Grand Theft Auto V (Konsol)

Permalänk

SPOILER SPOILER. Något jag har stört mig på rätt mycket.

Är det bara jag som stör mig rätt mycket på att man aldrig får tillbaka Michaels båt?

Någonstans borde han ju kunna spåra upp den, om dom får nys om olika supervapen kanske en segelbåt inte borde vara så svår att få tag på?

Dold text
Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som är helt hooked på Epsilon/Altruist och allt annat mysko som involverar easter eggs?!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Bluetooth-headset till PS3. Chat i headset, spelljud i högtalare???

Har beställt ett headset till mitt PS3 för GTA V. Hur funkar det? Leds in-game chat automagiskt in i headsetet medan övrigt ljud håller sig i högtalarna i hembion?

Permalänk
Medlem

Om någon är i behov av ett CREW så har finns det ett helsvenskt som är i behov av lite folk
Vi kör oftast Missions eller bara freeroam för att ställa till det lite för alla andra.
Att göra "jobs" med folk i ett crew leder till att man får mer RP.

Vill ni gå med så skicka PM till Tazadar666 på Rockstar game social club.

P.s Gäller XBOX 360

Crew namn: Big Blasta Crew

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knogen:

Har beställt ett headset till mitt PS3 för GTA V. Hur funkar det? Leds in-game chat automagiskt in i headsetet medan övrigt ljud håller sig i högtalarna i hembion?

Ja. I alla fall om det är ett headset av standardmodell.

Permalänk

Hejsan, tänkte köpa GTA 5 till ps3 nu, undrar bara ifall det finns något sätt att få Atomic Blimp på nu i efterhand?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mine.craft:

Hejsan, tänkte köpa GTA 5 till ps3 nu, undrar bara ifall det finns något sätt att få Atomic Blimp på nu i efterhand?

Har du tur får du med Atomic Blimp när du köper spelet, annars så kommer den nog att kosta 1dollar eller så som tillägg till spelet om några veckor. Har själv Atomic Blimp men inte använt den i spelet

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Jag undrar över en sak här angående online.
Man kan ju sätta in pengarna på en bank men när jag blir dödad så förlorar jag ändå pengar?
Ska det vara så och i så fall varför sätter man då in pengarna på banken om man ändå förlorar dem?

Visa signatur

Intel i5 3570k || MSI Z77A-S01 Inet Edition ATX || GTX680 2GB(Superclocked) || Corsair Vengeance 1600 2x4GB | Samsung 840 120GB || 1TB WD Black 7200rpm || Fractal Design R4 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZapeX:

Jag undrar över en sak här angående online.
Man kan ju sätta in pengarna på en bank men när jag blir dödad så förlorar jag ändå pengar?
Ska det vara så och i så fall varför sätter man då in pengarna på banken om man ändå förlorar dem?

Tror du förlorar runt $1300 när du dör (jag iallafall). Jag hoppas Rockstar ändrar det, rätt jobbigt i längden. Pengarna försvinner rätt fort om man bara "leker".

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Tror du förlorar runt $1300 när du dör (jag iallafall). Jag hoppas Rockstar ändrar det, rätt jobbigt i längden. Pengarna försvinner rätt fort om man bara "leker".

håller helt och hållet med dig

Visa signatur

Intel i5 3570k || MSI Z77A-S01 Inet Edition ATX || GTX680 2GB(Superclocked) || Corsair Vengeance 1600 2x4GB | Samsung 840 120GB || 1TB WD Black 7200rpm || Fractal Design R4 ||

Permalänk
Medlem

Särskilt irriterande när någon sätter bounty på en......

Visa signatur

Intel i5 3570k || MSI Z77A-S01 Inet Edition ATX || GTX680 2GB(Superclocked) || Corsair Vengeance 1600 2x4GB | Samsung 840 120GB || 1TB WD Black 7200rpm || Fractal Design R4 ||

Permalänk
Medlem

Har precis klarat den tredje och sista triathlontävlingen. Tummen är helt djävla död efter 28 minuters button mashing!
Vilka hos Rockstar kom på och godkände en så pass lång tävling?

Permalänk
Medlem

Är det fler än jag som lagt märke till att man mördar flera "bad ass" karaktärer från GTA 4 som om dom vore flugor? Johnny och en hel massa från The Lost gänget, den gamla gubben på "U.L.P.C", Rocco från TBOGT..

Man även på en liftande tjej som jag känner igen från GTA 4, kommer inte ihåg namnet. Man skjutsar även Patrick McReary vid ett rån, sen kan man hitta Brucie Kibbutz på nätet om man bläddrar runt lite i telefonen! IAA bruden som förhör den snubben som Trevor sedan får tortera, är Karen (Michelle) som Niko dejtade i GTA 4. Någon mer kändis som jag missat?

Permalänk

En ny uppdatering har släppts, 1.04.

Edit: Tyvärr inga pengar i patchen. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av MathNinja:

En ny uppdatering har släppts, 1.04.

Free Cash:)

Visa signatur

Intel i5 3570k || MSI Z77A-S01 Inet Edition ATX || GTX680 2GB(Superclocked) || Corsair Vengeance 1600 2x4GB | Samsung 840 120GB || 1TB WD Black 7200rpm || Fractal Design R4 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZapeX:

Free Cash:)

Har du tankat ner patchen redan å fått stimulus packet lr?

Visa signatur

- ASUS Zenbook UX32VD -

Permalänk
Medlem

Jag laddade ner uppdateringen men jag har inte fått några pengar.....
Är det något mer man ska göra?

Visa signatur

Intel i5 3570k || MSI Z77A-S01 Inet Edition ATX || GTX680 2GB(Superclocked) || Corsair Vengeance 1600 2x4GB | Samsung 840 120GB || 1TB WD Black 7200rpm || Fractal Design R4 ||

Permalänk
Skrivet av ZapeX:

Jag laddade ner uppdateringen men jag har inte fått några pengar.....
Är det något mer man ska göra?

Pengarna ska tydligen komma tidigt nästa vecka om senaste uppdateringen funkar.

Buggar som fixats i senaste patchen (1.04):
http://www.rockstargames.com/newswire/article/51603/new-gta-o...

Permalänk

Finns det någon anledning att GTA V har släppts nu till PS3 när PS4 är så nära att komma? jag menar, det tar ju ca 4 år för dom o göra ett nytt GTA, så ett GTA till PS4 får vi ju inte se förräns tidigast om 4 år. Då lär ju den konsolen vara lite retro och säkert ha kommit ut "Slim" osv till PS4an.

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Finns det någon anledning att GTA V har släppts nu till PS3 när PS4 är så nära att komma? jag menar, det tar ju ca 4 år för dom o göra ett nytt GTA, så ett GTA till PS4 får vi ju inte se förräns tidigast om 4 år. Då lär ju den konsolen vara lite retro och säkert ha kommit ut "Slim" osv till PS4an.

Spelet är ju redan gjort så dem behöver bara göra så den fungerar med ps4, så 4år tror jag inte;)

Visa signatur

Intel i5 3570k || MSI Z77A-S01 Inet Edition ATX || GTX680 2GB(Superclocked) || Corsair Vengeance 1600 2x4GB | Samsung 840 120GB || 1TB WD Black 7200rpm || Fractal Design R4 ||

Permalänk

du tror GTA V släpps till PS4 också då? med bättre grafik osv?

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

du tror GTA V släpps till PS4 också då? med bättre grafik osv?

Det vet jag inte det beror väl på om rockstar tycker att det är värt det eller inte. Med tanke på att det inte är lika många som kommer ha ps4 som ps3 och xbox så kanske chansen inte är så stor

Visa signatur

Intel i5 3570k || MSI Z77A-S01 Inet Edition ATX || GTX680 2GB(Superclocked) || Corsair Vengeance 1600 2x4GB | Samsung 840 120GB || 1TB WD Black 7200rpm || Fractal Design R4 ||

Permalänk

Kommer inte folk köpa PS4?

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Kommer inte folk köpa PS4?

Självklart kommer folk att köpa det, men till en början kommer det vara fler som spelar ps3 än ps4 tror jag

Visa signatur

Intel i5 3570k || MSI Z77A-S01 Inet Edition ATX || GTX680 2GB(Superclocked) || Corsair Vengeance 1600 2x4GB | Samsung 840 120GB || 1TB WD Black 7200rpm || Fractal Design R4 ||

Permalänk

Halloj börshajar!
Badger störtdyker på BAWSAQ just nu.
Xbox 360: ca $4 (ganska stabil).
PS3: ca $10 (rasar).
Kom ihåg att spara innan ni investerar.
Mer info på GTA Market på reddit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

du tror GTA V släpps till PS4 också då? med bättre grafik osv?

Självklart.
Det släpps gissningsvis Q1 eller Q2 till PS4, Xbone och PC av den enkla anledningen

$$$$

Dold text

Först till alla konsoler PS3 & Xbox (själv är PC min huvudplattform men jag har en PS3 som samlar damn och jag orkar inte vänta i ett halvår/år) sen släpps det till resten när alla uppgraderat till nästa gen och/eller pc (som i mitt fall) vilket maxar vinsten.

Sen är det smarta i fågelsången "Online" vilket är en huvudvärk att cracka till skillnad från singleplayer spel vilket kommer generera ännu mer vinster till skillnad från exempelvis IV.

Visa signatur

Ω[sic] Sic (=thus, so), invariably bracketed and usually set in italics, is used to indicate that a preceding word or phrase in a quoted passage is reproduced as it appeared in the original passage. Sic at its best is intended to aid readers who might be confused about whether the quoter or the quoted writer is responsible for the spelling or grammatical anomaly.♠

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Någon som vet av en sida som säljer Gta v billigt till Xbox 360? tänkte köpa en julklapp till mina bröder och har inte vidare hög inkomst!

Citera gärna!

Permalänk
Medlem

Tjena tjena
Jag har en liten fråga här som jag väldigt gärna skulle vilja har svar på.
När man gör Lesters Assasination missions, startar ni missioner och switchar sedan mellan Franklin, Trevor och Michael för att köpa på Stock market?
Om ni inte gör de hur vet ni då vilket mission det är så ni investerar i rätt aktier?

Visa signatur

Intel i5 3570k || MSI Z77A-S01 Inet Edition ATX || GTX680 2GB(Superclocked) || Corsair Vengeance 1600 2x4GB | Samsung 840 120GB || 1TB WD Black 7200rpm || Fractal Design R4 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZapeX:

Tjena tjena
Jag har en liten fråga här som jag väldigt gärna skulle vilja har svar på.
När man gör Lesters Assasination missions, startar ni missioner och switchar sedan mellan Franklin, Trevor och Michael för att köpa på Stock market?
Om ni inte gör de hur vet ni då vilket mission det är så ni investerar i rätt aktier?

Dold text

Visa signatur

- ASUS Zenbook UX32VD -