SWEC omdöme om http://www.g2play.net

Permalänk
Medlem

SWEC omdöme om http://www.g2play.net

Hej Sweclockare
Efter många om och men kan jag fortfarande inte utgöra om http://www.g2play.net/store/home.php är en nätbutik att lita på.
Jag förstår hela konceptet bakom men jag frågar nu alla sweclockare om deras priser och varor men framför allt butiken går att lita på?
Någon eller några som sitter på förstahandserfarenhet?

Tack på förhand
Calimi

(Jag postar här för att jag funderar på att handla MW3)

Permalänk
Entusiast

Jag har inhandlat flertal spel på G2play, utan knussel.
Kan även tillägga att jag har grannar och andra vänner som brukar handla där.
Blev dock problem 1 gång när jag köpte flera spel samtidigt, blev betraktad som en Bot / dylikt, så fick jag stå till svars varför jag skulle köpa flera än 1. Annars inga problem.

Mvh,
Patrik

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Jag har inhandlat flertal spel på G2play, utan knussel.
Kan även tillägga att jag har grannar och andra vänner som brukar handla där.
Blev dock problem 1 gång när jag köpte flera spel samtidigt, blev betraktad som en Bot / dylikt, så fick jag stå till svars varför jag skulle köpa flera än 1. Annars inga problem.

Mvh,
Patrik

Grymt och tack för snabbt och informationsrikt svar ^^ ska nog taa och köpa lite spel där då.

Permalänk
Avstängd

Har handlat där ett flertal gånger och har inte haft några direkta problem.

Min MW CD-key var använd men fick en ny direkt.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Jag har handlat där en gång, nyckeln jag fick till SF2 fungerade ej men fick en ny inom någon timme som fungerade utmärkt.
Har en kompis som handlat en del spel där också, något spel han beställde fick han dagen efter så det kan vara lite dröjsmål men allt han beställt har fungerat bra.

En annan sida som också kan vara värd att spana in är direct2drive

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calimi:

Hej Sweclockare
Efter många om och men kan jag fortfarande inte utgöra om http://www.g2play.net/store/home.php är en nätbutik att lita på.
Jag förstår hela konceptet bakom men jag frågar nu alla sweclockare om deras priser och varor men framför allt butiken går att lita på?
Någon eller några som sitter på förstahandserfarenhet?

Tack på förhand
Calimi

(Jag postar här för att jag funderar på att handla MW3)

Polare köpte F3AR och de funkade fint för honom fick spelet efter 10 min.

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem

Har också handlat där ett antal gånger, har väl haft problem 1 gång men det fixade sig snabbt.,

Avbeställde dock BF3 därifrån för att jag inte ville riskera att inte få CDkey och även det gick bra ! Tror att det tog ~30 min innan jag fick svar på det mailet och pengar tillbaka i form av deras spacepoints.

Permalänk
Medlem

Köpte där nu fick nyckeln på 10 min busenkelt fungerade direkt.

Visa signatur

Cpu : Intel i5 9400F Gpu : Asus geforce rtx 2060 6 gb Ram: 16 gb ddr4 Moderkort : Asus prime b360M Nätaggreagat : Corsair tx 650 w Hårddiskar : samsung spinpoint f1 500gb, WD eco green 1 tb Chassi : Cooler Master Elite 430
Fri frakt inet : http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Medlem

Inhandlade BF3 där , fick nycklen efter kanske 10 minuter, och det var inga problem att aktivera i Origin. +++++

Permalänk
Medlem

köpte mitt BF3 på http://www.cjs-cdkeys.com/ köpte EU versionen först, men den var slut så skickade ett mess om att jag ville byta till RU version+ storecredit, fick nyckeln efter en halvtimme, funkat klockrent.

Permalänk
Medlem

Personligen har jag aldrig haft några problem med g2play, däremot professionellt (dvs genom mitt arbete) så vet jag bättre... men köper iaf spel där, så länge dom finns på Steam eller Origin.

Permalänk

Hur är det med dom Ryska-Bf3-keys, har hört att dom eventuellt blev bannade? Är det "säkert" att handla en sådan?

Visa signatur

CPU: i5-10600kf Stock
Minne: Corsair 4x8GB DDR4 2666MHZ GPU: MSI RTX 3070ti
Det där med citat är inte så dumt

Permalänk
Medlem
Skrivet av finnejanson:

Hur är det med dom Ryska-Bf3-keys, har hört att dom eventuellt blev bannade? Är det "säkert" att handla en sådan?

Inte vad ja märkt gav 208 kr för min på g2play innan ikväll det var rysk nyckel fungerar utmärkt

Visa signatur

Cpu : Intel i5 9400F Gpu : Asus geforce rtx 2060 6 gb Ram: 16 gb ddr4 Moderkort : Asus prime b360M Nätaggreagat : Corsair tx 650 w Hårddiskar : samsung spinpoint f1 500gb, WD eco green 1 tb Chassi : Cooler Master Elite 430
Fri frakt inet : http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Skrivet av cirderf:

Inte vad ja märkt gav 208 kr för min på g2play innan ikväll det var rysk nyckel fungerar utmärkt

Det är betryggande att läsa

Vet någon vad som skulle hända om Key:n man använder blir bannad? Har man några rättigheter, eller är det bara att bita i det sura äpplet och köpa nytt?

Visa signatur

CPU: i5-10600kf Stock
Minne: Corsair 4x8GB DDR4 2666MHZ GPU: MSI RTX 3070ti
Det där med citat är inte så dumt

Permalänk

Du får det du betalar för visst men det sägs att dom säljer stulna nycklar och att ägaren sägs ha ett minst sagt skumt förflutet. Jag vet också folk som fått sina spel avstängda när steam märkt var nyckeln kom ifrån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av finnejanson:

Hur är det med dom Ryska-Bf3-keys, har hört att dom eventuellt blev bannade? Är det "säkert" att handla en sådan?

Jag köpte också en rysk BF3 key där funkar utan problem. Köpte dock BF3 på expert också om den ryska keyn skulle bli bannad

Permalänk
Medlem

Har själv handlat på G2play och aldrig varit några problem.

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem

Handlat två nycklar från g2play har funkat utan problem.

Visa signatur

http://e-sim.org/lan.96619/ | Hjälp Svergie!!!

Permalänk

Köpt mitt Portal 2 där ifrån och har funkat hur bra som helst. Tycker dock dom blivit väldigt dyra jämfört med andra cd-key butiker så jag undviker gärna dem nu...

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem

har även jag rysk version, inga problem alls. fick med instruktioner och sådan för att ändra från ryska till engelska

Permalänk
Medlem

Mycket bra sida. Man får poäng från varje köp (extra om man är VIP), som man sedan kan köpa spel för eller sänka pris på köp.

Tror jag köpt för €293.10 totalt och har aldrighaft problem. Är VIP så får spel lite billigare och får fler poäng vilket är jävligt nice

+++++ för g2play

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

Har handlat cirka 3 spel därifrån, inga konstigheter. Riktigt bra erbjudanden ibland!

Permalänk
Medlem

Hade problem med att min BF2 key blev bannad när orgin kom, mailade och skickade lite ptrs och fick en ny nyckel.

Handlat ca 5 spel, alltid fungerat bra.

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Dell Optiplex CasaOS Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 10Kw/10Kwh

Permalänk
Medlem

Bara + om g2play. Har handlat 10+ spel där.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

Jag handlar alltid därifrån om det går. Ibland strular det (har hänt en kompis en gång bara) men deras support löser alla problem snabbt. Jag litar på sidan 100%

Visa signatur

AMD 7700X (EK 240mm AIO) | ROG Strix B650E-F Gaming | Gigabyte RX 6800 XT 16GB OC | Kingston Fury 32GB DDR5 5600mhz | Kingston Fury Renegade M2 2TB | Alienware AW2723DF 280hz

Permalänk
Medlem

Handlat Black Ops därifrån. Fick nycklen på mailen innom en timme. Funkade perfa att atktivera på Steam o lira online. 2 tummar upp för g2play.net

Permalänk
Medlem

Även jag har bara positivt att säga om G2play, har handlat för över €200 så jag är premium där. Har aldrig haft några problem så jag kan inte uttrycka mig om deras support, har alltid fått nycklarna inom 1 timme.

Permalänk
Inaktiv

Har själv köpt ett par spel både till origin och steam och inte haft några problem, har fått nycklarna nästan omedelbart.
Handlar numera från greenmangaming.com istället då dom tydligen ska ha avtal att sälja spelen, vilket g2play.net då inte har.

Dessutom så censurerar steamforumet automatiskt alla g2play.net länkar, så valve har ansträngt sig för att försöka dölja den sidan, man kan ju undra varför?

Permalänk
Medlem

Har köpt nått spel på g2play, tycker dock att de börjar ha höga priser och med tanke på att de heller inte har avtal för att sälja spelen så har jag börjat köpa mer och mer på greenmangaming.com som oftast har mycket bättre priser!

Visa signatur

PC: i7 2600k @ 4.6Ghz, Corsair H100, MSI P67A-GD55, Corsair 8GB XMS 1600Mhz, Gigabyte 780 Ti GTX, Fractal Design Newton R2 1000W, OCZ SSD Agility 3 240GB, 1TB Samsung F3, Ljudkort: Asus Xonar DX
Mac: 27" iMac, 13" Macbook Air, 13" Macbook Pro, iPhone 6S Plus
Android: Nexus 7, HTC One M8

Permalänk
Medlem

Handlat för ca 5000-6000 där och aldrig haft någora problem, supernöjd!

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"