Bästa operatören för trådlöst Internet *Mikro SIM kort* för en ipad 2

Permalänk

Bästa operatören för trådlöst Internet *Mikro SIM kort* för en ipad 2

Tjena, jag ska köpa ipad 2 och jag ska så klart köpa en ipad 2 med 3G. Men jag vet inte vilket operatör som är bäst för en ipad 2. Jag ska ha den både hemma och ute t.ex när jag åker bil (Är ute på husvagns semester typ hela sommaren) Så det blir mycket bil åkande.
Så nu tillbaks till frågan, är det någon som har en ipad 2 3G som kan rekomendera någon bra operatör till ett Mikro SIM kort Internet? ///Johan

PS: 2 frågor till, vilken färg tycker ni är snyggast och ska man köpa ett smart cover eller något annat skydd till den?

Visa signatur

Gaming rigg: Sönder för tillfället
Laptop: HP elitebook 840 g2
Mobil: Samsung galaxy s8+

Permalänk
Avstängd

Ett tips är ju att kolla respektive operatörs täckningskartor och välja den som har bäst täckning på de ställen då tror/vet att du kommer befinna dig på.

Permalänk

Har tittar på lite ställen på 2mbit/s, för drygt 100kr per månad. och 2 gb trafikvolym, Är det lätt att ta slut på om man surfar mycket på sin ipad?

Visa signatur

Gaming rigg: Sönder för tillfället
Laptop: HP elitebook 840 g2
Mobil: Samsung galaxy s8+

Permalänk
Medlem

streamar du lite film tar du snabbt slut på 2gb, utan stream så är det inga problem

Jag kör mycket med zumo-cast (stream-app) så man enkelt kan se allt man laddat ner utan att lägga över det. Detta drar omkring 750kb/s.

Så om du ser lite film/serier springer det snabbt iväg. (mycket youtube äter också bandbredd)

Kan tillägga att jag har flat-rate från telenor, och har aldrig haft några problem (pendlar då och då mellan gbg och sthlm)

Permalänk
Medlem

tre har ju 20gb tak på de flesta abonnemang innan strypning, sedan lägre på sämsta och flat rate på högsta, 250kr månaden.
dock så bör du ju se om det finns nån teckning först

Permalänk

Dom flesta abonnemang har täckning i Skåne och på dom ställerna jag ska vara på

Visa signatur

Gaming rigg: Sönder för tillfället
Laptop: HP elitebook 840 g2
Mobil: Samsung galaxy s8+

Permalänk
Medlem

Jag har tillverkat två microsimkort med hjälp av det vanliga simkortet och en kökssax. Funkar finfint.