Permalänk
Hedersmedlem

Misstänker att jag räknas som veteran. Jobbar och sliter på. Fyller 30 i år, jag får väl försöka tvinga fram någon slags kris för att leva upp till förväntningarna ^.^

Roligt att se alla gammelrävar här i tråden. Blir inte mycket forumsläsande numera men någon gång per år lurkar jag väl här och jag idlar på #swec@dh som alltid.

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvack!:

Hallå gamlingar!
(Och No <3)

Kärlek!

Skrivet av silvr:

Ja snart har väl ungarna konto här...

Jag har skapade ett konto åt unge nr 1 då hon var några veckor tror jag.
När man ändå reggade en email åt na och ställde henne i bostadskö kunde man ju lika gärna regga henne på sweclockers också.
Dags för att fixa det för unge nr 2 nu...

Visa signatur

Asleep in my casket, all rotting and gory. Now, watch me dance in the purgatory!
I waltz with the devil, "Till death do us part". I tango with demons, eating my heart.
They feast on my soul, they feed on my fear. Hugs and Kisses, I wish you were here!

Permalänk
Skrivet av No:

Kärlek!

Jag har skapade ett konto åt unge nr 1 då hon var några veckor tror jag.
När man ändå reggade en email åt na och ställde henne i bostadskö kunde man ju lika gärna regga henne på sweclockers också.
Dags för att fixa det för unge nr 2 nu...

Är det curlingförälder nr1?

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk

Räknas troligen som veteran om man ser till registreringsdatumet, läser mest och kommer fortsätta att göra så, fyller 39 i år.

Mvh

Permalänk

10år har det blivit även om jag var aktiv under en ytterst begränsad tid. Lurkade dock länge efter det.

Minns som bäst fighten om kopparpastans (alltså CRCs kopparpasta ala bilmeck) vara eller icke vara som kylpasta. Skulle faktiskt fortfarande inte tveka på använda det som nödlösning om jag skruvade med gamla datorer haha.

Voltmoddning var också spännande.. i dubbel bemärkelse. Minns fortfarande pulsen när man skulle starta upp datorn för första gången, efter att med darriga fingrar lekt med lödkolven för att kunna klocka liiiiite högre och knipa de där sista poängen i 3dmark.

Och så man kunde sitta och dreggla över Wolverins graveringar.. det va tider det.

Nu är det mest arbete, sambo och bilar som tar tid

Edit: Datorn i signaturen används fortfarande (i garaget), körs på samma klockfrekvens som då men ändå lika hopplöst seg haha

Visa signatur

Antec SLK3000 | Asus P4P800 | P4C Northwood HT 2,6ghz @ 3,5ghz + Big TT | 2x512mb Corsair TWINX PC4400 | Sapphire ATI Radeon 9800pro [R360] + VF700 |
Intel P4 Överklocknings DB | ATI Radeon 9200 Vmod | ArneAnkas 3dMark 2001 DB |

Permalänk
Hedersmedlem

Jag får räkna in mig till gamlingarna också!
När man reggade sig så var man på gymnasiet. Nu är det examen från universitet för några år sedan och jobbar som programmerare. Var moderator ett tag också.
Längtar bort från storstaden, tillbaka till landet. Köpte min helt egna traktor nyligen som står hos föräldrarna (tillsammans med några äldre pärlor som är deras).

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Snusfri

Jag är väl semi-gammal här har haft 3 nick genom åren (vad jag kommer ihåg)
började med mor_tuta som sedan ändrades till det prepubertala EpicBoobs och är numera det intetsägande THB

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Sjukt mysig tråd, synd man bara va 10 år gammal 2001, hade inte mycket till dator då

Permalänk
Medlem

Räknar mig själv som veteran numera då mitt egentliga tioårsjubileum var 2012. Reggade mig dock inte förrän 2004 efter två års intensivt läsande Är i dag 25 år gammal och snart färdigutbildad jurist. (Once a gamer, always a gamer gäller dock )

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aqualize:

Jag får räkna in mig till gamlingarna också!
När man reggade sig så var man på gymnasiet. Nu är det examen från universitet för några år sedan och jobbar som programmerare. Var moderator ett tag också.
Längtar bort från storstaden, tillbaka till landet. Köpte min helt egna traktor nyligen som står hos föräldrarna (tillsammans med några äldre pärlor som är deras).

Du och en traktor? nää.

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem

Surfade på swec på den blå tiden ibland. Orkade aldrig regga mig på forumet innan det blåa försvann. :/

Nu är jag mest här för podcastarna och fredagspanelen!

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Jag är väl semi-gammal här har haft 3 nick genom åren (vad jag kommer ihåg)
började med mor_tuta som sedan ändrades till det prepubertala EpicBoobs och är numera det intetsägande THB

Jag kommer ihåg epicboobs... så mogen är jag

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Min shit vilken nostalgitripp man mötte här!
Loggade in för första gången sedan 2006 idag och det är kul att se att ni håller ställningarna grabbar!
11 år sedan var det som det började!

Permalänk
Medlem

Jag saknar DaHa och Göwd, finns de kvar här tro?

bump dessutom

Visa signatur

RetroPC samlare av högsta nivå.
medlem 504 på sweclockers
https://timmynator.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimmyQ:

Jag saknar DaHa och Göwd, finns de kvar här tro?

bump dessutom

Verkar tyvärr inte så ... De har inte gjort något väsen av sig de senaste 6-7 åren, även om Göwd loggade in för snart fyra år sedan.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

Minnet sviker, man blir väl äldre:), varför var man tvingad att registera om sig i juli 2001. Krashade siten eller gick det inte uppgradera forumet och få med sig all info ?

Visa signatur

I/O is everything !

Permalänk
Medlem

databasen havererade

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidas:

databasen havererade

Var det databashaveri den gången? Jag hade för mig att det var plattformsbyte som var orsaken, men att det var någon större databaskrasch inte alltför långt efter det som ledde till att större delen (om inte alla) forumsinlägg försvann. Men jag kan ju vara ute och cykla, det var ju som sagt ett tag sedan ...

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Hedersmedlem

Nej, jag har inte för mig att det var databashaveri, utan ett byte rakt över, det var en planerad flytt från en plattform till en annan, det var väl där den "blå" designen försvann?

Själv han man med och moderera i det gamla forumet (pre jul 2001)

Permalänk
Medlem

10 år om ett par veckor, löjligt vad tiden har gått fort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mental:

[...]det var väl där den "blå" designen försvann?

Jepp, det är vad jag vill minnas likväl. Wayback machine har tyvärr inte någon sparfil från mellan april och juli, men de två som finns nedan pekar åt just det hållet:
31 mars 2001
22 juli 2001

Edit: http://web.archive.org/web/20010818151818/http://www.sweclock... - Scrolla längst ner så har vi det bekräftat.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Hedersmedlem

Nyhet från 2000

"01:37 Jag är precis klar med att ha rensat och gått igenom hela html koden på index som tog över 300KB förrut och gjorde att SweClockers.com var väldigt seg. Nu efter rensningen tar den bara 25KB, en fin förminskning. Hoppas att sidan laddar snabbare nu."

Ahh, modemtiden!

Permalänk
Hedersmedlem

Jag vill minnas att man använde en extern forumlösning där databasen var inlåst, och när man gick över till en egen lösning kunde man inte migrera data från den slutna miljön, men detta är gissningar då det skedde i urtiden

Permalänk
Hedersmedlem

De äldsta inläggen jag hittar på forumet är från sommaren 02. Låter som det kan ha vart ett databashaveri där någonstans då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av magnusvmt:

10 år om ett par veckor, löjligt vad tiden har gått fort.

Passerade det i somras, glömde bort det faktiskt. Får jobba för 914 till inlägg också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av damme:

Misstänker att jag räknas som veteran. Jobbar och sliter på. Fyller 30 i år, jag får väl försöka tvinga fram någon slags kris för att leva upp till förväntningarna ^.^

Roligt att se alla gammelrävar här i tråden. Blir inte mycket forumsläsande numera men någon gång per år lurkar jag väl här och jag idlar på #swec@dh som alltid.

Var tvungen kolla lite, men hitta en gammal sida och såg att vi faktiskt spelade i samma Quake och QW-klan på 90-talet.

Permalänk
Hedersmedlem

Det är ju sjukt kul att kolla igenom gamla inlägg och trådar man gjorde förr...

Livets prioriteringar såg ju lite annorlunda ut på den tiden. Här exempelvis:

http://www.sweclockers.com/forum/5-modifikationer-och-egna-ko...

Haha

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rich:

Det är ju sjukt kul att kolla igenom gamla inlägg och trådar man gjorde förr...

Livets prioriteringar såg ju lite annorlunda ut på den tiden. Här exempelvis:

http://www.sweclockers.com/forum/5-modifikationer-och-egna-ko...

Haha

ytterst viktig fråga för sin tid:)

var ju riktigt fränt att modda på en 80mm fläkt på sin alu kylare, för vem hade råd att köpa en fin kylare i koppar till sin duron600

Visa signatur

RetroPC samlare av högsta nivå.
medlem 504 på sweclockers
https://timmynator.se

Permalänk
Medlem

Fyller 10 i mars nästa år.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av TimmyQ:

ytterst viktig fråga för sin tid:)

var ju riktigt fränt att modda på en 80mm fläkt på sin alu kylare, för vem hade råd att köpa en fin kylare i koppar till sin duron600

Oh ja.

En annan detalj var (för mig) att lägga ett perfekt tjockt lager av Arctic Silver, inte missa inte millimeter på CPU eller kylfläns - för då skulle inte värmeöverföringen bli optimal.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe