Rösta om Årets datorbutik 2011!

Permalänk
Medlem

Köpt komponenter till två datorer från inet i år + lite övriga grejer, varje gång har leveranstider och kundservice varit suveränt så min röst går då till inet.

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Självklart skall du ha tillbaka det du betalat om den var trasig vid leverans.
Något annat skall man inte acceptera.

Jag håller med dig! Men efter ha fått skicka tillbaka 2 hårddiskar, pratat med typ 20pers, väntat i nästan 2månader för att få en fungerande hårddisk, så orkar man inte höra något mera "Det är senast kända dagspris som gäller". Jag frågade "Så ni menar att hårddisken har sjunkit i värde under den tiden ni har bestämt om de fungerar eller inte?", men då började de förklara om prissättning och förhållande till antal i lager etc.

Vi har mycket RMA ärenden genom jobbet som brukar gå smärtfritt men detta var långt i från smärtfritt.

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

CDON hade fått min röst också om de hade kunnat fixa till en vettig hemsida. Som det är nu är det hela havet stormar med plottriga erbjudanden överallt, ogenomtänkta funktioner och ologisk meny. För de har bra priser, är snabba på leverans och vad jag förstått så har de också en bra support.
Meeen , nu är ju deras sida för ogästvänlig så det får bli Inet som får rösten.

Kan bara instämma, hade gärna handlat mer på CDON, men sidan är för jävla dryg helt enkelt och man vet inte ens om man får det så billigt som man skulle kunna få det med erbjudanden, rabattkoder och annat bök hit o dit. Röstade dock Dustin, alltid löst de få problem som uppkommit på bästa sätt, Inet är också bra, dom löser problemen så som dom ska lösas, men Dustin har gått ett steg längre och skött det smidigt beyond smidigt.

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem

Stod mellan CDON och dustin för mig i år, dustin vann på grund av en mer lätt navigerad sida när det kommer till datorprodukter. Inet har haft lite höga priser på åtminstone just det jag har kollat på i år.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Avstängd

Inet är den ända butik jag handlat från i år.

Hade inte komplett gått ner sig så mycket och haft sjuka fraktpriser hade jag nog fått tänka till någon sekund innan jag bestämt mig för att rösta på Inet oavsett

Permalänk
Medlem

Dustin är absolut bäst imo, snabb frakt, gratis frakt, bra support, billigaste priserna på nästan allt. vad mer kan man begära?

Visa signatur

Gigabyte z270 K3 Gaming | Intel Core i5 7600k @ 4.6 GHz | GeForce RTX 2080 | 16GB DDR4 | MSI Optix 27" Curved 144HZ

Permalänk
Avstängd

Inet dominerar. Bra support gör mkt!

Permalänk
Medlem

He he, man måste dock säga att Inet är smarta, godiset och fri frakt har fungerat för att locka många som sedan tycker det är bekvämt med samma butik.

Tycker Inet är helt okay, har inte varit i kontakt med deras support men den verkar vara schysst men..

- Dyrare än konkurrenterna, när jag köpte mitt Sandybridge system (i delar) så var dom ca 500 kronor dyrare än en konkurrent (frakt inräknat), även andra grejer har varit dyrare när jag jämfört.
- Dåligt sortiment, har bara en bråkdel av vad exempelvis Dustin eller Komplett har
- Dålig lagerhållning, grejerna är ofta slut

Permalänk
Avstängd

Inet såklart haha

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk

Inet tar hem det stora hela. Snabb och duktig support, snabb leverans och godis!

Visa signatur

- i7 2600K @ 4,8GHz - MSI GTX 770 - Fractal Design 1000W R3 - 8 GB DDR3 @ 2000 MHz - 250GB Samsung 840 -

Permalänk

Inet fick min röst. Grymt snabb leverans på det jag beställt.

Permalänk
Medlem

inet fanboys everywhere! Testat att handla via nån annan butik? Inte? Tänkte väl inte det. _Ingen_ slår webhallens medlemstjänster.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanner:

inet fanboys everywhere! Testat att handla via nån annan butik? Inte? Tänkte väl inte det. _Ingen_ slår webhallens medlemstjänster.

har handlat från de flesta men inet e den sidan jag fastna för. dom visar störst vilja att ha nöjda kunder

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem

Vilket datum kommer röstningen avslutas?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanner:

inet fanboys everywhere! Testat att handla via nån annan butik? Inte? Tänkte väl inte det. _Ingen_ slår webhallens medlemstjänster.

Handlat via inet,CDON,webhallen,misco,alina,jmedata,microstore då dom hade butik i borås, netonnet , inwarehouse/komplett och indomo.

Men faller alltid tillbaka till Inet, vet vad jag får när jag köper där.Dom vinner för mig i helhet.

Ingen butik är 100% i lagerhållning,priser,support osv osv.
Men det som alltid har fungerat oavsett så är det inet.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Jag röstade på Inet. Dom har har en bra layout på hemsidan, där man snabbt hittar det man är ute efter att köpa. Men framförallt för att dom har ett bra sortiment, dom kan bygga ihop en stationär, snabb frakt, bra support, trevligt kund bemötande, fraktfritt Sweclockers och för mig är det allt detta tillsammans, alltså helheten sammantaget, som gör dom så bra.

/AP

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk

Finns flera som i min mening ligger väldigt lika men Inet drar det längsta strået, mycket pga. deras hemsida, som är betydligt mer lättnavigerad och användarvänlig och inte lika omständig som t.ex Komplett's.

Visa signatur

Define S | Seasonic Focus Plus 850w | Asus TUF Gaming X670E-PLUS | AMD 7800X3D + Noctua NH-D15 | 2x16GB GSkill DDR5 6000Mhz | Asus RTX 4070 TUF OC | Samsung 980 PRO 2TB | iFi Audio Zen Dac Signature + iFi Audio Zen Can Signature 6XX Amp | Sennheiser HD650 + Elgate Wave:3 | Acer XB271H | Dell U2412M

Permalänk

Overclockers! <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanner:

inet fanboys everywhere! Testat att handla via nån annan butik? Inte? Tänkte väl inte det. _Ingen_ slår webhallens medlemstjänster.

Handlat via webbhallen, som medlem. Beställde en Skärm och hdd båda var i lager. Paketet blir försenat, när det väl kommer får jag endast hdd, inte skärmen, och får bara en avisering. Kontaktar webhallen, som inte har en aning om något, 1 vecka senare dyker skärmen upp hos postombud, utan någon avi, chansade bara och gick dit. Är medlem hos webhallen, men inet brukar ofta ändå vara billigare, trots medlemserbjudanden.

Nu är det ju inte webbhallen som fraktat paketet, men de har anlitat en dålig fraktfirma att sköta deras frakt, och de har ingen insikt i vad som händer med leveransen efter den åkt iväg, eller vad de ens skickar iväg i paketen, de trodde att de skickat båda produkterna i samma paket.

Inet har alltid klanderfri frakt, samt att ska man köpa flera komponenter och vill bara beställa från en sida så blir totaltpriset alltid billigast där.

Visa signatur

MSI P67A-C45 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte GeForce GTX 460 1GB | Corsair 2x2GB 1600MHz | 90+120 SSD | Fractal Tesla 550W 80+ | Fractal Define R3 Titanium

Permalänk
Medlem

Får alltid bra hjälp och snabba svar på eventuella frågor, bra priser och otroligt snabba leveranser (med undantag för utbyggnaden i somras).

Tack Inet!

Permalänk
Medlem

Så bra är inte Inet i förhållande till dom andra att Inet skall ha 60% och ingen annan över 10. Inte undra på att stämmningen blir som den blir här när så många är fanbois av vad det än må vara.

Inets butik i Sthlm är ju ett rent skämt och se hur många kunder dom har där och gå 600m till Webhallen och se hur mycket folk det är där och dom håller ju samma pris oavsett om det är över disk eller via postorder. Bara en sån sak att dom kör med differienterade priser suger verkligen.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk

1. Dustin Home. Snabba leveranser, billigt, stort sortiment, världens bästa hemsida och enklaste till ex lätt att hitta och komma åt och snabbaste hemsidan. Tar hem priset.

2. Webbhallen. Billigt, stort sortiment, väldigt bra hemsida, lätt att hitta och snabbt.

3. CDON.com Jätte billigt , snabba och gratis leveranser, stort sortiment till viss del.

Permalänk

Inet, fantastisk support, snabba leveranser och snabba reklamationer och reparationer också!

Visa signatur

#[ ASRock 790 PRO RS], Intel Core i9 13900K 68mb], [Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB], [Corsair Vengeance DDR5 5600MHz 2x16GB],[ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX ADVANCED][PSU:Corsair RM1000x 1000W]

Permalänk
Avstängd

1. Inet, "rätt" färg på diagramet med
2. Komplett, också bra service och ibland priser
3. CDON, underbar affär men dålig hemsida!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshifavorite-94:

1. Dustin Home. Snabba leveranser, billigt, stort sortiment, världens bästa hemsida och enklaste till ex lätt att hitta och komma åt och snabbaste hemsidan. Tar hem priset.

2. Webbhallen. Billigt, stort sortiment, väldigt bra hemsida, lätt att hitta och snabbt.

3. CDON.com Jätte billigt , snabba och gratis leveranser, stort sortiment till viss del.

1. Bor du i umeå är inte dustin så snabba, i övrigt har jag inget att direkt anmärka på, gillare inte riktigt utformningen av hemsidan. De har inte lika tekniskt kompetent personal som Inet är väll det jag kan tänka på.

2. Webbhallen har långsam leverans till norrland, dåliga leveransrutiner, då de inte själva har koll på vad de lägger i pakete, bra hemsida, men för mycket reklam.

3. De 3 senaste beställningarna jag gjort från CDON har produkterna kommit skadade, och de har behövt skicka om, sedan dess har jag inte använt dem igen.

Tycker många klagar på Inet, men kommer inte med några konkreta problem.

Visa signatur

MSI P67A-C45 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte GeForce GTX 460 1GB | Corsair 2x2GB 1600MHz | 90+120 SSD | Fractal Tesla 550W 80+ | Fractal Define R3 Titanium

Permalänk
Skrivet av MammasNK:

Handlat via webbhallen, som medlem. Beställde en Skärm och hdd båda var i lager. Paketet blir försenat, när det väl kommer får jag endast hdd, inte skärmen, och får bara en avisering. Kontaktar webhallen, som inte har en aning om något, 1 vecka senare dyker skärmen upp hos postombud, utan någon avi, chansade bara och gick dit. Är medlem hos webhallen, men inet brukar ofta ändå vara billigare, trots medlemserbjudanden.

Nu är det ju inte webbhallen som fraktat paketet, men de har anlitat en dålig fraktfirma att sköta deras frakt, och de har ingen insikt i vad som händer med leveransen efter den åkt iväg, eller vad de ens skickar iväg i paketen, de trodde att de skickat båda produkterna i samma paket.

Inet har alltid klanderfri frakt, samt att ska man köpa flera komponenter och vill bara beställa från en sida så blir totaltpriset alltid billigast där.

Har också haft problem med webbhallen ganska nyligen, inget mailsvar osv. Sen när jag väl fick svar(efter en dryg vecka, skickade mer än ett mail), så sa dom att det vart nåt konstigt med lagerstatusen mm. Avbeställde å beställde från ett annat ställe.

Permalänk
Medlem

Jäklar vad populärt Inet är här på forumet..

Själv gick min röst till CDON. Grymma priser, bra leveranstider.. Aldrig något problem med de, även om jag säkert handlat för +4000 på Inet i år också..

Permalänk
Medlem

Inet helt klart. Nog för att de inte är billigast men med riktigt snabba leveranser samt utmärkt kundservice beställer jag alltid från Inet om dom har vad jag vill ha i lager.

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk

Inet öppnade en riktig mysig butik i Sveavägen, bra personal och för det mesta rätt grejer på de få hyllor som finns. Den är inte lika stor som Webhallen, men mycket skönare att besöka. Det bästa var när jag kunde lämna tillbaka en produkt jag var missnöjd med, detta gjordes helt utan problem.

Priserna har stigit lite hos Inet, men de är oftast bra. Köper man en hel data i delar från Inet kommer man inte förlora många hundralappar, så som man gör hos Komplett eller Webhallen.

+ Dustin skulle fått min röst om de haft bättre priser, besökte Dustin Expo i April (kanske? :DD) vilket var mycket kul! Bra initiativ!

Permalänk
Medlem

Inet är ju helt outstanding, men vi får nog hålla igen lite med hyllningarna så inte något stort fruktföretag blir rädda för dom och bestämmer sig för att börja jaga vårt kära iNet med patentlagar om namnintrång