Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Går inte att installera win7 på ny ssd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av weyne:

Köpte Corsair Force Series 3 alldeles när den kom.
Disken syns i bios, och ibland (!) i windows (vista).
Har provat med lite olika grejer, men antingen så syns den inte när jag ska installera win7 på den, eller så säger den så här http://img689.imageshack.us/img689/7528/69992801.jpg

När jag har sett disken i windows så har jag kunnat köra t.ex as ssd på den osv.
Har provat med/utan ACHI, att försöka installera utan den förra hårddisken i osv, men inget har fungerat.
Blir fruktansvärt frustrerad :<

Ser ut som du har andra hårdiskar/partitioner där. Plocka bort dem för att utesluta det som en möjlig problemkälla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Ser ut som du har andra hårdiskar/partitioner där. Plocka bort dem för att utesluta det som en möjlig problemkälla.

Mja jag var tvungen att installera win7 via vista (bootade jag dirket in på skivan så hiitade den inte ssdn alls. Formatterade den efter att ha varit tvungen att scanna efter den ett antal gånger.
Har provat nu i efterhand med alla andra diskar och usber utdragna. Den säger boot error men den syns i bios. Bara att den inte kan boota den. Moderkortet har en liten feldisplay och Innan jag installerade win7 på
den visade den någon kod som tydligen innebär inkopatibel sata enhet eller liknande.sedan hoppade den vidare och bootade in på den förra hhdn. Nu efter
att jag tagit bort allt annat så visar den en kod som inte
finns i manualen, den fastnar ännu längre innan den
säger boot error.
Edit : screenshoten är inte min, men får samma meddelande

Visa signatur

Nej