Rösta om Årets datorbutik 2011!

Permalänk

Inet på Torp, Uddevalla!!

Professionellt bemötande, kunniga, serviceinriktade och trevliga.

Bra sortiment och konkurrenskraftiga priser.

Men kom ihåg att det är de anställda som skapar bilden av Inet även om pris och sortiment styrs centralt.

Visa signatur

Phanteks Chassi, Seasonic 800W, ASUS Prime Z690-A, Intel i5 12600K 4,9 GHz, 32 Gb RAM G.Skill Trident z5 DDR 5 5600 Ghz 2 x 16 Gb (cl 36 1.2 V), Noctua NH-U12A, ASUS GTX 2070 Super 8 Gb, SSD Samsung 980 1tb, Western Digital Caviar Red 2TB

Permalänk
Medlem

Beställde en dator på Inet tidigare i år och det var inga som helst problem att avbeställa den när jag ångrade mig. Köpte några månader senare en dator där när jag hade mer pengar och det fungerade bra. Dessutom fraktfritt på över 500kr och oftast bra priser så alltid där man kollar först.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Tråkigt att inte Coolingstuff fanns med.....
men antar att det är för dom inte säljer datorkomponenter.

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk

Overclockers, trevligt bemötande samt otroligt hjälpsamma

Permalänk
Medlem

Inet har blivit långsamma på sin support/reparation, så i år blir det Komplett som får min röst.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

www.Inet.se

www.inet.se vinner min röst p.g.a följande:

1. Inet vinner min röst pga extremt snabba svar från kundtjänst där de ger svar på det mesta man vill ha reda på med sin beställning!

2. Samt att de ger gratis frakt för medlemmar på Sweclockers, vet dock inte om det är för att de vann förra året, men det är värt att rösta i så fall ändå då de antagligen kommer behålla fri frakt

3. Man vill ju säga att de är sjukt billiga, men det är dom inte även om dom är billigast - Billigast + Bättre service + samma kvalité på alla varor = RÖSTA INET!

Tack Inet, för min fina dator!

Visa signatur

DATOR: | Intel i7 3820@4.2Ghz | Corsair H80i | AsRock X79 Extreme4-M | GTX 1070 | Corsair 16GB CL9 1600 mHz | Asus Xonar D2X | Samsung 830-SSD 128GB | FSP Aurum 750W 80+ Gold | SilverStone Temjin TJ08B-E | Seagate GoFlexPro 500GB(8 st).
Utrustning: | Corsair K90 Mekaniskt | Corsair M90 Mouse | Corsair Vengence 1500 Headset | Razer Carcharias Headset |.

Permalänk
Medlem

Min röst går till Inet för bra leverans tid, bra support när man väl behöver de och den underbart goa pingvingstången

Visa signatur

**Intel Core i5 2500k @ 3.3 ** Corsair 4GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE ** XFX Radeon HD6970 2048MB ** Fractal Design Core 3000** Asus P8P67 PRO ** Win7 Ultimate * Intel 320 SSD 80gb *Samsung TFT 24" S24A350H LED* Xbox 360 Slim * Gamertag: Quill3s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rumpel:

jag hade röstat på komplett om det hade varit billigare (både varor och frakt är ganska dyrt mot många andra).
Min röst gick till inet för att det gått snabbt och var enkelt att reklamera varor när det pajar.

Precis samma här på inet delen. Det är ALDRIG problem att reklamera till Inet när det är fel på något. Alltid tillmötesgående och bra killar att prata med!

Permalänk

Valde Misco för att de håller bra priser och än så länge har jag inte blivit besviken på deras leveranser eller service.

Kunde även vald Dustin då de i veckan skickade mig en ny mus utan att ens vilja se på den som inte funkade som den skulle eller JME Data som två gånger i år byt ut mina förmodligen trasiga grafikkort till bättre med en liten slant i mellan utan att jag fått vänta i mellan.

Visa signatur

| Cooler Master HAF 912 Plus | Intel Core i5-11400F | Noctua D15 med 3st Noctua A15 140mm | MSI MEG Z590 Torpedo | Corsair Vengeance 2 x 16 GB 3200MHz | PNY GeForce 3070 Ti | 1x Samsung 980 1TB M.2 | 1x Kingston NV1 M.2 2TB | 1x WD Blue SN550 M.2 1TB | DVD Liteon iHAS22-18B iXtreme Burner Max FW | Blu-ray Liteon iHBS112-115 | Cooler Master Silent Pro 1000W | Windows 10 Pro | Samsung P2770H |

Permalänk
Skrivet av Calle566:

www.inet.se vinner min röst p.g.a följande:

1. Inet vinner min röst pga extremt snabba svar från kundtjänst där de ger svar på det mesta man vill ha reda på med sin beställning!

2. Samt att de ger gratis frakt för medlemmar på Sweclockers, vet dock inte om det är för att de vann förra året, men det är värt att rösta i så fall ändå då de antagligen kommer behålla fri frakt

3. Man vill ju säga att de är sjukt billiga, men det är dom inte även om dom är billigast - Billigast + Bättre service + samma kvalité på alla varor = RÖSTA INET!

Tack Inet, för min fina dator!

Hur bekräftar man att man är medlem och slipper frakt?

Visa signatur

| Cooler Master HAF 912 Plus | Intel Core i5-11400F | Noctua D15 med 3st Noctua A15 140mm | MSI MEG Z590 Torpedo | Corsair Vengeance 2 x 16 GB 3200MHz | PNY GeForce 3070 Ti | 1x Samsung 980 1TB M.2 | 1x Kingston NV1 M.2 2TB | 1x WD Blue SN550 M.2 1TB | DVD Liteon iHAS22-18B iXtreme Burner Max FW | Blu-ray Liteon iHBS112-115 | Cooler Master Silent Pro 1000W | Windows 10 Pro | Samsung P2770H |

Permalänk
Medlem
Skrivet av sabelström:

Hur bekräftar man att man är medlem och slipper frakt?

Att ta min länk i sign t.ex:)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Har svårt o förstå "hypen" runt Inet?

Jag köpte en laptop ifrån Inet som visade sig vara trasig redan när jag packade upp den. Att lämna tillbaka den var långt ifrån smidigt och efter mycket tandagnisslan så fick jag tillbaka mina pengar. Men det som kvarstår av min köpupplevelse är en riktigt sur eftersmak... Har svårt att förstå alla som upphöjer Inet så mycket.

Jag har köpt mycket dataprylar genom åren och då ligger Webhallen, Dustin, Komplett, Alina och t.o.m netonnet bra bit före Inet på min återförsäljarlista.

P.S: En ny laptop köptes in 2v senare in hos Alina Pengar som Inet kunde ha tjänat om de bara hade skött returen lite smidigare.

Permalänk

Gött Bra o veta då ska jag börja beställa mer därifrån

Visa signatur

| Cooler Master HAF 912 Plus | Intel Core i5-11400F | Noctua D15 med 3st Noctua A15 140mm | MSI MEG Z590 Torpedo | Corsair Vengeance 2 x 16 GB 3200MHz | PNY GeForce 3070 Ti | 1x Samsung 980 1TB M.2 | 1x Kingston NV1 M.2 2TB | 1x WD Blue SN550 M.2 1TB | DVD Liteon iHAS22-18B iXtreme Burner Max FW | Blu-ray Liteon iHBS112-115 | Cooler Master Silent Pro 1000W | Windows 10 Pro | Samsung P2770H |

Permalänk
Medlem

Jag hade röstat på Inet om inte deras "nya" personal i butiken vid Sisjön vore så odräglig.

Permalänk
Medlem

Dustin för de har bra studenterbjudanden samt att vi handlar därifrån på jobbet och de är alltid snabba på att leverera och blir något fel (har hänt en gång under alla år) så löser de problemet snabbt och smärtfritt. Tänkte först rösta på CDON, men sen de på något märkligt sätt tappat bort min senaste order helt och hållet så blev de ingen röst.

Visa signatur

Computers make it easier to do a lot of things, but most of the things they make it easier to do don't need to be done. -Andy Rooney

Permalänk
Medlem

Inet förtjänar verkligen den vinst de (antagligen?) får. Men trots allt röstade jag på Webhallen, då jag blivit positivt överraskad av deras utbud, priser och att de ju faktiskt har en butik i Göteborg, samt den (visserligen lilla, då jag inte bett om mer) service jag fått.

EDIT: Egentligen borde Sweclockers marknad få min röst, då det är till största delen där jag handlat det senaste. Där kan vi snacka konkurrenskraftiga priser, för det mesta gårdagens prestanda, men snackar vi pris/prestanda så ligger det jävligt bra till på beg-marknaden. I alla fall för mina behov.

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Medlem

Inet, För frakten och har handlat mina prylar där senaste tiden

Permalänk
Medlem

Jag röstar webhallen p.g.a att dom har de bästa BF3 servrarna, ger lite mervärde åt oss kunder, det är grymt.

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk

Dustin home! Bra studenterbjudanden! Bra att ha och göra med!

Visa signatur

Desktop: EIZO 2431WK | Asus P8Z68-V PRO | Intel i7 2600K 3,4 GHz @ 4.2GHz | Corsair XMS3 Vengeance DDR3 PC12800/16000 | Gigabyte 9800GX2 | Corsair Force 3 Series 120GB | Windows 7 Ultimate | Fractal design R3

Laptop: MBP retina 13" | Intel i5 2,4 GHz | 8 GB DDR3 | 512 GB Flash storage

Permalänk
Medlem

Webhallen då jag senaste tiden använt dem pga butiker i både Sundbyberg där jag jobbar och inne i centrum som är på vägen hem.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Inet ftw!

Har ingen annat än lovord för denna butik. Bra priser och SUVERÄN service. Till och med hjälpt mig då Posten lyckats köra en gaffeltruck in ett chassi som ledde till två kortslutna moderkort. Fick båda dessa bytta plus ett nytt chassi trots att det alltså var Posten (kan man ranka dem som sämsta företag tillsammans med SJ in någon omröstning).

Word up!

Permalänk
Medlem

har köpt massa grejjer från inet men inte fått några pingvinstänger, varför!? röstade dock på dem ändå.

Permalänk
Medlem

Jag röstar på Dustin eftersom jag för ett par veckor sedan byggde ihop en dator och köpte alla delar från Dustin, förutom grafikkortet vilket jag hade köpt tidigare på Webhallen. Men när det gäller Dustin, jag fick bra service , inget att klaga över. Snabbt leverans utan klagomål där också. Helt enkelt nöjd.

Visa signatur

| Lenovo Legion Y520 | i7 8700K | ASUS Rog Strix Z370-F GAMING | Corsair CL15 Vengeance 3000Mhz | Acer 27" Predator XB271HU | Fractal Design Meshify C | EVGA CLC 280 WaterCooling | Samsung 860 Evo 1Tb/850 Evo 512 Gb| RTX Strix Asus 2070 | EVGA 650W GQ | Steelseries Rival | Logitech G105 | Playstation 4 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av mp5sd:

Fick ingen pingvinstång vid senaste beställningen så därför röstar jag på någon annan...

Jag tar tillbaka vad jag sa innan Klart som korvspad att INET får min röst...

PS. Det har absolut inget att göra med pingvinstängerna jag fick levererade idag Bugar och tackar så mycket...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vad är det egentligen som har gjort Inet så stora och omtycka? Förutom gratis frakt för swec-medlemmar.

Vad jag vill minnas var Inet en liten butik som dök upp, där inte många handlade. Men nu på senare år har det ju tvärvänt, de som då var stora är ju idag ingenting om man ser till omröstningen.

Permalänk

Alltid Alina!

Om ändå inet vinner (vilket verkar mycket troligt) är det också välförtjänt.

Visa signatur

Intel i5 4670K | Corsair Vengeance LP 2x8 GB | Asus Geforce GTX770 DirectCUII | Asus VG278HE 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantern1337:

Vad är det egentligen som har gjort Inet så stora och omtycka? Förutom gratis frakt för swec-medlemmar.

Vad jag vill minnas var Inet en liten butik som dök upp, där inte många handlade. Men nu på senare år har det ju tvärvänt, de som då var stora är ju idag ingenting om man ser till omröstningen.

kan va för dom satsar hårt på nöjda kunder. har en trevlig o kunnig suport. dom va smarta nog att öppna en forumstråd för enklare kontakt mm man kan fortsätta ett bra tag. kortfattat så e de ett vinnande koncept:P

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem

Inet, snabb frakt, fraktfritt över 500kr, samt dåliga erfarenheter av andra butiker.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk

Valde Inet av många anledningar.
1: Sortimentet
2: Billig frakt + billigare för oss på Swec
3: Snabb, trevlig och kompetent servis via både Internet, Telefon och butik
4: Jag har testat många Online shopar genom åren. Som te,x Webhallen, Komplett, Inet, Compless osv. Och Inet är en mycket bättre butik på alla punkter

Visa signatur

Deadsith: Disc/Holy Priest | Haikeiki: MM/BM Hunter | Garridel: Frost/Arcane mage (Main) | Turák: Resto Druid

Permalänk
Medlem

Tyvärr känns det som om Sweclockers drabbat av lite för mycket "groupthink"... Inet hit och Inet dit! Jag förnekar inte att Inet är en bra butik - har bra erfarenheter av dem, i synnerhet deras telefonrådgivning inför köp. De var också den första butiken som lyckades ordna fram uppgraderingskit till mitt Corsair 800D.

Dock går min röst till Komplett som i mitt tycke har ett överlägset sortiment, extremt snabb och billig leverens till pick-up-point (om man bor i Stockholm som jag) samt en mycket servicevänlig personal i telefonsupporten.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060