Permalänk
Medlem
Skrivet av chainzaw:

Kommer ju lätt äga ut HoN/LoL, hoppas de inte finns några jobbiga buggar eller som i dota - extrem skillnad mellan olika heroes, inte balanserat helt enkelt.

Det lär det lätt göra, det kommer ta över tronen i E-Sport relativt lätt dessutom.

Tror inte det kommer vara större balans problem än i HoN, betan lär balansera det mesta. Hur det blir sen när heroes släpps eftersom vet ingen, men eftersom detta spelet har lite mer erfaret folk än t.ex HoN misstänker jag det bara blir bättre.

Dota 2 i mina ögon lär piska mattan med alla spel i samma kategori.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Det lär det lätt göra, det kommer ta över tronen i E-Sport relativt lätt dessutom.

Tror inte det kommer vara större balans problem än i HoN, betan lär balansera det mesta. Hur det blir sen när heroes släpps eftersom vet ingen, men eftersom detta spelet har lite mer erfaret folk än t.ex HoN misstänker jag det bara blir bättre.

Dota 2 i mina ögon lär piska mattan med alla spel i samma kategori.

Ja för majoriteten av de heroes Icefrog släppt till DotA har ju inte alls varit OP vid release! (Sarkasm varning!)

Folk verkar ha bra selektivt minne när det kommer till Icefrog..

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Det lär det lätt göra, det kommer ta över tronen i E-Sport relativt lätt dessutom.

Tror inte det kommer vara större balans problem än i HoN, betan lär balansera det mesta. Hur det blir sen när heroes släpps eftersom vet ingen, men eftersom detta spelet har lite mer erfaret folk än t.ex HoN misstänker jag det bara blir bättre.

Dota 2 i mina ögon lär piska mattan med alla spel i samma kategori.

Det kommer bli flera ggr bättre. Den äkta uppföljaren till tidernas mod.

Tror kanske inte att det kommer "piska" LoL i popularitet, det har sin nisch och det har sin egna (och ganska stora) spelarbas. Men jag har en känsla av att S2 utannonserar sitt nya projekt Savage 3 under nästa år..

Permalänk
Medlem

DOTA 2 Preview for PC from 1UP.com

Intressant artikel.

As previewed in the DOTA2 trailer, Valve will release several videos similar to Team Fortress's "Meet the Team." "There are a lot of heroes in DOTA2 -- 105 so far, and we're gonna continue producing these videos. There's definitely something with this world," affirms Johnson.

och..

"IceFrog was the catalyst; he's the main reason why we're making DOTA 2" -- says Johnson. "A lot of us are DOTA fans also from a game-design perspective, and at Valve we already have the original creator of DOTA, Eul."

Någon som hade en aning om att Eul jobbade hos Valve?

Permalänk
Medlem

Dota FTW!

Nuff said

Permalänk
Medlem

Dök upp ett par nya screenshots på Axe, såg det på Neogaf http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=444241

Artstyle är fantastisk tycker jag, det är helt genomgående från bakgrund, karaktärer och UI. Visst, en del kanske inte gillar den tecknade stilen, men jag tycker de gör den extremt bra här.

Permalänk
Medlem

Skönt med fler heroes som inte är någon nyans av blå/grön, vilket de flesta är.

Permalänk

Object-based motion blur FTW

Permalänk
Medlem

Hur går det med betan? Långt bort?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Visa signatur

2X BenQ 24'' G2420HDBL | Sennheiser pc game 350 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries QcK XXL | Microsoft Sidewinder X4

Permalänk
Medlem

Jag har skapat en tråd med Ingame-Bilder från turneringen The International och även en hel del Fan-Art bilder!

#11369378
Kolla om ni är intresserade!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Skrivet av Essin:

Ja för majoriteten av de heroes Icefrog släppt till DotA har ju inte alls varit OP vid release! (Sarkasm varning!)

Folk verkar ha bra selektivt minne när det kommer till Icefrog..

Dom har släppts för vanligt folk att spela men har vart auto bannade i turneringar tills icefrog vart nöjd med balansen på dom så nej det är inte ett dugg selektivt, spelade du dota ens?? man kunde också välja autobann på dom heroesn

Permalänk
Medlem

Några dar gammal, men IGN har lagt upp en genomgång av hjältarna i DOTA2.
http://pc.ign.com/articles/119/1195050p1.html

Permalänk
Medlem
Permalänk

Någon som kommit in i betan? Verkar vara massa bluffsidor.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av 92_slayer:

Dom har släppts för vanligt folk att spela men har vart auto bannade i turneringar tills icefrog vart nöjd med balansen på dom så nej det är inte ett dugg selektivt, spelade du dota ens?? man kunde också välja autobann på dom heroesn

Ja, du menar precis som i HoN där nya heroes också är autobannade i turneringar. men om folk klagar på obalanserade nya heroes i HoN (public) så tänker jag hävda att Icefrog inte är det minst bättre med balansen vid release av hero.. Min poäng är att det inte är lätt att balansera någon innan man sett hur den fungerar i en större skala. Men av någon anledning får bara s2 skit för detta även fast icefrog är minst lika dålig på det. Selektivt minne som sagt!.. För övrigt spelade jag DotA i säkert 5 år innan jag gick över till HoN för drygt två år sedan, spelat i IHCS och dotainvite bl.a.

Nino, jag tror väl inte de släppt in många randoms alls? är väl mest de som känner någon eller dota/hon proffs som fått keys vad jag vet..

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Skrivet av Essin:

Ja, du menar precis som i HoN där nya heroes också är autobannade i turneringar. men om folk klagar på obalanserade nya heroes i HoN (public) så tänker jag hävda att Icefrog inte är det minst bättre med balansen vid release av hero.. Min poäng är att det inte är lätt att balansera någon innan man sett hur den fungerar i en större skala. Men av någon anledning får bara s2 skit för detta även fast icefrog är minst lika dålig på det. Selektivt minne som sagt!.. För övrigt spelade jag DotA i säkert 5 år innan jag gick över till HoN för drygt två år sedan, spelat i IHCS och dotainvite bl.a.

Nino, jag tror väl inte de släppt in många randoms alls? är väl mest de som känner någon eller dota/hon proffs som fått keys vad jag vet..

Håller med om allt förutom en sak om HoN dom har fuckat balansen genom att bara låta ett få lyckliga ta del av 2 heroes varje vecka vilket gör att man inte får samma förutsättningar.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

HoN är inte obalanserat. Problemet är alla flamers och eftersom de kommer gå över till dota 2 kommer det vara problem med "balansen" där också. Tror dock inte att det kommer gå över så många från HoN. Det har blivit ett eget spel och är har många saker som inte är samma som dota. Och esportstrornen kommer fortsätta tillhöra starcraft

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2