Permalänk
Medlem

det jag stör mig på mest i BF3 är helt klart på tok för kort speltid (för få tickets) och sedan ett jävla vältrande i stats med flashig grafik. Jag tycker det är framförallt på rush banorna dom har gjort bort sig. I BC2 var rush en rolig speltyp, i BF3 hinner man knappt starta innan det är slut.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 2600 Mobo: Asus Prime X470 PRO Ram: Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz PSU: Cooler Master 700 W GPU: XFX Radeon RX 5700 XT 8 GB SSD: Samsung EVO 850 500 GB SATA 2.5" HDD: Massa diskar Chassi: Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tarasus:

Vart går gränsen då? Buggar, självklart... men till den gräns att det inte fungerar för väldigt många spelare? Så släpp "men snälla" attityden och fundera en gång till, skulle DU godta att du får köpa en bil som bara har 3 däck de första tusen milen. Sen så får du ju faktiskt 4 däck, dom har bara inte kommit på hur dom ska skruva dit det fjärde ännu...

Nej det skulle ingen, men när det gäller denna marknad så slukar folk skitreleaser till höger och vänster istället för att konsumenterna ställer krav på att det ska FUNGERA så pass bra att det funkar att spela för de allra flesta. Då kommer spel att hålla en högre standard när dom släpps.

Tyvärr lever vi i en tid där man måste pressa så mycket man kan från så lite pengar som möjligt och detta resulterar i halvfärdiga produkter. Detta gäller inte bara PC spel utan även andra produkter som så Mediaspelare, Mobiltelefoner o.s.v.

Det var länge sen jag köpte någon avancerad elektronik som inte har buggar. Se på Western Digital HDTV och Popcorn, båda apparater som släpptes lååångt innan de var färdiga.

Sen måste man förstå hur komplex ett spel som BF3 är, självklart har man svårt att förstå detta om man inte är utvecklare själv men buggar får man alltid räkna med i såhär avancerade spel.

Om du absolut inte vill köpa något som kan innehålla buggar, varför väntar du då inte par månader efter släppet och ser hur folk reagerar? Eller om tillverkaren sköter uppdateringarna som de ska?

De skulle troligen kunnat lägga över ett 1 på buggtestning men då hade vi inte fått mycket till utveckling i branschen.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Vissa av er klagar på att ni träffar dåligt.

Jag tycker personligen att man dör för lätt. Blir man träffad så är risken extremt stor att man även dör, så var det inte i BFBC2. Visst de ser ut att ha bättrat på det lite från betan där man dog på stuts vid träff.

Sen kan man prata om hur realistiskt ett spel är men det är väll ändå ingen simulator vi vill spela? Det gäller att hitta rätt gräns för att spelet ska bli kul och underhållande. Ett helt realistiskt spel skulle troligen varit extremt tråkigt.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Imorse när jag skulle till jobbet hade jag dubbla solglasögon på mig, trodde fan jag skulle dö av alla lampor.

men se där.. det är bara i DICE egen idiotiska värld där lampor bländar som FAN mitt på ljusa dagen... fan pinsamt Dice.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Måste hålla med.
Det absolut tråkigaste är att så sjukt få spelare spelar för att vinna.

Bästa exemplet var igår, på den där rush-banan som är i en stad (inte ens spelat länge nog för att lägga kartnamnen på minnet).
Det är nån vatten-kanal i mitten.

Iaf, attackers börjar ju mitt inne i "stan". Vad som hände var att dom helt och hållet struntade i att göra några som helt försök att vinna. Alla stod bara kvar i basen med sniper/engineering medans mitt lag bara stod där på den öppna ytan framför och sen köttade alla på varandra tills ett lag vunnit pga att dom andra fick slut på tickets.... extremt kul gameplay, not!

Varför känns det som att 99% spelar rush och conquest som att det vore deathmatch?
Varför kan dom inte bara strunta i att visa K/D ratio i conquest och rush?
Varför kan man inte få 5000 poäng vid vinst, och 200 vid förlust? Problemet nu med 500 vinst, 200 förlust, är ju att folk inte triggas till att vinna, då det är mer "värt" att plocka personlig poäng än att vinna rundan...

Sist men inte minst stör jag mig ändå även på att man dör så fort. FÖrstår att dom vill uppnå någon sorts "realism"; men problemet är att när man dör så fort så handlar det till största del om att "se motståndaren först", det är detta som ger upphov till all camping och "fegande", hade man istället haft HP mer i stil med quake/UT så hade det kunnat bli lite mer "fight" och förhoppningsvis ett helt annat gameplay.

pfff!

Permalänk
Medlem

Dom första 10 minutrarna var kul men efter det så vart det ganska boring. Blev alltid skjuten av en sniper eller att jag inte förstod var fienden befann sig. Efter cirka 2 timmar spel så började man förstå dom flesta banorna, dock i detta skede så var det fortfarande tråkigt eftersom det gick så segt att lvla. Men sen så började man lira med vännerna och då jävlar var det kul! 5000-6000p på en runda

Men att spela ensam är tråkigt som tusan tycker jag. Riktigt roligt och lira med folk som du känner.

Permalänk
Medlem

ett enkelt tips för att få fler kills, gå inte där alla andra går, stå inte i en klump i gränden på bazaar, flanka och ta dom i ryggen = 5 kills minst, ta gärna med 2-3 polare så kan ni hålla er vid liv också, när rundan är slut ligger man på ca 35-5 vilket är helt ok.
så ser typ en runda ut för mig.

Permalänk
Medlem

Varför kan inte personer som skriver sådana här inlägg börja blogga istället? Hur skulle det se ut ifall alla på Swe började skriva om sina känslor till spel...? Rätt gay iaf

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem

Ingen bf-känsla alls tycker jag. Lirade lite bf2 igår bara för att få spela ett riktigt bf och vilken känsla!

BF3 känns som ett expansionpack till bc2 fast ett sämre sådant.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alucius:

Nu tycker jag det klyvs hår här. Spel är inte tänkta att vara 100% realistiska. Det kan de aldrig vara.

Så här ser det ut på riktigt när man skjuter med spårljus. Jäkligt häftigt när man är där. De långsamt flygande ljusen är rikoschetter. Vanligtvis sätter man spårljus var tredje eller var femte patron när man bandar KSP band. Så det kan ju ge en viss inblick i eldhastigheten på det man ser här

http://www.youtube.com/watch?v=Izr-L_lvT4E

På långa avstånd tappar ju projektilen rejält med kraft, och ja man kan se spårljus komma mot en. Vad sköt ni på för avstånd? eldhastigheten kan ju variera något fruktansvärt på vapen beroende på väder och framförallt damm och skit som bromsar mekanismen. Det som däremot är helt fel om det ska vara realistiskt är utgångshastigheten på stridsvagnsprojektilen.

Permalänk
Medlem

Mitt första BF spel och som många andra var känslan "WOW" när man körde de första kartorna. Egentligen är det fortfarande WOW känsla för ljudet är otroligt, banorna skitsnygga och allt jättecoolt. Trots detta har inte spelet fått mig att sitta klistrad vid datorn hela helgen som flera andra polare gjort och detta p.g.a. att jag inte kan allt / lärt mig allt vilket ger mig en stor nackdel. Som andra sagt dör man lätt (vilket iofs är verklighetstroget) men det stör mig när jag pepprar ett mag på en kille, han vänder sig om och skjuter mig en gång så jag dör och springer själv vidare. Jag som är sämst på att sikta eller han som är pro och gör en headshot...vem vet? Troligtvis en blandning av båda. Detta gör att man gömmer sig mer än man borde vilket inte ger en XP. Sen hade det vart kul att köra helikopter men finns det någonstans man kan öva innan man ger sig ut i krig? Nej! Rubberbanding är nästa tråkiga sak som dödat mig flera gånger men som tur var händer det inte så ofta. Sedan får jag fryslagg på två banor men det beror nog mer på mina drivrutiner eller något sådant.

Jag önskar mig en manual samt mer teamwork så att man faktiskt vinner fler gånger än förlorar Och att gå igenom en bootcamp innan om man är nybörjare.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Känns som COD och framförallt BC2 (för det finns väl inga andra BF-spel?) påverkat spelarna hur dom skall spela i BF3. Till viss del stämmer det tyvärr, men om fler kunde sluta tänka på sig själva och poänghetsen i första hand skulle fler (som inte bara drivs av sitt eget ego) kunna njuta av spelet.
Kanske är det att jag numera saknar twitchskills, tack vare åldern och begränsad speltid, och hellre söker mig till situationer som bättre gagnar mig och min spelstil, men det känns som att spelet mer eller mindre behöver fler av min speltyp för att det skall funka för alla.

Visst finns det störningsmoment; objekt som man inte kan glida över/bredvid, lampor som bländar i solljus, rubberbanding, några uselt designade banor, idioter osv, men jag har kul. Det är ett gigantiskt spel som i dagens mått mätt faktiskt inte är ospelbart vid release.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är fantastiskt, finns inget som slår 64 spelare, allra helst på dom stora kartorna tycker dessa verkligen har kvar Battlefield känslan och det här blir ett spel jag kommer kör en lång tid framöver!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Jag är medveten om kulurna färdas, tycker bara dom har överdrivit nu jämfört med BC2 och jämfört med verkligheten. AK4 på 400meter tar INTE lång tid innan den träffar kan jag säga, om man har spårljuspatron så hinner man se vart den träffar, men det är inte som att den går i en synlig båge å ser ut att landa som en frisbee.

Ska prova spela lite HC imorgon som nån nämnde här ovan. Har ju faktiskt nästan uteslutande spelat HC i BC2, så det kanske passar mig bättre.

Bara ja som får en känsla av att du är sniper? Levla upp assualt och spring runt och döda, och om du är rädd för en låg kd behöver du inte oroa dig, jag har 2,455 i k/d och jag spelar enbart assualt, det går även fort att levla som assualt då jag har runt 450 spm.
Summering: Assualt - Kul för att det händer saker och man får använda sitt reaktionssinne samt sitt aim.
Sniper - Tråkigt för att man inte lär sig något mer än lite bullet drop och vart som är det bästa campstället på mapsen, man ligger helt still och väntar på att fiender kommer in i siktet istället för att leta upp dom.

SPELA ASSUALT/SUPPORT/ENGINEER MINA VÄNNER!

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Jubileumsmästare

Visst var det svårt med flygplanen i början. Ett tips är att vänta med att spawna när du har dött, vänta sen tills flygplanet kommer upp som spawnalternativ, sen är det bara att nöta. Plocka lite poäng från runda till runda, sen får du flares, värmesökande missiler osv, och då blir det lättare.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är en fantastisk känsla när man spawnar i ett jetplan i väntan på att matchen ska börja. Det enda som hörs är hur dem dubbla motorerna spinner till liv varpå pulsen stiger. Klockan tickar ner till noll, efterbrännaren drar igång och hela huset dånar när hemmabiot vrålar ut motorljudet. Planet börjar rulla och lyfter tätt därpå och det enda jag tänker på då är; Nu jävlar är det krig.

Helt oslagbar känsla, är fullständigt beroende av luftstrider och stridsvagnsbombning just nu asså!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Skrivet av Tjodd:

Känns som COD och framförallt BC2 (för det finns väl inga andra BF-spel?) påverkat spelarna hur dom skall spela i BF3. Till viss del stämmer det tyvärr, men om fler kunde sluta tänka på sig själva och poänghetsen i första hand skulle fler (som inte bara drivs av sitt eget ego) kunna njuta av spelet.
Kanske är det att jag numera saknar twitchskills, tack vare åldern och begränsad speltid, och hellre söker mig till situationer som bättre gagnar mig och min spelstil, men det känns som att spelet mer eller mindre behöver fler av min speltyp för att det skall funka för alla.

Visst finns det störningsmoment; objekt som man inte kan glida över/bredvid, lampor som bländar i solljus, rubberbanding, några uselt designade banor, idioter osv, men jag har kul. Det är ett gigantiskt spel som i dagens mått mätt faktiskt inte är ospelbart vid release.

Håller helt med ang att COD och till viss del BC2 påverkat hur folk spelar FPS. Alla propagerar för ett så verklighetstroget spel som möjligt,vissa går så långt som till att diskutera kulhastigheten på olika vapen. Sedan klagar folk på "campers" och att man dör för lätt, jag menar herregud, Dice har gjort ett relativt verklighetstroget spel vilket borde leda till att man når mest framgång genom att just "campa". Det var ett tag sedan jag fick se ett videoklipp från BBC med amerikanska soldater springa runt som rabiesmittade hundar och skjuta från höften...

Vad jag vill ha sagt är väl egentligen, campa mera, personligen ser jag inte vad varför det nu skulle göra spelet sämre, betydligt roligare än att se ensamma gubbar springa runt som rambo för att sedan dö och klaga på alla som har förstått hur man spelar ett spel som BF3.

Visa signatur

i73820 | P9X79 PRO| Intel 330 120gb | 16gb Corsair 1600 | GTX680OC | Antec P280 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alucius:

Nu tycker jag det klyvs hår här. Spel är inte tänkta att vara 100% realistiska. Det kan de aldrig vara.

Så här ser det ut på riktigt när man skjuter med spårljus. Jäkligt häftigt när man är där. De långsamt flygande ljusen är rikoschetter. Vanligtvis sätter man spårljus var tredje eller var femte patron när man bandar KSP band. Så det kan ju ge en viss inblick i eldhastigheten på det man ser här

http://www.youtube.com/watch?v=Izr-L_lvT4E

Fast i den där videon skjuter de ju spårljus på ett mål 30-50meter bort max...

Om vi pratar om att skjuta på mål 300-500 meter bort tycker jag det både är logiskt och realistiskt att skotten tar 10ggr så lång tid till mål OK?

Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av Heinkel92:

Håller helt med ang att COD och till viss del BC2 påverkat hur folk spelar FPS. Alla propagerar för ett så verklighetstroget spel som möjligt,vissa går så långt som till att diskutera kulhastigheten på olika vapen. Sedan klagar folk på "campers" och att man dör för lätt, jag menar herregud, Dice har gjort ett relativt verklighetstroget spel vilket borde leda till att man når mest framgång genom att just "campa". Det var ett tag sedan jag fick se ett videoklipp från BBC med amerikanska soldater springa runt som rabiesmittade hundar och skjuta från höften...

Vad jag vill ha sagt är väl egentligen, campa mera, personligen ser jag inte vad varför det nu skulle göra spelet sämre, betydligt roligare än att se ensamma gubbar springa runt som rambo för att sedan dö och klaga på alla som har förstått hur man spelar ett spel som BF3.

Bra poäng
Kom att tänka på när jag körde Caspian border i helgen. Låg och sköt prickskytte vid en klippa, fick några kills, sen kommer en snubbe och knivar mig och skriver "camper owned"

Då undrar man hur dessa personer hade tänkt sig att man skulle spela recon. De kanske vill att man ska dra fram pistolen istället och springa över ett fält och skjuta som vilda västern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Fast i den där videon skjuter de ju spårljus på ett mål 30-50meter bort max...

Om vi pratar om att skjuta på mål 300-500 meter bort tycker jag det både är logiskt och realistiskt att skotten tar 10ggr så lång tid till mål OK?

Det tar till och med mer än 10 gånger så lång tid. Kulorna ska ju skottas i bågar, vilket medför en längre bana än ett "rakt" skott.

Håller med om att helli och jet är rätt svåra att köra, vilket jag bara ser som positivt.

Sniper har jag aldrig haft problem med. Förutom när jag kört det.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pekka75:

Bra poäng
Kom att tänka på när jag körde Caspian border i helgen. Låg och sköt prickskytte vid en klippa, fick några kills, sen kommer en snubbe och knivar mig och skriver "camper owned"

Då undrar man hur dessa personer hade tänkt sig att man skulle spela recon. De kanske vill att man ska dra fram pistolen istället och springa över ett fält och skjuta som vilda västern.

hahaha! ja då bör man ju ifrågasätta hur de tänkt ja. Tycker att vissa inte har fattat det här med "verklighetstrogna" spel. Men men, det får väl stå för dem om de ska whina och hålla på för att de köpt ett spel som inte är "Rambo". Tråkigt att de måste förpesta andras inställning bara...

OnT: 3+ dagar senare har jag fortfarande inte stött på en enda bugg och det har spunnit på som en katt. Tycker om det verklighetstrogna gameplay som man upplever samt grafik och ljud. Kan ta några deaths bara man får sitta och lyssna på allt som händer
Man saknar dock en hel del men kanske viktigast av allt voip "In-Game" då det är ett teamplayer lir. Saknar även en PR-mod till BF3 ;P vilket skulle göra spelet ännu roligare...

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Medlem

Finns en rätt snabb kur på att få spelet bra mycket bättre..

1. Ta bort mortars (alt. lägg till nukes oxå...)
2. Ta bort recon klassen (alt. lås vissa servrar för enbart recons)
3. Ta bort prone
4. Fixa till squad menyerna så man själv kan bestämma i vilken squad man vill vara

Med detta skulle det bli bra mycket mer "köttande" och betydligt högre tempo.

Detta är min åsikt, inte fakta.
Och nej jag vill inte spela ett annat spel, jag vill ha BF3 men med mer action..

Punkt 4...
Visa signatur

Fractal Design C; Corsair RM750X; ASUS Prime Z370 A ll; I9 9900K; Celsius S24 ; Corsair 16GB; Samsung 970 evo 500GB; RTX 2080 TI; Dell U3415W; W10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BasseBaba:

Varför kan dom inte bara strunta i att visa K/D ratio i conquest och rush?

bra förslag!
det är nog fan enda lösningen
jag erkänner att jag också kollar på poängen rätt ofta
helt onödigt egentligen då det är viktigare att laget vinner.

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kare:

Varför kan inte personer som skriver sådana här inlägg börja blogga istället? Hur skulle det se ut ifall alla på Swe började skriva om sina känslor till spel...? Rätt gay iaf

skit och att läsa då GAY
det är väl frivilligt eller tvingar din morsa dig det?

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

spelet är kanon, överlag så kan jag inte gnälla på spelet mest på att jag blir irriterad på mig själv eller fukking snipers,, men de hör till men just när man lirar så lackar man lite

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk

gnällgnällgnällgnäll
Själv tycker jag att det är jättekul. No offence, men det låter lite som att du bara är sur för att du brukar bli sniprad innan du ens hinner se någon motståndare. Detsamma hände mig innan jag vänjde av mig vid cod-taktikerna... (Springa in med en ak och skjuta på allt och alla tills magget är slut, och då dör du, alt springa in med en semi-automatisk sniper och no-scopea och hoppas på ett headshot). Nu ligger oftast min KD på köver 1.0, och det är det roligaste FPS-spelet jag någonsin har kört.

Tips: Kör med några vänner och testa lite teamplay

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trazer:

Ingen bf-känsla alls tycker jag. Lirade lite bf2 igår bara för att få spela ett riktigt bf och vilken känsla!

BF3 känns som ett expansionpack till bc2 fast ett sämre sådant.

Förlåt ta inte illa upp men jag måste bara fråga:

Är du ironisk och bara Troll:ar nu eller är det verkligen vad du tycker; att det är en dålig expansion till bc2??

Permalänk
Skrivet av Pekka75:

Bra poäng
Kom att tänka på när jag körde Caspian border i helgen. Låg och sköt prickskytte vid en klippa, fick några kills, sen kommer en snubbe och knivar mig och skriver "camper owned"

Då undrar man hur dessa personer hade tänkt sig att man skulle spela recon. De kanske vill att man ska dra fram pistolen istället och springa över ett fält och skjuta som vilda västern.

Antar att de brukar spela cod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Jag är medveten om kulurna färdas, tycker bara dom har överdrivit nu jämfört med BC2 och jämfört med verkligheten. AK4 på 400meter tar INTE lång tid innan den träffar kan jag säga, om man har spårljuspatron så hinner man se vart den träffar, men det är inte som att den går i en synlig båge å ser ut att landa som en frisbee.

Jag var lite lat och skumma igenom tråden ...

Men om vi räknar med att kulan håller samma hastighet hela vägen, som när den lämnar mynningen så tar 400m .65 sekunder, det känns ju realistiskt isf!

Fast det är sjukt drygt i spelet för det blir inte lika mkt pew pew

Visa signatur

2500k @ 4.7GHz | VENGEANCE CL8 1600Mhz | 6970 @ stock | Agi 3 ssd- 120gb + slö 1 tb disk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Mitt första BF spel och som många andra var känslan "WOW" när man körde de första kartorna. Egentligen är det fortfarande WOW känsla för ljudet är otroligt, banorna skitsnygga och allt jättecoolt. Trots detta har inte spelet fått mig att sitta klistrad vid datorn hela helgen som flera andra polare gjort och detta p.g.a. att jag inte kan allt / lärt mig allt vilket ger mig en stor nackdel. Som andra sagt dör man lätt (vilket iofs är verklighetstroget) men det stör mig när jag pepprar ett mag på en kille, han vänder sig om och skjuter mig en gång så jag dör och springer själv vidare. Jag som är sämst på att sikta eller han som är pro och gör en headshot...vem vet? Troligtvis en blandning av båda. Detta gör att man gömmer sig mer än man borde vilket inte ger en XP. Sen hade det vart kul att köra helikopter men finns det någonstans man kan öva innan man ger sig ut i krig? Nej! Rubberbanding är nästa tråkiga sak som dödat mig flera gånger men som tur var händer det inte så ofta. Sedan får jag fryslagg på två banor men det beror nog mer på mina drivrutiner eller något sådant.

Jag önskar mig en manual samt mer teamwork så att man faktiskt vinner fler gånger än förlorar Och att gå igenom en bootcamp innan om man är nybörjare.

Ta flaggor, strössla med ammo så ska du se att du får poäng utan en massa kills.

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE