Permalänk
Musikälskare

Dota2-tråden!

Tänkte göra en Dota2 tråd, såg att det inte fanns någon

Börjar med att säga att en beta turnering ska vara den 17e

http://dota2.com/

Sen kommer här lite läckta bilder, tycker det ser riktigt bra ut! (tack SueCia för länken)

Fler bilder här: http://existenz.se/out.php?id=38360

Hjältar: http://www.gamereplays.org/dota2/portals.php?show=page&name=d...

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Är faktiskt inte imponerad.

Ser ut som LoL med lite mer slipad grafik.

Fast kommer nog ändå vara bättre än HoN/LoL.

Permalänk
Musikälskare

Hehe håller med till viss del men Dota2 är så hypat och detta är bara Beta-läckta bilder

Har mycket att göra med gameplay och känsla med, om man jämnför HoN och LoL i den aspekten är det två olika spel

Men försök att hålla ner HoN VS LoL disskusionerna! Kanske blir svårt i början då det inte finns så mycket information om Dota2, vi lär veta mer efter den 17e

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Hehe håller med till viss del men Dota2 är så hypat och detta är bara Beta-läckta bilder

Har mycket att göra med gameplay och känsla med, om man jämnför HoN och LoL i den aspekten är det två olika spel

Men försök att hålla ner HoN VS LoL disskusionerna! Kanske blir svårt i början då det inte finns så mycket information om Dota2, vi lär veta mer efter den 17e

Problemen med dessa spel brukar inte vara spelet i sig själv, utan spelarna/communityn som förstör skitet.

Hade HoN haft en community som SC2 så hade spelet varit hur bra som helst, har aldrig sett att någon har flamat i SC2.
I HoN däremot så äre väldigt sällan man hör något positivt från laget.

Permalänk
Hedersmedlem

Hoppas att Dota2 blir mer likt dota än de andra "kopiorna".
Detta är ju definitivt ett spel som man kommer testa.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Hoppas att Dota2 blir mer likt dota än de andra "kopiorna".
Detta är ju definitivt ett spel som man kommer testa.

Hur kan något vara mer likt DotA än vad HoN var när det släpptes? Var en kopia rakt av, jag minns knappt det fanns några egna HoN heroes, den ända jag minns som inte var från DotA var scout.

Permalänk
Medlem

Tänkte fråga, då jag faktiskt har saknat ett "levla"-spel. Är DotA ett "levla-spel med quests osv.?

Skulle uppskatta om du/någon kunnig kunde förklara lite vad DotA är och vad det går ut på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zebra3:

Tänkte fråga, då jag faktiskt har saknat ett "levla"-spel. Är DotA ett "levla-spel med quests osv.?

Skulle uppskatta om du/någon kunnig kunde förklara lite vad DotA är och vad det går ut på.

Nej DotA är ett slags "arena" spel. M.O.B.A (Multiplayer Online Battle Arena)

Du går in i en match, ungefär som en fotbollsmatch och du väljer en gubbe att spela som.
Man slåss på en karta och målet är att förstöra den andras bas innan han förstör din, påvägen så levlar man och köper grejer.

Men det är inte ett RPG-spel! När matchen är slut (efter ca 40min+/-) så är matchen slut, ingenting av den matchen kommer någonsin visas för dig igen. Så du bygger inte på någon speciell gubbe utan du spelar en match där du väljer en gubbe sen när matchen är slut, ja då är den slut så då går du med i en ny där inget föregående har sparats.

Lite svårt att förklara ):

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Nikkop:

Hur kan något vara mer likt DotA än vad HoN var när det släpptes? Var en kopia rakt av, jag minns knappt det fanns några egna HoN heroes, den ända jag minns som inte var från DotA var scout.

Hur man uppgraderade sina spells, upplägget med HP och hur man inspekterar andra Heroes skiljer sig ganska mycket. Men nog om det då vi ska förstöra tråden med för mycket offoptic snack om de andra spelen. (Du kan gärna fortsätta diskussionen via PM om du tycker jag har fel)

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Skrivet av Nikkop:

Är faktiskt inte imponerad.

Ser ut som LoL med lite mer slipad grafik.

Fast kommer nog ändå vara bättre än HoN/LoL.

http://i.imgur.com/Yg5za.gif

Håller med om att det ser ut som LoL. Gillar verkligen inte healthbar'en

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Nej DotA är ett slags "arena" spel. M.O.B.A (Multiplayer Online Battle Arena)

Du går in i en match, ungefär som en fotbollsmatch och du väljer en gubbe att spela som.
Man slåss på en karta och målet är att förstöra den andras bas innan han förstör din, påvägen så levlar man och köper grejer.

Men det är inte ett RPG-spel! När matchen är slut (efter ca 40min+/-) så är matchen slut, ingenting av den matchen kommer någonsin visas för dig igen. Så du bygger inte på någon speciell gubbe utan du spelar en match där du väljer en gubbe sen när matchen är slut, ja då är den slut så då går du med i en ny där inget föregående har sparats.

Lite svårt att förklara ):

Jo, men jag förstår nog till viss del, så principen är lite som Sc2?

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Nikkop:

Problemen med dessa spel brukar inte vara spelet i sig själv, utan spelarna/communityn som förstör skitet.

Hade HoN haft en community som SC2 så hade spelet varit hur bra som helst, har aldrig sett att någon har flamat i SC2.
I HoN däremot så äre väldigt sällan man hör något positivt från laget.

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/282593_1...

Välkommen till MOBA

Tyvärr inget man kan göra åt, SC2 är till största del 1 on 1, MOBA är 5 on 5

Du kan inte ändra ett helt spelsätt

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zebra3:

Tänkte fråga, då jag faktiskt har saknat ett "levla"-spel. Är DotA ett "levla-spel med quests osv.?

Skulle uppskatta om du/någon kunnig kunde förklara lite vad DotA är och vad det går ut på.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Defense_of_the_Ancients

http://en.wikipedia.org/wiki/Defense_of_the_Ancients

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Hur man uppgraderade sina spells, upplägget med HP och hur man inspekterar andra Heroes skiljer sig ganska mycket. Men nog om det då vi ska förstöra tråden med för mycket offoptic snack om de andra spelen. (Du kan gärna fortsätta diskussionen via PM om du tycker jag har fel)

Nu snackar ju du i princip bara om det visuella. Själv tyckte jag det var skönare att levla skills som på HoN för då kan man slåss samtidigt.

Skrivet av zebra3:

Jo, men jag förstår nog till viss del, så principen är lite som Sc2?

I själva hur en match fungerar ungefär ja, men de är ändå en helt annan spelstil. Det är inget strategispel utan du styr bara över en enda gubbe.

Permalänk
Medlem

Tackar!

Permalänk
Musikälskare

I värsta fall kan man ju alltid gå tillbaka till HoN men jag tror inte det kommer bli ett alternativ faktiskt, känner mig positiv till Dota2 speciellt nu när man fått sätt lite ingame-bilder

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Välkommen till MOBA

Tyvärr inget man kan göra åt, SC2 är till största del 1 on 1, MOBA är 5 on 5

Du kan inte ändra ett helt spelsätt

Du kan ju knappast säga att det är menat och att det är ett spelsätt att man ska vara taskig mot de man spelar med, hur länge har du spelat DotA?

När jag började för många år sedan, då var det hur fridfullt och trevligt som helst att spela.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Nikkop:

Du kan ju knappast säga att det är menat och att det är ett spelsätt att man ska vara taskig mot de man spelar med, hur länge har du spelat DotA?

När jag började för många år sedan, då var det hur fridfullt och trevligt som helst att spela.

Folk tar spelet mer på allvar imo, sen är det enklare att flama när man är 5 spelare

Det mer flame i pub så en lösning är ju att hitta en klan med folk som är 20+ och tar spelet mer på skoj

Aldrig spelat Dota men har över 3000 games i HoN, förstår dock inte hur det är relevant ^^

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Folk tar spelet mer på allvar imo, sen är det enklare att flama när man är 5 spelare

Aldrig spelat Dota men har över 3000 games i HoN, förstår dock inte hur det är relevant ^^

Eftersom det kom en våg där det var "inne" att skylla och klaga allt på sitt lag och inte förse laget med något positivt allt.

Det är relevant eftersom du säger "Välkommen till MOBA Du kan inte ändra ett helt spelsätt" och tyder på att det är meningen att spelen ska spelas genom att flama hela laget. Så var det inte förr, så nja, det hör inte till spel-genren

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Nikkop:

Eftersom det kom en våg där det var "inne" att skylla och klaga allt på sitt lag och inte förse laget med något positivt allt.

Det är relevant eftersom du säger "Välkommen till MOBA Du kan inte ändra ett helt spelsätt" och tyder på att det är meningen att spelen ska spelas genom att flama hela laget. Så var det inte förr, så nja, det hör inte till spel-genren

Det hörde till spel-genren men inte nu längre, det är íaf min poäng vi lever i nuet

Aja... Fortfarande synd att det har blivit så, får hoppas på andra spelsätt i Dota2 som kanske tar bort en del av det vem vet

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Det hörde till spel-genren men inte nu längre, det är íaf min poäng vi lever i nuet

Aja... Fortfarande synd att det har blivit så, får hoppas på andra spelsätt i Dota2 som kanske tar bort en del av det

Och att du påstår att det hör till spelet att man ska vara dum, stygg och beskylla sitt lag för sina egna misstag gör ju inte spelet mycket bättre, du bidrar ju till att göra det sämre genom att påstå det är så det ska spelas

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Nikkop:

Och att du påstår att det hör till spelet att man ska vara dum, stygg och beskylla sitt lag för sina egna misstag gör ju inte spelet mycket bättre, du bidrar ju till att göra det sämre genom att påstå det är så det ska spelas

Säger bara som det är, om du läser mitt inlägg ovan ger jag en positiv synvinkel på Dota2 och där det kanske kan ske en ändring

Tycker det är tråkigt med flame som vem som helst

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Säger bara som det är, om du läser mitt inlägg ovan ger jag en positiv synvinkel på Dota2 och där det kanske kan ske en ändring

Ja, det kan ske en ändring. Men inte om folket har samma inställning som du att "Det är så det ska spelas", då händer de inga positiva förändringar. Det var min poäng

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Nikkop:

Ja, det kan ske en ändring. Men inte om folket har samma inställning som du att "Det är så det ska spelas", då händer de inga positiva förändringar. Det var min poäng

Förstår det och jag håller med! Woho! *skakar hand*

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Skrivet av Nikkop:

Hur kan något vara mer likt DotA än vad HoN var när det släpptes? Var en kopia rakt av, jag minns knappt det fanns några egna HoN heroes, den ända jag minns som inte var från DotA var scout.

Men scout är väl anledningen att man spelar HoN i stället för DotA.... eller?
Själv spelar jag HoN för att det är mycket bättre motor än wc3. Om du till exempet hookar med pudge så kan du inte sätta på rot (tror den heter så, decay heter det på hon) innan hokken är tillbaka igen. Också väldigt jobbigt att du inte kan "stasha" items på samma sätt som i hon, och att du inte kan styra gubben när du köper grejer osv.

Permalänk
Medlem

Här är en jämförelsebild: http://i.imgur.com/2wppw.jpg

Jag tycker att DOTA2 ligger någonstans mellan LoL och HoN, simpelt men ändå otroligt snyggt. Dessutom är bilderna 4 månader gamla, så vi kan räkna med i alla fall några ändringar tills Gamescom och kanske ännu flera vid release.

Permalänk
Musikälskare

Säga vad man vill men HoN's grafikmotor är kraftfull, mycket mer detaljer

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Flame war går ju inte undvika i ett spel som HoN / Dota / LoL som är så beroende av teamwork. Tänk dig ett liknande ranking och lvling system för ditt konto i ett spel som CS det skulle bli sånt jävla tjaffs.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Problemen med dessa spel brukar inte vara spelet i sig själv, utan spelarna/communityn som förstör skitet.

Hade HoN haft en community som SC2 så hade spelet varit hur bra som helst, har aldrig sett att någon har flamat i SC2.
I HoN däremot så äre väldigt sällan man hör något positivt från laget.

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/282593_1...

Som redan sagt så ligger problemet i 5v5. Inte många andra spel är din egen framgång tills så stor del beroende på andra spelare som i HoN/DotA.

Detta gör det inte till rätt men vad man ska göra åt det kan jag inte komma på..

Skrivet av Nikkop:

Du kan ju knappast säga att det är menat och att det är ett spelsätt att man ska vara taskig mot de man spelar med, hur länge har du spelat DotA?

När jag började för många år sedan, då var det hur fridfullt och trevligt som helst att spela.

Jag började med DotA för över 7 år sedan nu och i public har det ALLTID varit whine. Skillnaden i DotA jämfört med HoN var att i public DotA så kunde folk bara lämna om de dog eller blev sura. Det faktum att HoN reggar leaves gör att dessa personer "måste" stanna i spelet.
Sedan skapades ju många communityn för DotA (t.ex. dotapickup.euro m.m.) just för att public var så ospelbart med allt whine och främst leavande. Dessa communitys krävde sedan registering och all form av whine eller leaves resulterade i bans av olika längd. Detta skapade en betydligt mer njutbar atmosfär. Problemet är dock att det krävs mycket arbete från admins för att kolla på alla banrequests som kommer in och det är även svårt att sätta gränserna för vad som är okej. Ska man bli bannad för att säga Noob till någon t.ex.?

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem

Google translate

Today, according to Valve games company DOTA2 production team members broke the news, DOTA2 there will be nine kinds of multiplayer modes, many of which can be found in DotA prototype, of course, includes not only its own DotA game modes, also extends to DotA OMG and other derivatives of the map mode. Detailed briefings are as follows:

1. Classic Mode: Nothing changes from WC3 Dota (same Parameters and unfix-able WC3 bugs).
- classic mode: and Warcraft 3 DotA under no change, maintaining the same parameter configuration, and can lift the struggle of Warcraft Pa 3 of the original mechanism of some Bug;

2. Normal Mode: New System ORB effects, bug fixes that Can not be fixed on Old WC3 Platform.
- Normal mode: create a new global system of law, removal of the Warcraft 3 system can not fix some of the Bug ;

3. Easy Mode: No. XP loss from deny, no Gold loss on death, etc.
- simple model: the anti-complement to the other party will not experience loss, death has not lost money, etc., this model would be extremely DotA large accelerated the speed of the game

4. All Random All Mid: The name of this mode describes itself.
- Full Road full random mode: This mode has a very good interpretation of the name of this mode of play ~

5. Fortress Mode: a Team is Attacking while the other defends, defending Team Food Buy traps, Attacking Team Food Buy creeps.
- Fortress mode: a team attack, while the other teams defense, the defender can buy traps, and offensive and can be purchased soldier neutral units;

6. Arena Mode: Match teamed death.
- Arena mode: This is the mode of death between the two teams;

7. Wild Mode: Random Heroes with Random Skills (similar to OMG DotA maps).
- outdoor survival mode : random random hero with the skills, you think? Yes, that was hot DotA OMG!

8. Free Mode: No. Mana cool Downs with no cost on Skills (similar to WTF mode).
- free mode: no cooldown time, using the skills do not cost magic, but you certainly know, that is, the DotA WTF mode!

9. Commander Mode: When you die you are changed into another Hero Items and same with the same level. The first to run out of Heroes Side or to lose their Base loses (similar to death-Match mode).
- Commander Mode: a brief introduction, in fact, this is the DotA-DM mode, Guards and natural disasters can only choose one of the heroes, when your hero reborn after death, will get another random hero (to keep on a dead level of hero and goods), the two sides until the base is destroyed or no hero, when available, can be a winner).

http://dota2.cn/thread-1866-1-1.html