Permalänk

H100 installation

blev ganska besviken i fredags när jag skulle installera min hydro 100 i mitt antec twelve hundred chassi.. Radiatorn tog uppe i toppen på chassiet så skruv hålen passade inte så jag fick ta borren och göra nya hål för att skruva fast skiten i chassiet..

Ganska tråkigt när det redan satt 2x120mm fläktar där bak så det skulle bara va och stoppa in utan problem..

så jag fick tömma chassiet och modifiera ist för bara sätta fast med 8 skruvar..

Permalänk
Medlem

Så... Är du besviken på Corsair eller Antec?

Dock hade du ju kunnat googla innan du köpte. Jag googlade "Antec 1200 Corsair H100" och bland första 5 träffarna var 5st om problem med H100 och Antec 1200.

http://www.overclockers.com/forums/showthread.php?t=681721
http://www.overclock.net/water-cooling/1079868-h100-antec-120...

Permalänk
Medlem

Följdfråga på det:

Jag antar att H100:an passai i hålen i taket på Corsair Obsidian 650D? Har jag rätt då?

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av soulis:

Följdfråga på det:

Jag antar att H100:an passai i hålen i taket på Corsair Obsidian 650D? Har jag rätt då?

Japp det funkar men inte med push and pull =(

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Då är ju frågan, ägde du redan ett Antec 1200 eller köpte du båda samtidigt?
Jag hade mitt 1200 när jag köpte ny kylare och valde H80 istället för H100 eftersom jag kunde se på chassit att det inte skulle få plats utan modifikationer varken bak eller i taket.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Ok går kylaren ner för långt med p&p? tar i ramminnen kanske?

Tack för svaret btw!

Permalänk

Köpte båda samtidigt.. Hade för mig att de står klart och tydligt att chassiet har plats för 240mm radiator vilket h100 är.. Det som skiljde i hålen var vi snackar om 1½ mm eller 2. Så jag hade fått för mig att det ej skulle vara något problem iom beskrivningarna på chassiet. Men tji fick man för det. bara fram med borren och modifiera mitten hålen så jag fick fast dem med iaf 2 skruvar...

För övrigt så tog ja de redan 2 fläktarna som satt i chassiest och monterade på radiatorn oxå så jag kör med push and pull 4x 120mm fläktar på mini fart ligger 28-30 grader idle helt klart acceptabelt antar jag.. Dock vill jag få upp min i5 2500k till 4.5ghz tror dock ej det ska vara nåra problem...

Det jag såg dock var att mina 1600mhz minnen verkar bara vilja köra i 1333mhz står det i uefi. Dock på moderkorts speccen så står det 1600 utan overclock som standard så dunno. mobo är Asus P8Z68-V pro

Permalänk
Medlem

Vanliga 240 mm radiator alltså sådana som du köper löst för traditionell vattenkylning sticker inte utanför på samma sätt som på H100

Har också 1200 och funderat på H100 men kommer antagligen kräva nytt chassi för att funka bra, men vill väl ha ett snäpp högre kvalite än 1200 (mindre plast mer aluminum och stål) och i ungefär samma storlek eller något mindre, visa sig det var inte lätt, Hade corsair 700D/800D haft vettig kylning, (läs bättre) hade det varit ett alternativ, men går bort då, Silverstone FT02 nej H100 kommer inte passa, silverstone raven rv03 ja kanske H100 passar, men chassiet är ju i övrigt plast budget, Fraktal design arc passar, men billigt plast budget.
Inte lätt hitta chassi som man vill ha inte

1600Mhz på minnet är en överklockningshastighet, finns ingen standard för minnen över 1333 så man får ställa in manuellt, alternativt om moderkort och minne kan använda och har XMS profil så kan den användas för 1600

EDIT: CM ATC 840 börjar ligga bra till.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300