Rösta om Årets datorbutik 2011!

Permalänk
Medlem

Inet för att sakerna jag beställt bara kommit någon/några dagar efter jag beställt det och att allting varit riktigt bra paketerat + pingvinstång!

Permalänk
Medlem

Inet, av anledningar som alla andra.

Visa signatur

3600X + NH-D15 | 32GB DDR4 | MSI 1080Ti Gaming X | MSI X570 MPG | FOCUS GX 750W | MP600 2TB | Define 7 White

Permalänk
Medlem

Blir cdon för min del iaf, älskar deras sweclockers-erbjudande med 5% på hela ordern.

Permalänk
Medlem

Jag röstar på Webhallen då jag fått varor direkt därifrån innan utan några långa väntetider eller liknande, deras DH store brukar också vara nice

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk

Inet, tack vare snabba leveranser och bra priser.

Visa signatur

PapaSmurf

Permalänk
Medlem

Jag hade gärna velat rösta på CDON då de varit överlägset billigast i år med sina kampanjer. Men deras hemsida är för rutten, och även kundservicen har inte varit bra när jag handlatfrån dem. Så tyvärr kan de inte vinna. Några andra har jag faktiskt inte handlat från alls i år.

Visa signatur

Dator: MSI P67A-C45 B3, Intel Core i5 2500K @ 3,3 Ghz, 16 GB Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz, MSI GTX 970 Gaming 4G, Samsung 850 EVO Series 500GB SSD, 4TB Seagate SATA2, Windows 10. Chassi: Define XL R2 Black Pearl. Monitors: Samsung 28" 4K LED U28E570D + Philips Brilliance 23" TFT Wide.
Inet - gratis frakt

Permalänk

Jag röstar på CDON.com då dem har bästa priset och service enligt mig.
Förstår inte varför alla väljer att "vote by proxy" och väljer Inet bara sådär.

För helt ärligt, det är ju alltid snordyrt hos Inet.

Skrivet av Grumie:

Märks ju klart och tydligen vilken butik som svänger på sweclockers forum. Sen om det är jargong eller rent omdöme är ju en annan fråga =p Inet är absolut en toppenbutiken.. men själv la jag ändå min röst på komplett då jag sparade några hundringar när jag byggde min nya dator. Pris är viktigt för mig och jag har aldrig haft problem med kompletts support.

Känns som komplett jargong hörru

stavningskorrigering
Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Inet hands down, grym service samt snabb. Priserna kanske inte är lika billiga som alla cdon.com kampanjerna, men dom har absolut den bättre hemsidan osv.

Permalänk
Medlem

Jag röstar på Inet

Snabba svar, snabb leverans och trevlig support.

Permalänk
Hedersmedlem

CDON hade fått min röst också om de hade kunnat fixa till en vettig hemsida. Som det är nu är det hela havet stormar med plottriga erbjudanden överallt, ogenomtänkta funktioner och ologisk meny. För de har bra priser, är snabba på leverans och vad jag förstått så har de också en bra support.
Meeen , nu är ju deras sida för ogästvänlig så det får bli Inet som får rösten.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Ni kunde ju göra så man inte ser vilka som leder och så. blir lite tråkigare då!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Om dom inte är med oss är dom mot oss.

Permalänk

Det må va tråkigt att samma vinner varje år, men det säger ganska mycket. Självklar röst på Inet.

Permalänk
Medlem

Inet, snabbt, överskådlig webbutik med bra filtermöjligheter, fraktfritt, godis, bra lagerföring, schysst support, produkt kommentar systemet, oftast bra konkurrenskraftiga priser... skulle inte förvåna mig om alla i personalen alltid är nydushade också...

Permalänk
Medlem

Inet för mig. Handlat mest från dem och bra service när jag behövt. Webhallen gillade jag alltid förut men blivit sämre inställd till dem på senare år. Främst pga deras dåliga information på hemsidor där de bara kopierar informationen medans Inet redovisar informationen om produkten bättre.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Skrivet av Söderbäck:

CDON hade fått min röst också om de hade kunnat fixa till en vettig hemsida. Som det är nu är det hela havet stormar med plottriga erbjudanden överallt, ogenomtänkta funktioner och ologisk meny. För de har bra priser, är snabba på leverans och vad jag förstått så har de också en bra support.
Meeen , nu är ju deras sida för ogästvänlig så det får bli Inet som får rösten.

A fair point. Hoppas någon viktig på CDON.com läser detta.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Inet, utan tvekan. Har hanterat alla mina ärenden med glans, från vanliga beställningar till returer och reparationsärenden. Pingvinstången gör sitt också förstås!

Visa signatur

Intel i7 6700K @4GHz l 16GB DDR4 l Asus Z170I Pro Gaming l GTX1060 6 Gb l Fractal Design Define Nano S l Corsair HX 650W l Samsung 1500GB l LG WTQ 22"

Permalänk

Jag röstar på CDON för att de i stort sett alltid är billigare(ofta mycket billigare) än alla konkurrenter och på grund av att Edin som för CDONs talan på Sweclockers gör ett sånt jäkla bra jobb! Däremot har de ofta högst opålitliga leveranstider och hemsidan är inte mycket att hänga upp i julgranen.

Jag hade ett struligt returärende med Inet och så har de ganska höga priser, men om jag är mån om att få något säkert levererat så handlar jag alltid från Inet.

Permalänk
Medlem

Öh, ja grattis inet då. Var ju verkligen inte väntat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordarosten:

Öh, ja grattis inet då. Var ju verkligen inte väntat.

Skickades från m.sweclockers.com

Nej nej, det kommer blir rysligt jämnt i omröstningen detta år

Permalänk

Det stod mellan Webhallen och CDON, men webhallen har mycket bredare sortiment så min röst gick till webhallen.

Permalänk
Medlem

Komplett.se, ingen tvekan. Trevliga fraktpriser till uthämtnings-"butiken", utmärkt sortiment och bra kvalitet på service.

Skulle NetonNet sålt datorer och komponenter så skulle de varit mitt val, men nu när de köpts av Siba och slutat sälja det som orsakade att folk orkar leta sig ut till mitt i ingenstans där man lagt butikerna så är de no more för mig.
Förutom när jag måste lämna in mina satans Western Digital Green skit hårddiskar som aldrig vill sluta gå sönder.

RE4 here i come, nångång 2012.. 13? SSD here i come!

Permalänk
Medlem

Jag har beställt komponenter och spel från en handfull butiker det här året varav de flesta finns med i alternativen. Då jag varken har ångrat eller haft problem med mina inköp så har jag inte varit i kontakt med butikernas servicetjänster. Kunnig personal och trevliga bemötanden är av stor vikt då jag väljer butik för nästa beställning, därför är det för min bedömning synd att jag inte kan väga in dessa faktorer (jag gnäller inte på mina felfria leveranser i övrigt!).

Visst är det trevligt att kunna navigera sig fram till ett grafikkort av intresse och på vägen dit klicka ner ett par böcker i kundvagnen, men mitt huvudsakliga intresse är PC-komponenter och jag upplever att en butik som främst är inriktad på dessa är mer lättnavigerad för mig som vet vad jag vill ha. Dessa "nischade" butiker faller dock ibland kort när det kommer till utbud av spel och film med mera, som jag till stor del använder datorn till.

Det tycks vara så att jag behöver använda mig utav minst två butiker för att få det bästa av två världar och min röst bör kanske hamna på något mellanting, däremot så kallar jag inte IKEA för en "datorbutik" eftersom de säljer datorbord. När det kommer till att handla datorprylar så har jag min "go to"-guy som i flera år, detta inräknat, har levererat mina varor utan problem, till acceptabla priser och som dessutom stillar ett sockersug.

Min röst går till Inet, jag hoppas att tårtan smakar!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MyZk0:

A fair point. Hoppas någon viktig på CDON.com läser detta.

Jag gav dem ungefär samma kritik men vackert förpackad med säljsnack och lite vacker struktur samt mer utförligt när CDON hade sin tävling här på swec med massa fina priser i somras.
De efterfrågade nya funktioner då när jag tyckte att de skulle prioritera utseendet framför nya funktioner.

Så de har fått in och läst vad jag tycker redan. De verkade bara inte vara så intresserade ;).
Deras taskigt utformade hemsida som skriker efter uppmärksamhet som reklamblad gör precis över hela skärmen är den enda anledningen till att jag inte använder CDON för tillfället.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Valde Dustin då jag tycker Inet fortfarande har lite för smalt sortiment, men båda är riktigt bra nätbutiker man ofta slösurfar på. Roligt att man inte känner igen hälften av röstalternativen, är lite insnöad på de stora aktörerna ^^

Permalänk
Medlem

Handlar inte av någon annan en Inet, längre, så vinnaren är väl självklar?

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jag röstade på Inet.
Nästan lite tråkigt med sån total utklassning från deras sida.. Köpte ny dator i februari (se sign). Det var som bekant problem med moderkorten för SB. Inet skötte detta suveränt, med bra support och kanonbra hjälp via telefon i samband med beställningen. Datorn hade bra pris och har fungerat mycket bra.

Visa signatur

| i7 4790 K | Asus Z97-A | Gigabyte RTX 3060 12GB | 16 GB XMS 1600 | Samsung SSD 850 Pro 512 GB | Spinpoint F3 1 TB *2 | AX 750 W | Fractal Design R3 vit | Noctua NH-U12P | Asus Xonar Essence STX |
Nintendo switch, PS 3, Wii, C-64 & Mega Drive

Permalänk

Har aldrig köpt dator från något annan än Inet och det finns ingen anledning att köpa någon annanstans heller!

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av FluXeN:

Blir cdon för min del iaf, älskar deras sweclockers-erbjudande med 5% på hela ordern.

Hm hur hittar man det erbjudandet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hawkeye01:

Hm hur hittar man det erbjudandet?

De här är vad jag hittade efter en snabb sökning på google.

http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2B_sweclockers/

Just nu får du som är medlem på Sweclockers rabatt på alla komponenter på CDON.COM.
Priset på produkten sänks automatiskt med 5% när du anger följande rabattkod i kassan: SWEC1111
OBS! Rabattkoden kan endast användas en gång per månad, en gång per medlem!

Permalänk

Tvungen att säga inet, riktigt bra killar där med fin support och brett sortiment!
Köpte nya delar till datorn där senast idag och gick lika bra som vanligt, fick 3% rabatt på hela köpet också och det blir några hundralappar ändå

Visa signatur

PC1: MSI P67A-GD65 / i5 2500K @ 4.4Ghz / HD6950 2GB / 8GB 1600Mhz / Corsair TX650W / SSD 128GB / ~1,5TB HDD
PC2: GA-990FXA-UD3 / Athlon 965 @ 3,4GHz / 2x HD5770 1GB / 4GB 1600Mhz / Antec 480W / SSD 128GB / 280GB HDD
HP Probook: i5 2410M @ 2,3GHz / 8GB / 256GB SSD