Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Butiker som säljer moddingsaker

Tjo. Jag är på väg att bygga en dator som jag ska ska moda och ha kul men men har ni något bra förslag på bra butiker för bra bra moddnings prylar
Tex sli bryggor, 6/8/24 pin sladdar till nätagg och fläkt kontrollers

Tack för hjälpen!

Permalänk

www.coolingstuff.se har en hel del och det är helgrym service och bra utbud!

Permalänk
Proffsmoddare

en SLI brygga har inget med moddning att göra och följer med alla moderkort som har stöd för sli, 6/8 och 24 pins kablarna kommer med nätagget och finns inte att köpa löst. Vad det gäller fläktkontrollers så har alla stora datorbutiker det.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Du har Billiga grejer på http://www.dataone.se

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Medlem

www.kjell.com har bra priser på sladdar å sånt

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;11582868']en SLI brygga har inget med moddning att göra och följer med alla moderkort som har stöd för sli, 6/8 och 24 pins kablarna kommer med nätagget och finns inte att köpa löst. Vad det gäller fläktkontrollers så har alla stora datorbutiker det.

för det första följer det inte alltid med bryggor, bror på vilket märke och längesen han köpte sitt kort. förr skickade dom inte alltid med. sedan finns det visst kablar att köpa. Så försök att vara till hjälp i stället

Skrivet av Taleffs:

Tjo. Jag är på väg att bygga en dator som jag ska ska moda och ha kul men men har ni något bra förslag på bra butiker för bra bra moddnings prylar
Tex sli bryggor, 6/8/24 pin sladdar till nätagg och fläkt kontrollers

Tack för hjälpen!

Om du bara ska ha förlängare finns det sleevade att köpa från www.djungelapa.se

sedan har alla olika webb butiker olika slags saker för mod.

www.indomo.se
har lite olika saker och även coolingstuff

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av CSSIcEmaN:

för det första följer det inte alltid med bryggor, bror på vilket märke och längesen han köpte sitt kort. förr skickade dom inte alltid med. sedan finns det visst kablar att köpa. Så försök att vara till hjälp i stället

Sist jag kollade var det SLI bryggor med alla mina gamla godingar också. Crossfire bryggor följde däremot med Grafikkorten. Det finns förlängningar till kablar, och så kan man köpa egna stift och kabel. Men jag har heller aldrig sett några Kabeltillbehör till just modulära nätagg någonstans.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Aquatuning har mycket moddingtillbehör
Djungelapa har även massor sleev eförlängare etc
Coolingstuff och Indomo har massa vattenkylning osv

Det är bara att googla lite så hittar man

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;11582868']en SLI brygga har inget med moddning att göra och följer med alla moderkort som har stöd för sli, 6/8 och 24 pins kablarna kommer med nätagget och finns inte att köpa löst. Vad det gäller fläktkontrollers så har alla stora datorbutiker det.

Jag fick med med ett par sli bryggor med mina 570 och moderkortet men dom ser ut som skit, dom passar bara inte in i mitt färg schema
och kontakterna ifrån nätagget passar inte in häller =P

Man tack alla för er hjälp!

Permalänk
Medlem

En till sak är att jag funderar att bygga en system med vatten kylning men jag har ett par asus 570 directcu2 skulle kolla vanliga vattenblock passar fast dom har en egen layout?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taleffs:

En till sak är att jag funderar att bygga en system med vatten kylning men jag har ett par asus 570 directcu2 skulle kolla vanliga vattenblock passar fast dom har en egen layout?

http://coolingconfigurator.com/step1_complist?gpu_gpus=383

Permalänk
Medlem

SHIT! Villket bra forum det här var (Är ny här)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Taleffs:

SHIT! Villket bra forum det här var (Är ny här)

Vad trevligt att du tycker det, välkommen!

Jag fixade även till trådtiteln lite så ännu fler kan hitta hit, var gärna extra noga när du väljer trådtitel, det hjälper dig att få svar snabbt och hjälper andra med liknande frågor att hitta tråden.

Permalänk
Medlem

ingen som nämnt www.inet.se än? hah.. de har ju iaf sleevade förlängare, lfäktkontroller och diverse belysning..

Visa signatur

▪ 2500K @ 3,3 GHz - Sabertooth p67 - 8 GB 1600Mhz - 8800gt (7970inc) - 120 GB intel 320 + 500 GB WD black
▪ HP Probook 6450

Permalänk
Proffsmobbare

Om du har ett Newton R2 (chansen kanske inte är överhängande) så finns kablage här;
http://www.inet.se/artikel/6909554/newton-r2-kabelkit

Samt fullständiga kablage till Silverstones helmodulära;
http://www.caseking.de/shop/catalog/Silverstone-Short-Cable-S...

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Taleffs:

Jag fick med med ett par sli bryggor med mina 570 och moderkortet men dom ser ut som skit, dom passar bara inte in i mitt färg schema
och kontakterna ifrån nätagget passar inte in häller =P

Man tack alla för er hjälp!

Det är skillnad på att skriva att du vill köpa kablarna och att du vill köpa nya kontakter. Kontakterna finns att köpa har sett kompletta kit med tex uvkänsliga kontakter tror det var på Frozencpu.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR