Vad tycker om censurlandet Sverige? [foliehatt på]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sentenced:

Som jag förstått det så är det korrekta att även lägga till "osvenska". Annars låter det inte tillräckligt aggressivt.

Mjo, fast det förs faktiskt ingen statistik över vilka illuminatijuderymdödlor eller kommunistmutanter som tillkännager sig till religionen. Helt enkelt för att det anses politiskt inkorrekt att föra bok över. Hade vi korten på bordet skulle vi med lätthet se vilka oligofantiska utgifter denna grupp utgör. Utgifter som vi i stället skulle kunna lägga på omsorg, vård, skola och omsorg.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Jag är skummar igenom PI's nyheter lite då och då. Ibland blir det lite väl tetiga saker som bubblar fram medans andra grejer man gärna vill veta. Det är trots allt så att invandringen inte är en gratis lyxgrej som vi unnar oss i vårat land. Jag läser gärna om lite bieffekter av detta istället för aftonbladets och andra gammelmediors sagor om allt guld och gröna skogar som de tar med sig till vårat land istället för alla pengar de skickar över till sitt hemland.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Entusiast

Jag tycker att det är väldigt intressant att folk i den här tråden verkar se Aftobhoran som en seriös tidning. De håller inte på med journalistik utan bara massa trams och skvaller. Det är ju som att försöka bilda sig en uppfattning om läget i världen genom att läsa Veckorevyn och Cosmopolitan. Aftonbladet borde inte ens få finnas med tanke på att de sprider mer lögner än sanning och varje nummer gör världen till en lite sämre plats. Så att läsa aftonbladet och PI är ju att läsa skit och mer skit.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av Babianen:

Är man en idiot för att man läser PI? Jaha.. då vet jag det. Jag läser SVD, DN, PI, Baronen (lokaltidning) och lyssnar på BBC. Mhm.. jag hämtar verkligen alla mina nyheter från PI.

Dags att tänka själv? Ja, det kanske är dags att du själv gör det innan du anklagar andra för att inte göra det.

en öm tå? förståeligt. hur som helst, om du, som du påstår, intar den fantastiska palett av nyheter som du beskriver så antar jag att allt är väl. gratulerar, eller vad är det du förväntar dig som svar?

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonazz:

Jag är skummar igenom PI's nyheter lite då och då. Ibland blir det lite väl tetiga saker som bubblar fram medans andra grejer man gärna vill veta. Det är trots allt så att invandringen inte är en gratis lyxgrej som vi unnar oss i vårat land. Jag läser gärna om lite bieffekter av detta istället för aftonbladets och andra gammelmediors sagor om allt guld och gröna skogar som de tar med sig till vårat land istället för alla pengar de skickar över till sitt hemland.

Termen gammelmedia antyder att det skulle finnas någon 'nymedia'. Varje gång jag läser heller hör begreppet undrar jag; var är denna 'nymedia'? PI (nerlagd numera) var ju en riktigt blaskblogg, med ibland rent rasistiska inlägg, och bedrev ju ingen journalistik över huvudtaget. Ofta var det ctrl-c ctrl-v-material, dvs. de rapporterade vad övriga medier publicerat.

Att folk på allvar trodde att de kunde 'få sina nyheter' därifrån är för mig ett mysterium. En teori är att dessa människor har en redan given världsbild, och letar efter något som kan bekräfta denna världsbild och därför fastnade för PI.

Permalänk
Medlem

Läser sällan svenska tidningar nu för tiden då jag bor och har bott i USA i nästan 10 år nu.
Men visst händer det att man besöker DN och Expressen ibland för att hänga med om vad som händer inom Sveriges gränser.

Annars är det till 90% Reuters och till 10% New York Times jag läser, och ja visst, NYT har censur på saker, de har ju en viss politisk vinkling.
Reuters är kanon.

Tempus finns det en tidning som heter, en svensk tidning som översätter nyheter från världens alla länder till svenska och som väldigt ofta är helt ovinklade så att du som läsare kan bilda en egen uppfattning. Iallafall för några år sedan, vet ej hur det är idag men jag gissar på snarlikt.

Lite mer OT: Låt folk läsa vad de vill och bilda sina egen uppfattningar om saker och världsliga ting, så slipper ni bråka hela tiden. Jämför man Sveriges censurer mot USAs, så ligger de på ungefär samma nivå, fast i USA är det lättare att vara mer "PK". (om man inte väljer fox...:) )

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Allt mer ungdomar blir politiskt korrekta "på ett bra sätt då" och söker sina nyheter på andra sidor eller bloggar.

Min fetstil. En lite oroande utveckling kan man tycka.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Halogen:

Min fetstil. En lite oroande utveckling kan man tycka.

Men det står ju på internet! Då måste det vara sant!

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av badcash:

Termen gammelmedia antyder att det skulle finnas någon 'nymedia'. Varje gång jag läser heller hör begreppet undrar jag; var är denna 'nymedia'? PI (nerlagd numera) var ju en riktigt blaskblogg, med ibland rent rasistiska inlägg, och bedrev ju ingen journalistik över huvudtaget. Ofta var det ctrl-c ctrl-v-material, dvs. de rapporterade vad övriga medier publicerat.

Att folk på allvar trodde att de kunde 'få sina nyheter' därifrån är för mig ett mysterium. En teori är att dessa människor har en redan given världsbild, och letar efter något som kan bekräfta denna världsbild och därför fastnade för PI.

Brukar väl egentligen inte själv använda uttrycket gammelmedia så ofta. Vet inte vad jag ska kalla det. CTRL-V är ett ypperligt sätt att sprida information! Nej det hade inte direkt någon banbrytande journalistik eller åkte ut i krig. Sedan håller jag med dig att en del artiklar som publicerades var ganska så onödiga och påhoppande av onödiga anledningar. Allt började ju trots allt som en blogg. Tror aldrig att de kallade sig en seriös webtidning. Så fungerade de ju inte. Sajten var kass bland annat. Jag läste PI då och då för att se lite kontraster till de andra slaskblaskornas vinklade nyheter. Givetvis var ju även PI´s nyheter(blogginlägg?) vinklade så att det passade dem.

Varför läste jag där? Varför inte? Jag kommer säkert läsa på avpixlat.se då och då också. Att se kontraster och se fler sidor av ett mynt kan aldrig vara dåligt! Jag gillar att bilda mig egna uppfattningar. Jag läser ju trots allt även på aftonbladet ibland!

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Entusiast
Skrivet av jonazz:

Brukar väl egentligen inte själv använda uttrycket gammelmedia så ofta. Vet inte vad jag ska kalla det. CTRL-V är ett ypperligt sätt att sprida information! Nej det hade inte direkt någon banbrytande journalistik eller åkte ut i krig. Sedan håller jag med dig att en del artiklar som publicerades var ganska så onödiga och påhoppande av onödiga anledningar. Allt började ju trots allt som en blogg. Tror aldrig att de kallade sig en seriös webtidning. Så fungerade de ju inte. Sajten var kass bland annat. Jag läste PI då och då för att se lite kontraster till de andra slaskblaskornas vinklade nyheter. Givetvis var ju även PI´s nyheter(blogginlägg?) vinklade så att det passade dem.

Varför läste jag där? Varför inte? Jag kommer säkert läsa på avpixlat.se då och då också. Att se kontraster och se fler sidor av ett mynt kan aldrig vara dåligt! Jag gillar att bilda mig egna uppfattningar. Jag läser ju trots allt även på aftonbladet ibland!

Så du blandar propaganda med mer propaganda och försöker vaska fram lite sanning ur det hela? Är det inte lättare att gå direkt till några seriösa nyhetsbyråer istället?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Så du blandar propaganda med mer propaganda och försöker vaska fram lite sanning ur det hela? Är det inte lättare att gå direkt till några seriösa nyhetsbyråer istället?

Självfallet är det inte de två enda ställen som jag hämtar info ifrån.^^

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b