Problem med CD-Läsaren.

Permalänk

Problem med CD-Läsaren.

Tjena!

Jag har lite problem med min CD-läsare. Den är av modell "TSSTcorp CDDVDW SH-S223C" och den vill inte läsa mina cd skivor längre. När jag fick datorn så var det bara ibland som den inte ville läsa skivorna men nu fungerar det inte alls. Det konstiga är att vissa skivor ser den som en cd-skiva, men när jag ska öppna den så får jag medellandet "Sätt i en cdskiva i enhet D:."

Har kollat runt lite på nätet om det här men inga lösningar har fungerat. Har avinstallerat drivrutinerna ett flertal gånger och ominstallerat utan framgång..

Skulle vara trevligt med ett svar annars så blir det att ringa support och lämna in datorn.

Permalänk
Medlem

Tror tyvärr du får fixa en ny CD-läsare.. ifall ingen kommer fram till något annat. Det är inte svårt att byta själv, men ifall du har garanti på den så är det väl bara att skicka in den om du kan vara utan den ett tag :>.
Antar att du inte byggt datorn själv?

EDIT:
Bara så att jag inte får dig att göra något dumt. Garantin skulle kunna förverkas ifall du rotar i datorn :P.

Visa signatur

i5 760 @ 3.9GHz | SLI GTX 560 TI | Xonar STX | Intel 320 120GB | Corsair HX850 | NZXT Phantom | MSI Trinergy | H50 | 8GB Corsair 1.6GHz

Permalänk
Skrivet av Ludde551:

Tror tyvärr du får fixa en ny CD-läsare.. ifall ingen kommer fram till något annat. Det är inte svårt att byta själv, men ifall du har garanti på den så är det väl bara att skicka in den om du kan vara utan den ett tag :>.
Antar att du inte byggt datorn själv?

EDIT:
Bara så att jag inte får dig att göra något dumt. Garantin skulle kunna förverkas ifall du rotar i datorn :P.

Datorn är köpt på inet. Jag har garanti kvar och jag kommer absolut inte rota i datorn. Tänkte bara att det kanske fans någon lättare lösning än att skicka in den.

Permalänk
Medlem

Din CD läsare är slut, bara att köpa en ny och byta, på vissa bärbara kan det vara pilligt.

Men de flesta har en skruv i botten bara lossa den o dra ut den o köpa en ny och stoppa i den.

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Vad är det för dator?

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Skrivet av Hagis2k:

Vad är det för dator?

http://www.inet.se/artikel/1517090/taurus-experienced-gamer-g...

Dock har denna datorn ett annat chassi. Köpte den före 2011.

Permalänk
Medlem

Okej, men ring dem och fråga om de inte kan bara skicka upp en ny fungerande dvd brännare till disg istället känns ju lite onödigt att skicka ner en hel dator? när detta är enkelt återgärdat i och ur med enheterna

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Skrivet av Hagis2k:

Okej, men ring dem och fråga om de inte kan bara skicka upp en ny fungerande dvd brännare till disg istället känns ju lite onödigt att skicka ner en hel dator? när detta är enkelt återgärdat i och ur med enheterna

Jajjemen får ta och snacka med dem. Tack för hjälpen.

Permalänk
Medlem

Har också en sådan dvd-brännare i datorn men det är bara om jag haft någon skiva i under uppstarten som den inte hittar skivan. Borde rimligtvis finnas en firmware som åtgärdar det problemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatteBengt:

Tjena!

Jag har lite problem med min CD-läsare. Den är av modell "TSSTcorp CDDVDW SH-S223C" och den vill inte läsa mina cd skivor längre. När jag fick datorn så var det bara ibland som den inte ville läsa skivorna men nu fungerar det inte alls. Det konstiga är att vissa skivor ser den som en cd-skiva, men när jag ska öppna den så får jag medellandet "Sätt i en cdskiva i enhet D:."

Har kollat runt lite på nätet om det här men inga lösningar har fungerat. Har avinstallerat drivrutinerna ett flertal gånger och ominstallerat utan framgång..

Skulle vara trevligt med ett svar annars så blir det att ringa support och lämna in datorn.

Här har du lite olika firmwares till din bränare.
http://www.samsungodd.com/eng/firmware/FWdownload/FWDownload....

Edit: Gick tydligen inte att länka dit men gå in på den här sidan och ladda ner uppgraderingsverktyget. http://www.samsungodd.com/Eng/Firmware/liveupdate.asp