://store.steampowered.com/

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

PermalÀnk
Medlem ★
●
PermalÀnk
Medlem
●