Vad kan man göra med massor motorer!

Permalänk

Vad kan man göra med massor motorer!

Hej SC!

Nu har jag kommit över massor med små el motorer. Det är iaf 10 st inte massor kanske, men endel. Jag får dom om jag vill, men jag tänkte att jag ska komma på något att göra med dom innan jag bestämmer mig för att ta med dom.

Dom gick på 2st AA 1,5v batteri (Serie-kopplade) så antar att det är 1,5v motor eller 3v

Så hjälp mig att komma på ideer!!

MVH Slweedlen

Permalänk
Hedersmedlem

Bygg en liten ghettobil?

Gjorde jag för många år sedan. VIll minnas att den bestod endast av motorer, tejp, spelkort och batteri x)

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Skrivet av Leifson:

Bygg en liten ghettobil?

Gjorde jag för många år sedan. VIll minnas att den bestod endast av motorer, tejp, spelkort och batteri x)

Kanske kan typ sätta en motor vid varje däck Bygga lastbil eller nått kanske. En tank! Humm hur blir de med batterier? kan jag seriekoppla alla motorer och sätta in 2 AA batterier eller borde jag typ parallellkoppla och sätta in flera batterier?

Permalänk
Sötast

Uppfinn en evighetsmaskin