Bilder på ditt senaste inköp (2012)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arginj:

On a serious note... Då vi redan har en katt med detta utseende, är vi väl medvetna om att vita katter med blå ögon kan vara/bli döva och/eller blinda. Men jag ser inte det som en anledning att inte skaffa katten, den är ju lika mycket värd för det. Eller du kanske anser att vi ska införa ättestupa igen och göra oss av med mindre önskvärda individer inom vår egen ras också?

Helt rätt inställning.
Söt misse, ska jag väl inflika.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

http://i16.photobucket.com/albums/b23/Zotamedu/DSC_8444.jpg

Jag höjer med fyra flaskor julmust som är lagrad på bourbonfat i 6 månader.

Blev tipsad om detta igår så var tvungen att åka ner på bolaget idag och nypa den sista flaskan på lokala bolaget. Får se ikväll om det är något att ha

Permalänk
Medlem

Jag tyckte julmusten från systemet var riktigt god måste jag säga. Köpte tio flaskor
Den blir ännu godare om man låter den stå öppen en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av psp123:

Jag tyckte julmusten från systemet var riktigt god måste jag säga. Köpte tio flaskor
Den blir ännu godare om man låter den stå öppen en dag.

Ska testa den ikväll för att se om man ska nypa några till på måndag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liv&helvete:

Helt rätt inställning.
Söt misse, ska jag väl inflika.

Tack så mycket.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

Ett par nuforce NE-700X till telefonen.. 280kr via Dustinhome som student samt 100kr rabattkupong, bra deal!

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

Som en samlare av historiska föremål kan man inte låta bli och köpa ibland även om man ska spara

Kan vara stötande för somliga, innehåller symboler från Tredje Riket.

Dold text
Permalänk
Skrivet av ziim0n:

http://img846.imageshack.us/img846/8444/img20111212173723.jpg

Ett par nuforce NE-700X till telefonen.. 280kr via Dustinhome som student samt 100kr rabattkupong, bra deal!

Hur är de, vet att NuForce gör hyfsade ampar till hörlurar men aldrig hört något om deras lurar. Kör själv på Klipsch till telefonen som jag kört på nu i sisådär 3 år och är nöjd men det kanske skulle kunna vara kul att prova något annat och de var ju knappast dyra.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

Hur är de, vet att NuForce gör hyfsade ampar till hörlurar men aldrig hört något om deras lurar. Kör själv på Klipsch till telefonen som jag kört på nu i sisådär 3 år och är nöjd men det kanske skulle kunna vara kul att prova något annat och de var ju knappast dyra.

Nje, deras ampar är ju katastrof. Inte bra på något vis.. (http://nwavguy.blogspot.com/2011/02/nuforce-udac-2-drama.html)

nuforce NE-700X kostar runt 600kr, men fick dem svinbilligt då jag utnyttjade en rabattkupong på 100 spänn samt studentrabatt på dustin. Sitter du med ett par klipsch idag så tror jag faktiskt att det inte finns mycket som motiverar ett byte Har visserligen inte lyssnat på ett par schyssta klipsch i mellanklassen men tror inte NE-700X är märkbart bättre, snarare likvärdiga i klassen. Dock har de fått schyssta omdömen på head-fi.org, kika lite där om du är sugen!

Recension: http://www.head-fi.org/t/526258/first-impressions-nuforce-ne-...

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

blev en 35 mm i helgen, mycket för lite pengar (fast den är ganska dyr :S)

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Skrivet av ziim0n:

Nje, deras ampar är ju katastrof. Inte bra på något vis.. (http://nwavguy.blogspot.com/2011/02/nuforce-udac-2-drama.html)

nuforce NE-700X kostar runt 600kr, men fick dem svinbilligt då jag utnyttjade en rabattkupong på 100 spänn samt studentrabatt på dustin. Sitter du med ett par klipsch idag så tror jag faktiskt att det inte finns mycket som motiverar ett byte Har visserligen inte lyssnat på ett par schyssta klipsch i mellanklassen men tror inte NE-700X är märkbart bättre, snarare likvärdiga i klassen. Dock har de fått schyssta omdömen på head-fi.org, kika lite där om du är sugen!

Recension: http://www.head-fi.org/t/526258/first-impressions-nuforce-ne-...

Gött att du varnade mig om ampen samt gav en länk. Jag har bara hört från andra att deras ampar var bra men jag föredrar ofärgat ljud (Klipsch är ju något färgade men det funkar för det är till mobilen som inte har bästa kvalitet ändå) men hemma kör jag på AKG K 240 som jag är sjukt nöjd med.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem

En gps med lifetime kartor.
Kostade bara 1997kr

Dags och ge sig på ett guld agg igen, efter corsairs coile whine på mitt förra samt frugans brors båda så blev det ett Nzxt Hale 90 1000w

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av ziim0n:

Nje, deras ampar är ju katastrof. Inte bra på något vis.. (http://nwavguy.blogspot.com/2011/02/nuforce-udac-2-drama.html)

nuforce NE-700X kostar runt 600kr, men fick dem svinbilligt då jag utnyttjade en rabattkupong på 100 spänn samt studentrabatt på dustin. Sitter du med ett par klipsch idag så tror jag faktiskt att det inte finns mycket som motiverar ett byte Har visserligen inte lyssnat på ett par schyssta klipsch i mellanklassen men tror inte NE-700X är märkbart bättre, snarare likvärdiga i klassen. Dock har de fått schyssta omdömen på head-fi.org, kika lite där om du är sugen!

Recension: http://www.head-fi.org/t/526258/first-impressions-nuforce-ne-...

Nja, med ampar så pratar du i plural och menar då alla deras modeller? Udac och udac2 är drabbade och vissa har problem med att det låter olika mycket i höger/vänster har inte alla exemplar, vissa verkar drabbade. Samt att du blir av med många andra fel om du inte har datorns volym på max. För 1200:- får man inte mycket, men efter en provlyssning så var jag i alla fall övertalad att lägga 1200:- på en sådan. Har laptop och skiter i hur den mäter med ocilloskop mm, det som är väsentligt är hur det låter, färgat eller ofärgat. För mig vart det ett lyft mot det inbyggda, så ta fortfarande allt med en nypa salt och ha det i åtanke. Se dock till att ha lyssnat på sakerna innan du dömer bort något helt...

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasBoot_swe:

Nja, med ampar så pratar du i plural och menar då alla deras modeller? Udac och udac2 är drabbade och vissa har problem med att det låter olika mycket i höger/vänster har inte alla exemplar, vissa verkar drabbade. Samt att du blir av med många andra fel om du inte har datorns volym på max. För 1200:- får man inte mycket, men efter en provlyssning så var jag i alla fall övertalad att lägga 1200:- på en sådan. Har laptop och skiter i hur den mäter med ocilloskop mm, det som är väsentligt är hur det låter, färgat eller ofärgat. För mig vart det ett lyft mot det inbyggda, så ta fortfarande allt med en nypa salt och ha det i åtanke. Se dock till att ha lyssnat på sakerna innan du dömer bort något helt...

Nejdå, givetvis inte. Tänkte bara på udac och udac2 när jag läste "hörlursförstärkare" Ja, det är ju som du säger och det påpekas också i "artikeln". Men om du tycker det är okej att köpa en produkt för 1200kr med så pass grova avvikelser så är det din personliga åsikt, där min och andra sidan är motsatsen till din. Att köper man en produkt med utsatta specifikationer så förväntar jag mig att jag får dem också, inte rycker på axlarna och säger "jamenokej den kostade ju bara 1200 så det gör inget att den är hälften så bra, för det låter ju bra". Jag är fullt medveten om att det som spelar roll är hur det faktiskt låter vilket också är en högst personlig åsikt, därför är vissa kanonnöjda men andra inte alls.

Jag säger inte att den är totalt värdelös, men jag säger att specifikationerna är katastrofalt dåliga och jag skulle aldrig rekommendera den produkten till någon efter att ha läst testet. Som exempel så säger du att man inte kan förvänta sig så mycket för 1200kr, du ser ju Behringer UCA202 för 250 spänn som sattes som konkurrent i testet som också sopar mattan med udac'en..

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

Hur är de, vet att NuForce gör hyfsade ampar till hörlurar men aldrig hört något om deras lurar. Kör själv på Klipsch till telefonen som jag kört på nu i sisådär 3 år och är nöjd men det kanske skulle kunna vara kul att prova något annat och de var ju knappast dyra.

Jag har haft dessa i sedan i februari. Är inne på andra paret nu då de första tappade i volym på vänsterluren. Fick de för bra studentpris från Dustinhome jag också. Jag tycker att de spelar väldigt bra. Skön fyllig bas utan att vara sådär mullrig som en del plugs är. Klart ljud och helt underbara med lite pill i equalizern (voodoo sound + poweramp!). För studentpriset på Dustinhome skulle jag rekommendera dom. Men för fullpris finns det säkert annat som kan mäta sig mot dem.

Permalänk
Hedersmedlem

Galaxy Nexus. Glad grabb kan man säga!

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vargeEEEEn:

Ser trevlig ut. Ett stort minus med denna är att de tagit bort möjligheten att använda telefonen som en usb-lagringsenhet vilket tex Nexus one eller S2:an klarar.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Perrablerra:

Ser trevlig ut. Ett stort minus med denna är att de tagit bort möjligheten att använda telefonen som en usb-lagringsenhet vilket tex Nexus one eller S2:an klarar.

MTP Fungerar supersmidigt än så länge, ser ingen nackdel.

Nu ska vi dock inte gå mer offTopic. Är det något du undrar om GN kan du PM:a mig

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Killerolav:

Får väl ta och höja ytterligare lite då...

Köpte ett par bourbonlagrade från systemet för ett par veckor sedan, hade ganska höga förväntningar (trots att det är Nygårda) men icke, har ju dock en back Zeunerts som jag ser fram emot och prova, öppnar nog första på julafton.

Skall även tilläggas att en av ApotekArne backarna är lagrad sen förra året, ska bli intressant och se om man känner någon skillnad i smaken!

Jag gillar Zeunerts, den är inte lika läskig som den "vanliga" musten utan känns lite mer mogen i smaken, typ som att käka en Marabou mjölkschoklad mot en lite finare.
Ska nog ta och testa den bourbonlagrade men det låter mer som att det är något man ska sitta och pimpla efter maten och inte till maten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

http://i16.photobucket.com/albums/b23/Zotamedu/DSC_8444.jpg

Jag höjer med fyra flaskor julmust som är lagrad på bourbonfat i 6 månader.

Är det ett tryck i flaskorna? Dvs flyger korken iväg?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Är det ett tryck i flaskorna? Dvs flyger korken iväg?

Ja det är som mousserat vin ungefär.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Japp, min flaska visade sig nog vara skakad, korken flög iväg flera meter och det sprutade julmust över halva köket...
Men nog va den god

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hal0:

Japp, min flaska visade sig nog vara skakad, korken flög iväg flera meter och det sprutade julmust över halva köket...
Men nog va den god

Hehe, exakt samma sak hände mig

Visa signatur

Stay cool..watercooled...

Permalänk
Entusiast
Skrivet av MooD:

Är det ett tryck i flaskorna? Dvs flyger korken iväg?

Har inte öppnat någon en men av erfarenhet vet jag att det inte krävs några enorma mängder kolsyra för att skicka iväg en kork.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Köpte en ny jacka.
Har inte haft någon "riktig" vinterjacka på flera år.

Men nu är det varmt och skönt

Permalänk
Medlem

Min, nya för mig, Nikon FE. Bytte till mig den igår. här ska det testas! En Kodak TriX 400 laddad, och sedan hem (efter tandläkaren) och framkalla!
En Nikon F hade vart lite roligare, men, å andra sidan, man kan inte få allt

Visa signatur

Nikon D700 | Nikon 50mm/1.8D | Nikon 135mm/2.8E | Nikon F2 x 2
Bildblogg
Flickr

Permalänk
Medlem

Får tyvärr bli produktbilder då kameran sagt upp sig 2 tröjor iaf

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem

Polfilter!

Edit:

Köpte dessa audifälgar med vinterdäck också idag

Permalänk
Medlem

Lite nya skidkläder inför vintersäsongen!

Visa signatur

"If Violence doesn't solve your problem, you're not using enough"

Permalänk
Medlem

En rulle till hyllan.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |