Default inloggning till Thomson TG789vn

Permalänk
Medlem

Default inloggning till Thomson TG789vn

Som sagt behöver jag veta default lösenordet och användarnamnet till min router Thomson TG789vn som jag fick från telia för snart en månad sedan.
Har letat förgäves efter det och beslöt mig att vända mig hit.

Tack på förhand.

MvH Fabbe

Visa signatur

CPU: AMD Athlon II X4 640 @ 3,5 Mhz GPU: Gainward GeForce GTX 460 1GB ''GS'' @ 845/2000 Mobo: Gigabyte GA-870A-UD3 PSU: Silver Power SP-SS500 500W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fabb3:

bla bla bla Thomson.

MvH Fabbe

Kolla i kartongen du fick modemet i, där ligger en vit klisterlapp som alla lösenord är på som du kan klistra fast på tex modemet:)

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonthan:

Kolla i kartongen du fick modemet i, där ligger en vit klisterlapp som alla lösenord är på som du kan klistra fast på tex modemet:)

Tack det vet jag men jag menar när man skall logga in på routern med t.e.x http://192.168.1.1

Visa signatur

CPU: AMD Athlon II X4 640 @ 3,5 Mhz GPU: Gainward GeForce GTX 460 1GB ''GS'' @ 845/2000 Mobo: Gigabyte GA-870A-UD3 PSU: Silver Power SP-SS500 500W

Permalänk
Skrivet av Fabb3:

Som sagt behöver jag veta default lösenordet och användarnamnet till min router Thomson TG789vn som jag fick från telia för snart en månad sedan.
Har letat förgäves efter det och beslöt mig att vända mig hit.

Tack på förhand.

MvH Fabbe

Snabb Googling: http://defaultpasswords.in/thomson-router-default-password-lo...

Permalänk
Medlem

Har också googlat förgäves och om du hade lagt ner lite mer tid hade du märkt att just min routers användarnamn och lösenord inte ens finns.

Tack ändå.

Visa signatur

CPU: AMD Athlon II X4 640 @ 3,5 Mhz GPU: Gainward GeForce GTX 460 1GB ''GS'' @ 845/2000 Mobo: Gigabyte GA-870A-UD3 PSU: Silver Power SP-SS500 500W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fabb3:

Tack det vet jag men jag menar när man skall logga in på routern med t.e.x http://192.168.1.1

Har du sladd till den eller trådlöst?
Sladd så kan du skriva på Google, minip.nu
Och skriva in din ip adress i adress fältet på din webbsida

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

Har aldrig krävts något lösenord för att komma in i routerinställningarna vad jag vet. Isåfall är det någon som ställt in ett lösenord. Vill du lösa det kan jag rekommendera dig att ringa supporten.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fabb3:

Tack det vet jag men jag menar när man skall logga in på routern med t.e.x http://192.168.1.1

adressen 192.168.0.254 kan det vara på thomson modem. Tänkte du på lösenordet så kolla under routern, i manual, kartong och googla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

adressen 192.168.0.254 kan det vara på thomson modem. Tänkte du på lösenordet så kolla under routern, i manual, kartong och googla.

Jag tänker när jag har skrivit in adressen och sedan kommer detta =

http://imageshack.us/photo/my-images/819/skrmavbild20111113kl...

Visa signatur

CPU: AMD Athlon II X4 640 @ 3,5 Mhz GPU: Gainward GeForce GTX 460 1GB ''GS'' @ 845/2000 Mobo: Gigabyte GA-870A-UD3 PSU: Silver Power SP-SS500 500W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fabb3:

Jag tänker när jag har skrivit in adressen och sedan kommer detta =

http://imageshack.us/photo/my-images/819/skrmavbild20111113kl...

Kan vara "admin" som användare och inget lösenord eller "password" som lösen. Borde stå på undersidan av routern.
Annars får du ringa till Telia och fråga

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,5 GHz| Gigabyte P55A-UD4 | EVGA 580 @ 820/4100 MHz | XMS3 8GB @ 1600MHz | Atcs 840

Permalänk
Medlem

Thompson verkar köra på dessa varianter:

Login: admin
Pass: admin/inget

Login: administrator
Pass: admin/inget

Permalänk

Huh? Det är rätt väldigt vanligt att det är admin eller user som login, och password eller admin som pass. Testat detta?
Det är ju nästan allmänbildning

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Medlem

Får väl bli att ringa telia då <.<

Tack för alla svar

MvH Fabbe.

Visa signatur

CPU: AMD Athlon II X4 640 @ 3,5 Mhz GPU: Gainward GeForce GTX 460 1GB ''GS'' @ 845/2000 Mobo: Gigabyte GA-870A-UD3 PSU: Silver Power SP-SS500 500W

Permalänk
Medlem

eller så gör du bara en reset på den så går den till standard lösen igen vilket ska vara inget, jag har allafall inget som standard på min och kan lägga till så jag får ett men så är det inte standard

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

ska inte vara lösen på fejk admin kontot som Telia's Thomson routers har

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fabb3:

Jag tänker när jag har skrivit in adressen och sedan kommer detta =

http://imageshack.us/photo/my-images/819/skrmavbild20111113kl...

Gå bara till adressen 192.168.1.254 inte med /logon så behöver du inte ange något användarnamn eller lösenord.

Permalänk
Medlem

Hej! Har samma router default tror jag var:

Admin
Pass
eller
Admin
*blankt*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

eller så gör du bara en reset på den så går den till standard lösen igen vilket ska vara inget, jag har allafall inget som standard på min och kan lägga till så jag får ett men så är det inte standard

Tänkte samma sak. Reset, byt tillbaka wifi-lösen, öppna portar, done.

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Medlem

Satte lösenord på, utan att lägga märke till vilket användarnamn som jag var inloggad som...

Här är default användare:
Administrator LAN_Admin
UserAgent LAN_Admin
Telia WANGUI

Administrator är alltså standard användaren på THOMSON TG789vn.

Visa signatur

Unraid#1: Asus X99-M WS/SE, Xeon E5-2683 v3, 32GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av reboot:

Satte lösenord på, utan att lägga märke till vilket användarnamn som jag var inloggad som...

Här är default användare:
Administrator LAN_Admin
UserAgent LAN_Admin
Telia WANGUI

Administrator är alltså standard användaren på THOMSON TG789vn.

Tack för den du, som jag har letat...

Permalänk
Skrivet av reboot:

Satte lösenord på, utan att lägga märke till vilket användarnamn som jag var inloggad som...

Här är default användare:
Administrator LAN_Admin
UserAgent LAN_Admin
Telia WANGUI

Administrator är alltså standard användaren på THOMSON TG789vn.

Fan vad grymt. Jag aktiverade också lösenord men valde inget användarnamn.

Permalänk
Medlem

Vad ska stå vart?

Vad är då användarnamnet?
Vad är lösenordet?

Användarnamn:
Lösenord:

Permalänk
Medlem

Nu vet jag att jag bumpar denna som tusan, men om någon i framtiden undrar så är användaren Administrator och lösenordet finner du bak på routern. Det är "access key" du skall ange som lösenord. Dom är "case-sensitive" så tänk på det. Men det är lösenord standard på Telias routerjäklar. Vet bara inte varför jag var tvungen att ange det först nu.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem

Dra en reset på den då, så bör det inte vara några problem att logga in på den. Dom brukar levereras utan något lösenord för att kunna Konfigurera eller ändra inställningar i Routern.

Permalänk
Medlem

administrator samt acceskey som kod fungerar inte

Visa signatur

CPU: Ryzen R9 7900x3d, CPU Cooler: Arctic Liquid Freezer iii 360 A-RGB, GPU: RX 7900 XT, MBoard: ASUS Prime x670-p, RAM: 32GB G.Skill Trident Z25 Neo RGB CL30 @ 6000Mhz, HD: Intel 660P 1TB M.2, Kingston NV2 500GB M.2, Monitor: LG OLED 55CX , Mouse: Asus ROG Strix Impact II, Case: ASUS ROG Strix Helios GX601, Keyboard: ASUS ROG Strix Flare RGB Gaming, PSU: In Win Commander 1500w, Headset: Turtle Beach Elite Pro 2

www.tradera.com/profile/feedback/2310698/mixansfaith

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mixan:

administrator samt acceskey som kod fungerar inte

Administrator och accesskey funkar i alla fall på min.
Och tänk på att det är skillnad på a och A, även accesskey är case sensitive.

Permalänk
Skrivet av hockexx:

Nu vet jag att jag bumpar denna som tusan, men om någon i framtiden undrar så är användaren Administrator och lösenordet finner du bak på routern. Det är "access key" du skall ange som lösenord. Dom är "case-sensitive" så tänk på det. Men det är lösenord standard på Telias routerjäklar. Vet bara inte varför jag var tvungen att ange det först nu.

Telia tog sig i kragen efter alla skriverier om "bakdörrar" i konkurrenternas routrar. Det är förklaringen varför det är först nu man är tvungen att logga in manuellt. Dom uppdaterade routrarna i helgen som var.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk
Skrivet av F.Fairlane:

Telia tog sig i kragen efter alla skriverier om "bakdörrar" i konkurrenternas routrar. Det är förklaringen varför det är först nu man är tvungen att logga in manuellt. Dom uppdaterade routrarna i helgen som var.

OK, trodde först att en inkräktare hade tagit sig in och bytt lösenord.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Har inte lyckats logga in i min router och jag var helt säker på mitt lösenord (använder Lastpass), sen hittade jag den här tråden och det visade sig att Telia bytt lösenord till det som står på routern.