för lång 8pin kontakt på moderkortet :/

Permalänk
Medlem

för lång 8pin kontakt på moderkortet :/

hej swecs
jag har ett m4a89gtd och en av sakerna som jag hatar på det moderkortet är 8 pin kontakten, den är alldeles för lång och den hatar jag verkligen, så finns inte något man kan göra åt det, jag har tänkt modda den kortare, alltså lödda ut den och sen såga av kontakten sen lödda tillbaka den, fast jag är rädd att jag skulle fcka hela grejen så det som jag undrar är var man kan köpa såna kontakter??

en bild på kontakten

skulle vara tacksam för svar

/GB

Permalänk
Medlem

På vilket sätt är den för lång?

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem

jag ser inga som helst fel med den !, löder du bort den vilket du kan göra och kontakter finns o köpa i liknande färger så kommer garantin att dras bort och fuckas något upp vilket kan göras då dessa är kallödade, då är det bara att till slut skita i mobot!

Permalänk
Medlem

lite av ilandsproblem! hur ofta är man i lådan o rotar liksom?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är den i vägen för någon kylare eller vad är problemet?
Jag hade ett moderkort där själva atx-kontakten var i vägen för långa grafikkort...

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch