Rösta om Årets datorbutik 2011!

Permalänk
Medlem

Inet får min röst, dock så har de tyvärr dåligt med produkter på lager tycker jag... Men extremt bra support!

Permalänk
Medlem

Inet vinner lätt:D

+bra priser (kanske inte alltid bäst, men oftast enligt mig)
+bra sortiment
+låg frakt avgift, ännu bättre för swc medlemmar;)
+bra support, svarar snabbt på mail
+snabb frakt, trots att man bor i ö-vik
+/-skulle kanske varit nice med en butik längre upp i sverige, men man kan inte få allt.

komplett har oxå bra sortiment och bra priser, men man blir lurad av fraktavgiften:) Köpte ett par g35 headset 699kr kampanj, men 130 spänn med fraktura (150 med postförskott) istf inet fri frakt 50kr postförskott. Nu blir det ju inte billigare att köpa just g35:orna på inet ändå, men bara ett exempel. Har inte fått hem mina grejer dan efter beställning nån gång varken inet elr komplett. 2 dagar är troligtvis det snabbaste man kan få om man tänker sträckan till ö-vik och det är även det jag allt fått vänta:)

Visa signatur

FD Define R3, svart | MSI P67A-GD55 | i5 2500k @4.6Ghz http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2400167 | Antec Kühler H20 620 Noctua NF-F12 PnP | Corsair Vengeance CL9 1600Mhz 2x4Gb | MSI GTX 570 Twin Frozr III OC PE @935mhz | Samsung 840 Pro 256gb (W8.1 Pro) | 1TB Samsung F3 HD103SJ | D-Link DWA-547 RB | Scythe Kaze Master II | Ms Sidewinder X4 | Corsair M60 | Dell U2312hm IPS | Logitech G35 | Sony Z2

Permalänk

Har hört mycket gott om Inet men aldrig hunnit handla där själv ännu.
Däremot har jag bra erfarenheter från webhallen. Och uppskattar att upphämtning i deras butik är utan avgift när man beställer.
Min röst går till Webhallen.

Visa signatur

Antec P280 + Scythe Slipstream PWM 120mm | MSI Z370 Tomahawk | 8700K @stock + TR Silver Arrow | Corsair LPX 16GB @3600MHz | Seasonic Prime 850W Titanium | MSI RTX2080TI Gaming Trio | Crucial MX500 1TB M.2 | Asus Xonar Essence STX | LiteOn 12xBD | Asus ROG Swift PG279Q 27" | Logitech G703 | Corsair K70 RGB | SennHeiser GSP 600

Permalänk

Inet är trevliga, snabba, billiga och jävligt kunniga. Kabeldragningen i min burk är sjukt bra, och dem gjorde precis som jag tänkt mig gällandes fläktar, utan att man behövde förklara! Mys!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF 922 CPU: Intel Core I5 2500k 4,2Ghz GPU: XFX HD 6950 2Gb XXX Dual Fan OC Edition RAM: Corsair Vengeance LP 8Gb (2x4) PSU: Fractal Design Newton R2 1000w Mobo: MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 CPU-Kylning: Cooler Master TX3 Övrigt: Ace EDGE 3200, Saitek Eclipse
CPU-Z Validation

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrali95:

Inet vinner lätt:D

+bra priser (kanske inte alltid bäst, men oftast enligt mig)
+bra sortiment
+låg frakt avgift, ännu bättre för swc medlemmar;)
+bra support, svarar snabbt på mail
+snabb frakt, trots att man bor i ö-vik
+/-skulle kanske varit nice med en butik längre upp i sverige, men man kan inte få allt.

komplett har oxå bra sortiment och bra priser, men man blir lurad av fraktavgiften:) Köpte ett par g35 headset 699kr kampanj, men 130 spänn med fraktura (150 med postförskott) istf inet fri frakt 50kr postförskott. Har inte fått hem mina grejer dan efter beställning nån gång varken inet elr komplett. 2 dagar är troligtvis det snabbaste man kan få om man tänker sträckan till ö-vik och det är även det jag allt fått vänta:)

I min värld blir lurarna rejält mycket billigare hos komplett.

Logitech G35

komplett: 695:- + 141:50:- frakt och PF.
inet 1190:- + 50:- PF och GRATIS FRAKT..

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

I min värld blir lurarna rejält mycket billigare hos komplett.

Logitech G35

komplett: 695:- + 141:50:- frakt och PF.
inet 1190:- + 50:- PF och GRATIS FRAKT..

Ja de blir dom ju, men va bara ett exempel. Köpte ju dom där för kampanjen annars hade jag inte köpt dom på komplett, elr kanske inte alls:)

Visa signatur

FD Define R3, svart | MSI P67A-GD55 | i5 2500k @4.6Ghz http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2400167 | Antec Kühler H20 620 Noctua NF-F12 PnP | Corsair Vengeance CL9 1600Mhz 2x4Gb | MSI GTX 570 Twin Frozr III OC PE @935mhz | Samsung 840 Pro 256gb (W8.1 Pro) | 1TB Samsung F3 HD103SJ | D-Link DWA-547 RB | Scythe Kaze Master II | Ms Sidewinder X4 | Corsair M60 | Dell U2312hm IPS | Logitech G35 | Sony Z2

Permalänk
Medlem

Jag har varit en riktigt jobbig kund till både Alina och Inet under året. Men har blivit så bra bemött att jag efteråt skämts över hur gnällig och plågsam jag varit. Ändå har båda bemött mig proffsigt och fått mig att förstå att jag har haft fel, utan att förolämpa mig. Alla mina problem har lösts (byte av tidigt 1155-moderkort mm). Så jag skulle vilja ha två röster. en på vardera företaget. Mina service-ärenden skulle knappast lösts så bra av någon av de stora jättarna.
I min värld borde kampen stå mellan dessa entusiast-företag. Jag tror dock att Alina inte nått ut till så många här som de förtjänar. Annars - go Inet go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hawkeye01:

Hm hur hittar man det erbjudandet?

http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2b_sweclockers/

Permalänk
Medlem

Inet har varit sämre iår. Min röst går till CDON, då deras support om inte lika kunnig om olika obskyra detaljer är t o m ännu mer beredd att hjälpa till och vara tillmötesgående. Med det inte sagt att Inet är dåliga på det.

Permalänk

Inet är grymma, beställde en Corsair nätaggregat 850 wattare igår klo 6 fick den idag.

Permalänk
Medlem

Inet - De har alltid ställt upp med bra support och produkter.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus P8Z68-V Pro/GEN3 | Corsair DDR3 1600MHz 2x4GB | Intel Core i7 2700K | Samsung 850 EVO 500GB | Crucial m4 128GB |
EVGA GTX 1070 | EVGA SuperNOVA G2 750W |

Permalänk
Medlem

Det ser ut som det är avgjort. ^^ Personligen valde jag webhallen då det är där jag handlar oftast då de alltid har bäst pris på sakerna jag köper. Vet att även inet har en butik i Stockholm numera men alltid när jag kollat har webhallen varit billigare, dessutom har inet inte alltid produkter i lager när det gäller butiken i Stockholm.

Permalänk
Medlem

La min röst på webbhallen då de fixade ett RMA-ärende angående ett playstation 3 både snabbare och smidigare än jag trodde det skulle gå. (Detta var butiken i Solna som för övrigt är jäkligt trevlig att handla i).

Permalänk

årets butik.

enligt mig blir det Inet!!!

Permalänk
Medlem

inet hands down

Permalänk
Medlem

Komplett kan ju glömma att dem från min röst då jag behöve skicka mitt uppgraderingspaket till dem 6 gånger (det kronglade från första början) o fortfarande vägrade dem att ge mig mina pengar tillbaka. Så gick till konsumentsombudsmannen så han tog kontakt med dem o först då fick jag mina pengar. Kommer aldrig mer i hela mitt liv använda mig av komplett så länge något mirakel händer!

Visa signatur

Poff

Permalänk
Medlem

Hoppas Inet vinner . dem är värda det !

Permalänk
Medlem

Inet all the way

Har testat lite andra butiker i år typ CDON/Webhallen/Dustin, men Inet slår fortfarande högst i taket.
Grym leverans tid, fantastisk support och sist men inte minst PINGVINSTÅNG i varje packet!

Permalänk
Medlem

Tycker komplett är för dyra med sina frakter det är ej Inet så därför så röstar jag på inet

Permalänk
Medlem

Inet e smarta dom mutar oss alla med en pinvinstång. Frågan e den om de e enligt spelreglerna

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem

Inet fick min röst förra och förrförra gången, men i år blir det CDON.com.
Kanske inte har lika stort sortiment, men de har bra support, och fan så mycket billigare.

Visa signatur

De som inte bryr sig om att "storebror ser dig" för att de "inte har något att dölja", lämnar de även ut sin dörrnyckel till värden så denne kan läsa deras post och rota i skåp och lådor?

Permalänk
Medlem

Tog en månad för inet att leverera min dator, sen lät HD:n som fan och CD-läsaren funkade inte..
Jävligt besviken.

Permalänk

Har på senare tid fattat mer och mer tycke för Webhallen, bra erbjudanden och löjligt smidigt att beställa på internet för att sedan hämta och betala i butik. Inet vinner dock då de har större utbud av hårdvara tillsammans med grym support och hela kitet.

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Medlem

Inet är bäst av de jag handlat med på listan!
Bra erfarenheter från cdon också, dock varit lite strul med leveranstider
där men 5 dagar var inte så lång tid ändå.
Alina lägger sig lätt i botten pga otrevlig och okunnig personal!

Permalänk
Medlem

Inet för gratis frakt och bra priser och support. Komplett kanske har bra priser men i slutändan blir de ju ändå större kostnad då frakten är extrem.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Hedersmedlem

Är det ens någon mening med dessa omröstningar? Är det inte lika bra SweC bara ger Inet priset år efter år?

Själv röstade jag på CDON med motiveringen, alltid (för mig) snabba leveranser av hårdvara, prispressade priser, SweC-rabatter och en jävligt aktiv och välkommen kundrelation här i forumet av anänvdaren Edin.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Komplett, utan tvekan.
De byggde och skickade min "Komplett gamer - Battlefield 3 edition" på tre dagar, inet kan slänga sig i väggen.

Permalänk
Medlem

Röstade på dustin home pga bra telefonisystem och bra support.. Inet och vissa andra har ju kass sånt.

Permalänk
Medlem

Min röst gick till Komplett. Alltid varit nöjd med deras service och priser. Sen bor jag ganska nära deras pickup point i Sandefjord, så jag kan beställa från deras hemsida på förmiddagen, och hämta det jag beställt på eftermiddagen.

Visa signatur

AMD Phenom II X6 1100T @ 4,1 Ghz: Asus Sabertooth 990FX R2.0: 32Gb ram@1800 Mhz: MSI Radeon RX 6750 XT MECH 2X OC: Samsung 970 EVO plus 500 Gb: Windows 11

Permalänk
Medlem

Jag är glad att Inet öppnade en butik i Stockholm nu. Har bara varit inne någon enstaka gång men jäkligt trevlig & påläst personal