BF3 (prerelease) Besvikelse

Permalänk
Medlem

BF3 (prerelease) Besvikelse

Hej

1. Är det bara jag som är besviken på "ytorna" i BF3? De ser verkligen platta och trista ut.
Visst lite blänk i plåtar på t.ex. bilar och så men det ser matt och plastigt ut.

2. När man skjuter söbder saker ser verkligen "chunksen" onaturliga ut. Vill se tegelstenar och delar av murbruk flyga

Annars så är det mycket som är helt FANTASTISKT också. Snyggaste ljussättningen hittills. Objekt rör sig med verklighetstrogen fysik m.m.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Vi får väl vänta tills de visar riktig destruction footage innan vi drar några förhastade slutsatser eller hur? Dock så var ganska mycket splitter som flög i sista scenen av Multiplayer trailern de klippt ihop. Oavsett så är det ett större steg framåt från förstörelsen i Bad Company 2.

Permalänk

Man ska inte se given häst i mun, tänk på att inget annat spel satsar på förstörelse.

Permalänk
Medlem

Det enda jag inte gillar än sålänge är att HUDen ser ut som MoH Tier 1 HUDen >.<

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Skrivet av Ahlen:

Det enda jag inte gillar än sålänge är att HUDen ser ut som MoH Tier 1 HUDen >.<

Jag å andra sidan tycker den ser rätt bra ut, dock kör jag alltid HC helt utan HUD och korshår.

Permalänk
Medlem

Hmm har kollat lite på streamen. Vissa ytor ser faktiskt klockrena ut! (men andra inte alls)

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Skrivet av Herr Kantarell:

Hmm har kollat lite på streamen. Vissa ytor ser faktiskt klockrena ut! (men andra inte alls)

Vi får komma ihåg att det som visas är pre-alpha.

pre-alpha>alpha>beta>färdigt spel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zeuxlarsson:

Man ska inte se given häst i mun, tänk på att inget annat spel satsar på förstörelse.

LOL Hahahahaha!

Red Faction Guerilla - ALLT ÄR BASERAT RUNT FÖRSTÖRELSE
Detsamma gäller Armageddon.

Och båda hanterar förstörelse av saker tiotals gånger bättre än DiCE's Frostbite motor, där allt bara "poppar fram" i vyn alternativt dolt bakom rök.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Skrivet av Hamzta:

LOL Hahahahaha!

Red Faction Guerilla - ALLT ÄR BASERAT RUNT FÖRSTÖRELSE
Detsamma gäller Armageddon.

Och båda hanterar förstörelse av saker tiotals gånger bättre än DiCE's Frostbite motor, där allt bara "poppar fram" i vyn alternativt dolt bakom rök.

Det är sant, dock är det en annan genre.

EDIT: Också är det som jag sade i inlägget ovan dig, spelet befinner sig i pre-alpha, inget vettig person kan förvänta sig perfektion vid det stadiet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zeuxlarsson:

Det är sant, dock är det en annan genre.

EDIT: Också är det som jag sade i inlägget ovan dig, spelet befinner sig i pre-alpha, inget vettig person kan förvänta sig perfektion vid det stadiet.

Samma motor.
Samma scriptade destruction.

De kommer inte göra så mycket åt det där, kanske lägga till lite extra rök eller flytta ner spawnen för själva partikeln längre ner (dold bakom rök). Vare sig man ser det eller inte, så är det förbakat allt ihop.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem

har inte sett hur förstörelsen av byggnader ser ut i detta jämfört med BC2, men har svårt för att tänka mig att det är något man över huvudtaget behöver bry sig om. Det ser säkert bra ut, och när du spelar detta spelet så är du förhoppningsvis så inne i det att du inte ens lägger märke till det.

Att man kan förstöra byggnader och dylikt i spelet är viktigt för mig då det skapas nya taktiska dimensioner, och endast därför.

Fattar ärligt talat inte varför de lagt till det där med jordbävningar o sånt (inte följt utvecklingen sen de 2 första filmerna släppts) men sånt känns bara som ett PR-knep som sprids på youtube/forums, tillför absolut ingenting för spelet i sig.

Borde lägga tid på annat, som att tex kunna spela som commander igen och finslipa squad-kommunikationen etc.

Permalänk
Skrivet av gsson1:

har inte sett hur förstörelsen av byggnader ser ut i detta jämfört med BC2, men har svårt för att tänka mig att det är något man över huvudtaget behöver bry sig om. Det ser säkert bra ut, och när du spelar detta spelet så är du förhoppningsvis så inne i det att du inte ens lägger märke till det.

Att man kan förstöra byggnader och dylikt i spelet är viktigt för mig då det skapas nya taktiska dimensioner, och endast därför.

Fattar ärligt talat inte varför de lagt till det där med jordbävningar o sånt (inte följt utvecklingen sen de 2 första filmerna släppts) men sånt känns bara som ett PR-knep som sprids på youtube/forums, tillför absolut ingenting för spelet i sig.

Borde lägga tid på annat, som att tex kunna spela som commander igen och finslipa squad-kommunikationen etc.

Troligtvis är det ju inte så att de valde mellan "jordbävningar o sånt" eller att finslipa squad-funktionen.

Låter lika knepigt när du säger så som när folk klagar på att det kommer dlc till ett spel personerna i fråga tycker borde patchas eftersom det är två helt olika grupper som arbetar med dlc och patchar.

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Kommer ihåg red faction till ps2 där man kunde ta fram raketgeväret och bygga tunnlar i stenväggarna, tycker de borde kunna ha gjort bättre idag

Permalänk
Medlem

samurai

ja jo, det har du ju rätt i. Poängen är att det känns som en hel del felprioriteringar görs, till följd av allt känns så jävla mainstream.

Trodde jag var ensam om att jag t.o.m börjat störa mig på _menyerna_ i PC-spel numera men har sett senast idag att det är fler som påpekat liknande grejer.

Spel till PC kändes mer hardcore förr, massa spel som helt var inriktade för att endast, eller iaf primärt spelas på en PC. Kontroll och det grafiska användes och utnyttjades till dess fullaste kapacitet.

Allt känns dumb-down, samtidigt som spelen rör sig mer mot film hållet och man glömmer bort charmen med att just faktiskt känna att det är ett spel.

ehm ja, blev mer allmänt snack där.

Permalänk
Skrivet av gsson1:

samurai

ja jo, det har du ju rätt i. Poängen är att det känns som en hel del felprioriteringar görs, till följd av allt känns så jävla mainstream.

Trodde jag var ensam om att jag t.o.m börjat störa mig på _menyerna_ i PC-spel numera men har sett senast idag att det är fler som påpekat liknande grejer.

Spel till PC kändes mer hardcore förr, massa spel som helt var inriktade för att endast, eller iaf primärt spelas på en PC. Kontroll och det grafiska användes och utnyttjades till dess fullaste kapacitet.

Allt känns dumb-down, samtidigt som spelen rör sig mer mot film hållet och man glömmer bort charmen med att just faktiskt känna att det är ett spel.

ehm ja, blev mer allmänt snack där.

Spel var svårare förut eftersom de enda som spelade var de riktiga entusiasterna, nu är det socialt acceptabelt att spela och en mycket större publik går att nå, därför har spel blivit lättare för att 'casual' spelarna också ska köpa spel, detta är i dag omöjligt att vända och vi kommer aldrig någonsin få se gamla dagars hardcore igen annat än i "hardcore-lägen" som finns i flera spel. Spelet där detta märks som mest är WoW.

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

Man ska inte se given häst i mun, tänk på att inget annat spel satsar på förstörelse.

Kolla in Red Faction Guerrilla. Släpptes förra året.

Visa signatur

| i5 13600K | Noctua NH-D15S | PRO z690-p | 16GB RAM 3200 | EVGA RTX 3080 |
| Fractal Design Newton 800w platinum | 3xBenQ XL2420T + 3D Vision gen2|
| Win10 x64 | Logitech Pro X Superlight | Sennheiser HD 599 | Pioneer VSX-D510 |