Permalänk
Skrivet av Flomer:

Laggar inte för mig, annat än att ljudet är av den sämre kvaliteten.

Atm så går alla utan att komma framåt och inget händer. det kallar jag internet lagg

Permalänk
Skrivet av SeF.Typh00n:

Alla var att ta i, jag fick bara redigt försämrat ljud

Men helt stabilt är det inte.

Alla spelare menade jag...

Permalänk
Medlem

synd att det laggadefast

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Medlem

Är det inget på streamen just nu? Går ju bara intro musik hela tiden :/

Permalänk
Skrivet av Philippk:

Är det inget på streamen just nu? Går ju bara intro musik hela tiden :/

Allt laggade fast och sen försvann det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Philippk:

Är det inget på streamen just nu? Går ju bara intro musik hela tiden :/

Ze lagg-break

Konstigt att de inte flyttat sin spelserver till gamescom med tanke på att det ändå BARA spelas på den turneringen just nu? Visst de har säkert en hel del infrastruktur för sin live web-info och så vidare men det kan seriöst inte kräva någon särskild bandbredd...

Visa signatur

Många datorer.

Permalänk
Medlem

Ahaa Lyckat xD Men jaja, kan förstå att belastningen lär ju ligga ganska högt hos dom som streamar...

Permalänk
Medlem

Here we go!

Permalänk

Hurra! Vi slipper höra tobi ragea också

Permalänk
Skrivet av _MmattiasS_:

Hurra! Vi slipper höra tobi ragea också

Ingen saknar honom ju, man hörde ju inte ett ord av vad fanskapet sa ändå, undrar fan ifall de castade via klienten, för kvalitén var ju så dålig att man inte hörde ett ord för att han skrek för mycket, eller för att det laggade så man bara fick ut enstaka stavelser.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Avstängd

Skulle vilja se tittarsiffror på det här

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Inte för att jag kan kolla, men rent almänt tycker jag Tobi är rätt skön att lyssna på och han lever in sig i matchen på ett härligt sätt. Har också en trevlig dialekt. Men nu verkar det ju vara enorma problem med allt så han får väl inte komma till sin rätt.

Tänk vad mycket kritik det hade blivit om det var HoN och S2 det handlade om och streamen hade haft dessa problem

Aja, hur ser spelet ut än så länge då? Bra flyt? högre speltempo är vanliga sloooow mooootion DotA (hoppas hoppas)?

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem

Tycker att det ser snyggt ut! Men inget bakgrundsljud? :s Bara effekter ..

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Avstängd

Det här var nog den tråkigaste matchen på länge. Dom farmar ju bara, händer inget.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Inte igen.....

Permalänk

Vad som än händer får det inte vara F2P. Jag är HoN spelare, (värt att nämnas) och HoN communityt har alltid varit skit, av den anledningen spelar jag bara med polarna 3v3 eller 5v5 i princip. Men när HoN blev F2P kom det sjukt mycket nya spelare/LoL spelare. Efter det kunde man inte köra alls utan full egen group för folk leavar och towerdivar etc.. Så därför taggar jag galet till dota2 nu!

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Essin:

Inte för att jag kan kolla, men rent almänt tycker jag Tobi är rätt skön att lyssna på och han lever in sig i matchen på ett härligt sätt. Har också en trevlig dialekt. Men nu verkar det ju vara enorma problem med allt så han får väl inte komma till sin rätt.

Tänk vad mycket kritik det hade blivit om det var HoN och S2 det handlade om och streamen hade haft dessa problem

Aja, hur ser spelet ut än så länge då? Bra flyt? högre speltempo är vanliga sloooow mooootion DotA (hoppas hoppas)?

Indeed! Om detta skulle vara HoN så skulle alla ragea på S2

Permalänk

Varför är streamen nere?!? *sad*

NVM! Uppe igen!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Inte kunnat kolla förens nu, och det enda man ser är alla heroes fast frysta springandes på samma ställe.
Vilken flopp att inte ens se till att servrarna håller i en turnering med 1 000 000 dollar på spel, skulle ragea som fan som spelare...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk

Man har ju spenderat mer tid att titta på redscreen of doom än att se dota 2...

Skrivet av SeF.Typh00n:

Det här var nog den tråkigaste matchen på länge. Dom farmar ju bara, händer inget.

Det är så den kinesiska dota scenen ser ut, mycket action i början -> lång tids farm -> försök få roshan -> försök pusha eller likande -> om inte döda, farma till roshan kommer -> försök pusha igen -> osv. Det skulle inte förvåna mig ifall de flesta matcherna kommer bli något snarlikt denna.

Jag älskar terrängen rent grafiskt, hjältarna är väldigt otydliga, minimappen är snygg bortsett från att det är för lite kontrast mellan hjältar och bakgrunden, såg ut att vara svårt tyda saker på den imo. UI:et väldigt dåligt, förhoppningsvis blir det omgjort. speciellt den övre delen av UI:et var dåligt. Några av hjältarna hade dåliga animationer tyckte jag.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Musikälskare

Terrängen är underbar men creepsen och hjältarna ser väldigt stela ut :/

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Damn vilken tråkig match

Permalänk
Medlem
Skrivet av zerorepent:

Jag älskar terrängen rent grafiskt, hjältarna är väldigt otydliga, minimappen är snygg bortsett från att det är för lite kontrast mellan hjältar och bakgrunden, såg ut att vara svårt tyda saker på den imo. UI:et väldigt dåligt, förhoppningsvis blir det omgjort. speciellt den övre delen av UI:et var dåligt. Några av hjältarna hade dåliga animationer tyckte jag.

Håller med dig där. Man får endå komma ihåg att det är beta, så förhoppningsvis så kommer det att uppdateras på allt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Creeps

Körde dota på wc3 tiden och tyckte det var tokroligt men det jag minns var egentligen bara pve huvudsakligen med creeps som man antingen köpte till varandra eller att man bara uppgraderade sin hjälte. Vet någon om den här nya kommer ha ett sådant spelsätt eller kommer den bara vara pvp? Är inte mycket för pvp själv...

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av f4Ri:

Körde dota på wc3 tiden och tyckte det var tokroligt men det jag minns var egentligen bara pve huvudsakligen med creeps som man antingen köpte till varandra eller att man bara uppgraderade sin hjälte. Vet någon om den här nya kommer ha ett sådant spelsätt eller kommer den bara vara pvp? Är inte mycket för pvp själv...

Har för mig att det ska finnas ja

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

De borde göra creepsen lite mindre, blev lite "tjockt" i teamfights...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Är det någon här som har lyckats signa upp för betan? http://dota2.com/login/auth/?goto=beta

Jag kommer inte vidare ifrån "Sign In through Steam at", jag klickar på Login till höger men kommer till exakt samma sida hela tiden. Har rensat cookies, skapat nytt konto och testat olika browsers :s Antingen är det nere eller så funkar det bara i US?

Visa signatur

AMD 7700X (EK 240mm AIO) | ROG Strix B650E-F Gaming | Gigabyte RX 6800 XT 16GB OC | Kingston Fury 32GB DDR5 5600mhz | Kingston Fury Renegade M2 2TB | Alienware AW2723DF 280hz

Permalänk
Medlem

Ah jättebra, då är det ett köp med andra ord. Tack flashen.
@ Oggelito: samma här.

Permalänk
Medlem

Jag signa upp för betan igår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PhenPhantom:

Vad som än händer får det inte vara F2P. Jag är HoN spelare, (värt att nämnas) och HoN communityt har alltid varit skit, av den anledningen spelar jag bara med polarna 3v3 eller 5v5 i princip. Men när HoN blev F2P kom det sjukt mycket nya spelare/LoL spelare. Efter det kunde man inte köra alls utan full egen group för folk leavar och towerdivar etc.. Så därför taggar jag galet till dota2 nu!

"nya spelare/LoL spelare" Nya spelare ja men jag tror inte det kom så många LoL-spelare. Om du nu inte har någon källa på det?

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023