2 veckors semseter, vad ska hittas på?

Permalänk
Medlem

2 veckors semseter, vad ska hittas på?

Fick just 2 veckors semester och jag är redan uttråkad.

Lust o hitta något projekt att göra. Men vet inte vad.. Hittar inge kul/billigt på nätet som skulle vara kul o hålla på med.

ge mig tips tack.

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"

Permalänk
Medlem

Städa lägenehten? om du bor själv så den blir helt clean, annars åk och lägg dig på stranden och bara njut av livet

Visa signatur

Phanteks AMP 1000W || Gigabyte B760 Gaming || Intel Core i5 13600K || Artic Liquid Freezer II || G.Skill 32GB DDR5 6000Mhz || MSI GeForce GTX 4070 12GB Gaming X Trio || Kingston Fury Renegade M.2 NVMe 1TB + 1TB & 500GB M.2 SSD || 4TB WD ||

Citera för garanterat svar!

Permalänk
Medlem

jo, kanske ska försöka sola bort bondebrännan xD. Men är så sugen på något fint projekt!

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gathor:

jo, kanske ska försöka sola bort bondebrännan xD. Men är så sugen på något fint projekt!

Sola bort felbränna kan ju vara ett projekt i sig.

Tejpa "Sweclockers" med eltejp på ryggen och lägg dig i solen. Det är nog ett projekt som uppskattas här.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

sista minuten nånstans valfritt i världen, gör de som ett projekt. ... att bara njuta av din ledighet?

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

min semester har inte börjat än men börjar kännav mig väldigt trött så jag kommer sova VÄLDIGT mkt den första veckan känner jag. njut av din ledighet genom att för en gångs skull inte göra någonting :).

nu när du har tid kan man kanske dra igång något lite större projekt som man annars kanske inte skulle orka med?

balkong och kalsong fylla är en klassiker

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Själv har jag haft semester över ett åt nu:P Börjar bli lagom rastlös haha.

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Sola, bada, dricka pilsner och grilla brukar vara ganska klockrent på semestern. Det är så en typisk semesterdag ser ut för mig.

Permalänk
Avstängd

Lite idéer:

a) välj ett språk
b) lägg upp en studieplan och se "how far" du kan pressa dina hjärnceller (inte menat som något elakt:)) till att lära dig så mycket som möjligt på två veckor. Och du ska kunna det du lär dig.^^

Eller så kan du:

a) lära dig spela ett instrument.:) Själv rekommenderar jag munspel, för att det är så jävla kul men även för att jag spelar instrumentet.:)^^

Eller så kan du:

a) du kan städa lägenheten (och i mån av ekonomi) även inreda den, men se till att städa den noggrant d.v.s. göra en vårstädning (du vet det husfruarna gjorde förr då man städade precis ALLT från golv till tak) tills att blänker
b) se över vilka områden (kök, vardagsrum etc.) du tycker, efter städningen, kompletteras: kanske behöver du nya/andra glas, något bestick som saknas, något köksredskap du skulle behöva etc.

Allt detta kanske inte låter "så kul" (men du kan ta något annat inom dina intressen istället för språk) men jag tror att du kan få kul om du verkligen sätter dig ner med en plan och gör något av förslagen!:) Fördelen med lägenhetsprojektet är ju att du har "allt på plats" när du börjar jobba och jag inbillar mig att om du lär känna din lägenhet kommer det även vara lättare att städa under den tiden av året du jobbar.^^

My EnKrona!:)^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gathor:

Fick just 2 veckors semester och jag är redan uttråkad.

Res runt några dagar och se Sverige utanför städerna riktigt trevligt faktiskt :).

Permalänk
Medlem

projekt 1 klar. Ute stereo. ^.^ bilder kommer

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"