Datorbygge (Fractal Design Core 3000, i5 2500k) UPDATE

Permalänk
Medlem

Datorbygge (Fractal Design Core 3000, i5 2500k) UPDATE

Tjenamors! En liten update på mitt tidigare galleri, då folk efterfrågade bilder på komponenterna, så nu levereras!

Fractal Design Core 3000
Corsair CX600
MSI P67A-C45 B3
Intel Core i5 2500k @ 4.5 GHz
4GB Corsair XMS3 1600MHz
MSI GTX 460 OC
Corsair A50

Ingen dammfri garanti tillkommer! Tyvärr bois!

Datorbygge (Fractal Design Core 3000, i5 2500k) UPDATE

Permalänk
Medlem

Hur är Fractal Design Core 300 Chassit för kabeldragning? Har du lagt ner någon tid på det eller går det inte få det mycket bättre? Funderar nämligen på att köpa ett berätta gärna vad du tycker

Permalänk
Medlem

Du måste ta bort moderkortet för att kunna sätta dit I/O plåten Men det borde väl ändå gå att göra bättre kabeldragning? Buntband är ett bra tips!

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem

Har själv ett core 3000 och det är verkligen omöjligt att dra kablar i det, typ 1mm på baksidan.. Men jag gjorde så att jag tog bort snabbfästena i HDDvaggorna och stoppade några kablar där under

TS det tog bra lång tid för dig att fixa bilderna! ta bort den övre vaggan också

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk

Hur lyckas man "glömma" IO plåten? xD

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Första egna bygget sen 06, inte direkt den första tanken jag hade i huvudet. Tänkte mest när jag plockade upp den ur kartongen "oh nice" och la sedan undan den.

Får väl se till o köra en ordentligt "städning" av datorn, med kabeldragning och dylikt. Har försökt att snygga till det en gång men det gick inte alls som jag ville, därav resultatet. Försökte med buntband, dubbelhäftande tejp, you name it.

Permalänk
Medlem