Intel 320 series 120gb för 1100 värt?

Permalänk
Medlem

Intel 320 series 120gb för 1100 värt?

Tja swec! Jag är på DH och fått erbjudande att köpa en ny 120gb intel 320 series SSD för 1100 dock utan garanti. Har tittat och allt är inplastat och inte öppnat. Vet att det varit så mycket snack om fel på de nya ssd hårddiskarna. Är det värt Eller bara dumt? (OBS han vann den på en tävlingen här därav ingen kvitto)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag är rätt säker på att intel själva ger 3 års garanti eller liknande. Så även fast du inte kan lämna den till en affär så borde du väl kunna skicka den direkt till intel.

1100kr är ett bra pris tycker jag, och du tjänar ändå 500kr+.

Permalänk
Medlem

Intel diskarna är dom med minst fel på. Ett bra pris och uppgradering. Behöver du en så kör på det.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av grantopp:

Jag är rätt säker på att intel själva ger 3 års garanti eller liknande. Så även fast du inte kan lämna den till en affär så borde du väl kunna skicka den direkt till intel.

1100kr är ett bra pris tycker jag, och du tjänar ändå 500kr+.

Min erfarenhet är att även tillverkaren kräver inköpskvitto om man vill få något lagat/utbytt på garanti, dvs det finns ingen garanti på denna disk.

Skrivet av jimpa95:

Tja swec! Jag är på DH och fått erbjudande att köpa en ny 120gb intel 320 series SSD för 1100 dock utan garanti. Har tittat och allt är inplastat och inte öppnat. Vet att det varit så mycket snack om fel på de nya ssd hårddiskarna. Är det värt Eller bara dumt? (OBS han vann den på en tävlingen här därav ingen kvitto)

Skickades från m.sweclockers.com

Se till att den verkligen vunnits i en tävling och inte är stöldgods eller liknande, annars är det ett bra pris

Kanske kan du få en skriftlig överenskommelse med säljaren om att den ska fungera vid leverans och att man i annat fall får tillbaka pengarna?

Permalänk
Medlem

Tack boys, letade upp tävlingen.. Det var WD som hade tävlingen, och då är det ju garantin såklart

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimpa95:

Tack boys, letade upp tävlingen.. Det var WD som hade tävlingen, och då är det ju garantin såklart

Skickades från m.sweclockers.com

Knappast någon garanti, vem ska du vända dig till för att reklamera? Tillverkaren kommer som sagt att vilja se inköpskvitto...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frispel:

Knappast någon garanti, vem ska du vända dig till för att reklamera? Tillverkaren kommer som sagt att vilja se inköpskvitto...

Han visade hur man skulle göra och uppge produkt nr. Tror knappast western digital ljuger precis.

Skickades från m.sweclockers.com