Rösta om Årets datorbutik 2011!

Permalänk
Medlem

Min röst gick på Inet!

Kan verkligen inte rösta på Komplett.
Man beställer en hårddisk och den visar sig inte fungera korrekt, då får man inte tillbaka de pengarna man betalat om de t.ex. har den på kampanj. Man får tillbaka kampanjpriset ("senast kända dagspris") :up:. Förlorade 500kr pga. Komplett :|, första (sista) gången jag skickar tillbaka något och inte får hela beloppet tillbaka.

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaltrip:

De här är vad jag hittade efter en snabb sökning på google.

http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2B_sweclockers/

Just nu får du som är medlem på Sweclockers rabatt på alla komponenter på CDON.COM.
Priset på produkten sänks automatiskt med 5% när du anger följande rabattkod i kassan: SWEC1111
OBS! Rabattkoden kan endast användas en gång per månad, en gång per medlem!

tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaltrip:

De här är vad jag hittade efter en snabb sökning på google.

http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2B_sweclockers/

Just nu får du som är medlem på Sweclockers rabatt på alla komponenter på CDON.COM.
Priset på produkten sänks automatiskt med 5% när du anger följande rabattkod i kassan: SWEC1111
OBS! Rabattkoden kan endast användas en gång per månad, en gång per medlem!

Ojba, dedär va nått nytt! Tack!

Permalänk
Medlem

Väljer CDON alltid varit billiga och snabba med leveransen men deras hemsida kunde varit bättre.

Inet har ju fördel med smidig hemsida och länk till kundvagn osv ..

Visa signatur

Chassie: Corsair Graphite 600T - Mobo: Asus P8P67 - CPU: Intel i7 2600K - CPUkylare: Corsair Hydro H80 - RAM-minne: 12 Gb Corsair Dominator - GPU: EVGA 680GTX FTW+ 4GB - PSU: Corsair AX 850 GOLD - HDD: Intel 330 Series 2.5 OS: W7 Pro - Keyboard: Logitech Illuminated

Permalänk
Medlem

Dustin är i nytt bottenrekord när det kommer till service och pålitlighet :<

Permalänk

Röstade på Inet, då webhallen, Inet och komplett va dom enda ja handlat av på ett tag, men webhallens service har s*git k*k i 1 år så dom lär knappast få min röst o komplett vs Inet va svårt men det blev Inet.

Edit hade Webhallen inte haft sånna jävla problem med att svara i tele och/eller på mail osv när man söker kontakt med dom hade dom nog lätta kunnat vinna då dom har jippon och annat som uppskattas starkt.

Visa signatur

AMD 2700x @ Stock | Asus B450-F Strix ROG | HyperX 2x16GB @ 3,6ghz | EVGA 980ti SC+ ACX+ | Corsair HX750w | 2x1TB Intel p660 M.2 | 3x1TB Seagate HDD | Corsair 300R

Permalänk

Inet: 61.88 %
helt sjukt

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem

Inets kundservice är SJUKT bra!

dem fick min röst såklart!

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Medlem

Inet är väll ett ganska självklart val.

Köpt tre datorer där i år, en av dem fick de sätta ihop själv vilket fungerade finfint. De andra två fick jag med gratis ESD-armband trots att jag inte beställt det, bra överraskning. Billigast priser på de mesta också, i alla fall om man beställer alla delar från samma butik.

Har även beställt från Webhallen, CDON och Elgiganten. Webhallen var som vanligt bra, men jag föredrar nog ändå Inet. CDON och Elgiganten verkar ha problem med sin support ibland, framför allt när man är i butik i Elgiganten. Blev utskickad för att de såg att jag kollade deras hemsida för att se om det var billigare att boka över internet och hämta i butik än att köpa för butikspriserna... Nej, Elgiganten blir det bara när det är brådska (bor nära butik).

Permalänk
Avstängd

Röstade på www.indomo.se. Deras support är ju verkligen outestanding! kanske några kronor mera på vissa produkter men jag vill veta att jag får hjälp snabbt om något skulle gå sönder eller om jag har fråger angående en produkt jag tänkt köpa. Deras leverans tiden är snabba också!

Visa signatur

1. AMD 1090T 4.2GHZ, Asus IV formula, 4GB Corsair 1600MHz DOMINATOR GT, HD6970
2. AMD 1055T 4.2GHZ, Asus IV formula, HD4870x2, 4GB A-Data
3. AMD B55 4.1Ghz, MSI 770 c45, 4GB A-Data, HD4870

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Lägger min röst på Webhallen då jag vid minst två tillfällen fått sjukt bra service, precis som om jag kände någon som jobbar där fast jag inte gör det

Skrivet av anon160366:

webhallen självklart
- samma pris på nätet som i butik
- fri frakt vid beställning via nätet, och uthämtning i butik
- Events - ingen annan butik har det
- riktigt trevlig och hjälpsam personal
mysigt och fin butik, inget som är utformad efter nån gubbjävels smak

inet är riktig bra, trevlig personal, bra support, MEN ingen sapphire sortiment vilket retat mig rätt länge på.

Hejja webhallen, ni har min röst. Öppet till kl 19 och grym service. Handlar mkt smågrejer som hårddiskar och sladdar. Aldrig haft problem med returer eller dyligt. "Tyvärr" var de lite slöa med att få in Sandy Bridge i feb så fick köpa datorn på komplett.se, inget ont om dem heller.

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Medlem

Alina , bekvämt med en hämtbutik i närheten , okej priser och sortiment .

Visa signatur
Permalänk

Min röst gick till Inet. Bra lagerhållning och bra och lättnavigerad webbsajt.

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte Z390 M GAMING mATX | CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz (Haswell) | RAM: Corsair 16GB (KIT) 3200Mhz Vengeance LPX | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 3060 12GB PHOENIX V2 (LHR) | Chassi: Fractal Design Mini | PSU: Corsair RM750X 750W v2 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Noctua NH-U12S | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, Famicom Disk System, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 14 Pro 128GB, LG OLED 55C2,

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Det må va tråkigt att samma vinner varje år, men det säger ganska mycket. Självklar röst på Inet.

Tråkigt? Dom som vinner gör det av en anledning, dom är bätre än andra.
" nä kom du trea, du kan få vinna istället för oss, vi har redan så många vinster" nää skulle inte tro det

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Det tycks fungera bra att muta ungarna på Sweclockers med fri frakt och godis.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Skrivet av Zaltrip:

De här är vad jag hittade efter en snabb sökning på google.

http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2B_sweclockers/

Just nu får du som är medlem på Sweclockers rabatt på alla komponenter på CDON.COM.
Priset på produkten sänks automatiskt med 5% när du anger följande rabattkod i kassan: SWEC1111
OBS! Rabattkoden kan endast användas en gång per månad, en gång per medlem!

Jag tycker att deras kampanjer i slutet av månaden är ännu trevligare...sist hade de 15% på vissa utvalda komponenter för oss SWEC:are.
Själv köpte jag en i7 2600K och en Crucial 128GB SSD för 3600kr...tack för det CDON!

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem

haha GG Inet

Visa signatur

_________
Intel > AMD

Permalänk

Pingvinstängerna som skickas med i varje paket gör mig så glad! Inet får det bli.

Permalänk
Medlem

Jag vill dela med mig av mitt intryck av en superskön affär, Overklockers.
Jag vet att de inte är billigast på allt eller kan konkurrera med jättear som cdon eller inet. Det de har som jag inte träffat på i någon annan butik är servis på den höga nivån! Jag kanske hade tur, men de har från början varit supertrevliga mot mig. Konkreta exempel;
1) När jag haft problem med ett nyköpt grafikkort (från cdon...) så var det Overklockers som gav mig tipsen i vidare felsökan, samt att jag fick låna ett gammalt grafikkort för att testa systemet med GRATIS!
2) När min dator började bete sig skumt lämnade jag in den hos dem för en total felsökning då jag kände mig hjälplös efter att ha testat allt från ominstallationer, memtest, samt hd-test. De kollade igenom datorn med rigorösa test, optimerade lite småpill som BIOS och kabeldragningar utöver att fixat problemet.

Sanningen att säga med facit i hand ångrar jag att jag köpt majoriteten av grejerna av cdon, då deras tekniker är bara såpas bra som man kan bli om man inte själva hushåller med faktiska felsökningar/reparationer (trasiga datorkomponenter skickas till Gandalf Data i Mölndal för tester... och det tar tid...) Bara en sådan sak som att det inte går att ringa till dem på cdon (jag vet man kan peta i att bli uppringd, men det är fortfarande inte samma sak...) är trist.

Antar att det är som följande ordspråk säger;
"Kvalité, Service, Lågt pris,
Välj 2 av dem"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madsoul:

Min röst gick på Inet!

Kan verkligen inte rösta på Komplett.
Man beställer en hårddisk och den visar sig inte fungera korrekt, då får man inte tillbaka de pengarna man betalat om de t.ex. har den på kampanj. Man får tillbaka kampanjpriset ("senast kända dagspris") :up:. Förlorade 500kr pga. Komplett :|, första (sista) gången jag skickar tillbaka något och inte får hela beloppet tillbaka.

Självklart skall du ha tillbaka det du betalat om den var trasig vid leverans.
Något annat skall man inte acceptera.

Permalänk
Medlem

Inet är så sjukt överskattat. Dom kostar mer än de flesta och folk gillar dom bara eftersom dom marknadsfört sig så mycket på SweClockers.

Alina All the Way

Visa signatur

Lista på min dator och kringutrustning hittar du HÄR
Citera för svar! Beskök gärna min Youtubekanal! Där lägger jag upp musik jag skapar!

Permalänk
Medlem

Har inte beställt så mycket från Inet iår men varit i kontakt med dom flera gånger med supportärenden. Mycket bra support jämfört med andra större konkurrenter! Tummen upp och fortsätt så.

Permalänk

Brukar vanligen rösta på Inet, men nu faller rösten på Dustin. Beställde hem prylar inför Bulldozer releasen (köpte en 1100T att ha så länge iom begränsad tillgång) sen kom testerna, prestandaförlusten vart väntad.. Men inte att det skulle krävas en extra nätdel för att driva eländet... trodde folk lärt sig iom P4 NetBurst historien. Så returnerade allt till inet, tyckte allt vart i "väsäntligt oförändrat skick" efter som de enda "modifikationerna" jag gjort vart nödvändiga för att använda prylarna (som man enligt konsumentverket har rätt till). Nu tyckte Inet att jag förbrukat kylpastan på stockkylaren... ok visst de köper jag, men vafan de tog 350kr!! för "att skicka med extra kylpasta till nästa kund" Måste varit ngt alldeles extra med den kylpastan. Sen fick jag själv stå för frakten tillbaka, den bjuder dustin på och till dustin har jag returnerat produkter som 3e part bytt (i detta fall en HP ZR30W) men som trotts detta inte funkat. Keep it up dustin!

Permalänk
Medlem

Inet blev det för mig. Alltid varit lika nöjd med inet

Permalänk
Medlem

Inget svårt val här! Använder mig bara av en butik när det gäller datorer:D

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Inet har verkligen bra kundservice. Viktigt idag när man gör sina köp över nätet. Bra hemsida och alltid trevlig personal, som svarar snabbt på mail eller i telefon.

Permalänk
Medlem

Inet fick min röst.

Cdon är en uppstickare som jag tror kommer gå riktigt mycket framåt dom kommande åren.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem

Komplett!!
Alltid handlat där sen 6 år tillbax, alltid fungerat felfritt, snabb leverans inga trasiga saker!

+1 Komplett!

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem

Det blev Indomo för min del. Riktigt bra service och kort leveranstid såklart. Förutom det så uppskattar jag att de har vattenkylningsgrejer vilket i princip alla andra svenska webbutiker saknar (förutom Coolingstuff.se såklart).

Permalänk
Medlem

Det stod mellan Inet och Komplett då jag tycker att båda är väldigt väldigt bra med support, kvalitet och leveranstider. Avgörande blev att Komplett strulade till det rejält med mitt BF3 så jag inte fick det på releasedagen utan fick vänta ett par dagar extra. Inet fick alltså min röst.