BF3 fryser och går till svart skärm. (Kampanj)

Permalänk
Medlem

Att göra en clean install utav drivrutinerna hjälpte inte, då gäller det grafikkorten och allt annat.
Efter att jag inaktiverade SLI dock så funkar det som sagt felfritt. Så som jag sa tidigare så lutar det åt att det
är ett utav mina kort, men samtidigt så är jag osäker med tanke på så många andra har likadant eller snarlikt problem.

EDIT:
Jag ändrade aldrig frekvens eller något annat på korten, dom är alltså inte överklockade eller ändrade på något annat sätt.

Permalänk

Kör med ett likadant kort som trådskaparen och om jag inte ökar volten på det så kan jag inte spela bf3 mer än nån/några minuter.
Har testat detta många ggr pga att jag glömmer starta afterburner titt som tätt i min spel iver.

Permalänk
Medlem

Jag kör bara 1st 560 Ti, men har samma problem ändå.. sänkte hz på skärmen då kunde jag spela lite längre innan det blev svart..

Permalänk

soundblaster

Hej
Jag hade samma som många andra frysningar i MP och ibland i SP kunde köra max 5-7 min innan det frös

jag installerade soundblaster drivrutiner vilket jag inte hade några för innan, spelade precis en hel karta utan problem så det verkar som det löste det.

har för övrigt gtx 580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

varför skulle man göra det? HUR kan de se det?

Det är fortfarande bedrägeri även om de kan se det eller inte.

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Medlem

Inte direkt relaterat till BF3. Flimrade till i en sekund och fick det här:

Vad är det som sker här egentligen....

Permalänk
Medlem

Jag har svarat en kille i följande tråd:

#11534400

Antigen stänger du av Realtekkortet i BIOS motsvarande och kör med ett PCI/PCIe ljudkort / USB headset. Jag har ett annat moderkort men mitt BF3 fungerar efter en ominstallation. Problemet uppstod även i BFBC2. Ta en tur hos google...

Visa signatur

Celeron 300A @ 450MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcorc:

Det är fortfarande bedrägeri även om de kan se det eller inte.

bedrägeri? du får väl göra vad du vill med ditt kort... men skylla sig får man om det brinner upp.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

bedrägeri? du får väl göra vad du vill med ditt kort... men skylla sig får man om det brinner upp.

Garantin slutar gälla om du avmonterar kylaren, klockar kortet eller ändrar någon annan inställning som fysiskt påverkar kortet. Om du sen försöker nyttja garantin är det bedrägeri.

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem med ett gtx 570 ibland hänger det sig efter 10 min och ibland efter 1 min, fast nyss satt jag dock o lira 3 timmar multiplayer utan att något hände.. så det gör lite som det vill

Visa signatur

[Acase El Diablo][Intel Core I7 920][Moderkort Asus P6T Deluxe][3GB kit OCZ ddr 1333mhz][Asus HD4870x2][Corsair Powersupply 650W][1xSamsung Spinpoint 640gb][Windows Vista ultimate 64bit]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcorc:

Garantin slutar gälla om du avmonterar kylaren, klockar kortet eller ändrar någon annan inställning som fysiskt påverkar kortet. Om du sen försöker nyttja garantin är det bedrägeri.

jaja herr polis.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

jaja herr polis.

Handlar mer om att uppmuntran till bedrägeri är förbjudet på forumet, nåt jag själv åk på ban för

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcorc:

Handlar mer om att uppmuntran till bedrägeri är förbjudet på forumet, nåt jag själv åk på ban för

Då ska du kanske citera de som uppmanar. Jag undrade bara vad du mena.....
Men nu skiter vi i det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av s3ng:

Inte direkt relaterat till BF3. Flimrade till i en sekund och fick det här:
http://i42.tinypic.com/2rcud83.png

Vad är det som sker här egentligen....

Händer även mig, men har minskat nu dock, känner många som har likadant problem, börjar bli mycket knas nu efter 280 drivrutinserien.

Visa signatur

CPU: Intel Core 2500k @ 4.2ghz - Mobo: MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 - GPU: Sparkle Nvidia GTX 460 OC 1GB - Minne: Corsair XMS3 8GB 1600Mhz - HDD: Spinpoint F3 1TB - PSU: 650W - Chassi: Antec Nine Hundred

Permalänk
Medlem

Det verkar som att jag löst det.
Har spelat oavbrutet utan problem i SLI en bra stund nu, kan även alt+tabba ut och in genom spelet utan
att det hänger sig eller något liknande.

Fick tillslut nog när exakt samma problem hände när jag körde på single-gpu så jag gick in i MSI Afterburner
och drog upp Core Voltage'n till 1.11V. Det löste allting, temperaturen på korten gick aldrig över 76 och 64.

Allt jag ändrade var alltså bara volten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av s3ng:

Det verkar som att jag löst det.
Har spelat oavbrutet utan problem i SLI en bra stund nu, kan även alt+tabba ut och in genom spelet utan
att det hänger sig eller något liknande.

Fick tillslut nog när exakt samma problem hände när jag körde på single-gpu så jag gick in i MSI Afterburner
och drog upp Core Voltage'n till 1.11V. Det löste allting, temperaturen på korten gick aldrig över 76 och 64.
http://i42.tinypic.com/246l35g.png

Allt jag ändrade var alltså bara volten.

Verkar som gigabyte har för lite spänning på sina GTX 5xx OC modeller såg i några trådar att GTX 560 ti har problem också.

Kanske andra märken har liknande fast inte i samma utsträckning hoppas fler läser denna tråd som har liknande problem som dig och provar samma sak.

Skönt att det löste sig

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av s3ng:

drog upp Core Voltage'n till 1.11V. Det löste allting, temperaturen på korten gick aldrig över 76 och 64.

i told you so
men 1.11 v är ju vad jag kör med när kortet är överklockat
måste du gå så högt menar du?

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Har exakt samma problem fast på mitt MSI 560Ti, svartskärm och det står att Nvidia drivisarna har crashat... lagom irriterande.. någon som har en idé?

(hoppas det är ok att ja lånar tråden! )

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkaboy:

Har exakt samma problem fast på mitt MSI 560Ti, svartskärm och det står att Nvidia drivisarna har crashat... lagom irriterande.. någon som har en idé?

(hoppas det är ok att ja lånar tråden! )

Testat öka spänningen eller sänka klocken?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av henkaboy:

Har exakt samma problem fast på mitt MSI 560Ti, svartskärm och det står att Nvidia drivisarna har crashat... lagom irriterande.. någon som har en idé?

ide?
vad menar du?
du kan ju börja med att läsa tråden och även nån av dom 1700 andra trådarna med problem med 560 korten.
du ser ju själv att folk har löst problemet eller kan du inte läsa?

dags för en sticky tråd kanske?
vart är moderatorerna?
super dom eller vad sysslar dom med :)?

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av krrjon:

Testat öka spänningen eller sänka klocken?

nja tvärtom var det
öka klocken och minska volten

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem 560ti, hände mig dock bara en gång vart 30-45 minuter.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

nja tvärtom var det
öka klocken och minska volten

LOL du gillar inte folk som inte söker eller hur

Bättre att bara strunta i deras poster å inte bry sig i så fall så behöver du inte bli upphetsad

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av krrjon:

LOL du gillar inte folk som inte söker eller hur
Bättre att bara strunta i deras poster å inte bry sig i så fall så behöver du inte bli upphetsad

det är dags att dom fixar en sticky tråd med STORA bokstäver så folk ser det.
BF3 forumet är ju rena djungeln.

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Ni som har Asus kort, pröva detta:

Avinstallera GamerOSD och de andra programmet, kommer inte ihåg vad det heter nu men det följer bl.a med skivan till grafikkortet.
Efter detta startar ni om datorn.

Sedan laddar ni ner de senaste drivrutinerna till grafikortet på Nvidia, öppnar installern och väljer CUSTOM, inte Express.
Därefter bockar ni AV det med "3D", 2 st alternativ. Därefter bockar ni i " CLEAN INSTALL " .
När ni installerat drivrutinerna: Starta om datorn och pröva spela igen.

Detta löste crasherna på Singleplayer för mig.

Permalänk
Medlem

Har nu gått ca 5 timmar sedan problemet löstes, allt har gått felfritt sedan dess. Spelat BF3, Dead Island och Rage som jag hade problem med också innan utan några som helst hinder. Har testat i både SLI och single-gpu och det har funkat perfekt. Skönt att det är löst, hoppas ni andra som har liknande eller samma problem hittar en lösning som funkar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

ide?
vad menar du?
du kan ju börja med att läsa tråden och även nån av dom 1700 andra trådarna med problem med 560 korten.
du ser ju själv att folk har löst problemet eller kan du inte läsa?

dags för en sticky tråd kanske?
vart är moderatorerna?
super dom eller vad sysslar dom med :)?

Du behöver ju inte vara dryg, och nej jag har inte sett att folk har löst problemen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkaboy:

Du behöver ju inte vara dryg, och nej jag har inte sett att folk har löst problemen..

Har du testat göra som TS att öka spänningen till GPU:n lite?
Nu ska du inte dra upp till 1.11V då du har GTX 560 ti men beroende vad du har för klock så ~1.000-1.037V kanske?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Har du testat göra som TS att öka spänningen till GPU:n lite?
Nu ska du inte dra upp till 1.11V då du har GTX 560 ti men beroende vad du har för klock så ~1.000-1.037V kanske?

jag har testat, no difference :/
edit; standard på mitt kort är f.ö 1.000V

Permalänk
Medlem

Har en lösnig för dem med 560 ti

1. ladda ner driver 285.62 ( spara det nå stanna på datorn )
2. avinstallera all driver till grafikort
3. start upp driver du laddare hem.
4 tryck okej på första frågan och godkänd avtalet
5 väljer du "custom(avdvanced)"
6 här kyssar du bort "HD audiodrivrutin" och 3D driver om du inte ska spela det
7 kryssa i "perfrom a clean installation" sen trycker du Next
8 När det är frädigt start om datorn
9 testa spelt

Det funkade för mig