Default inloggning till Thomson TG789vn

Permalänk
Medlem

"Administrator" med acces-key som sitter klistrat på routern fungerar icke för mig, att Telia har möjlighet att ta kontroll över routern såhär är skrämmande.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 9800x3d, CPU Cooler: Arctic Liquid Freezer iii 360 A-RGB, GPU: PowerColor RX 9070 XT Red Devil LE, MBoard: ASUS Prime x870-p, RAM: 32GB G.Skill Trident Z25 Neo RGB CL30 @ 6000Mhz, HD: 2x Samsung 990 pro 2TB M.2, Kingston NV2 500GB M.2, Monitor: Philips The Xtra 75PML9009 4K QD MINI-LED 144Hz, Mouse: ASUS ROG Keris II Ace, Case: ASUS ROG Strix Helios GX601, Keyboard: ASUS ROG STRIX Scope II 96 Wireless, PSU: NZXT C1200, Headset: Steel Series Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mixan:

"Administrator" med acces-key som sitter klistrat på routern fungerar icke för mig, att Telia har möjlighet att ta kontroll över routern såhär är skrämmande.

och det är därför man ber Telia att brygga så bara modemet används i deras modem och kör på en egen router som man köpt själv.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 | Moderkort: Asus Maximus V Gene | CPU: i5-3570k @ 4,3GHz | GPU: Gigabyte RX580 Gaming 8Gb | PSU: NZXT Hale90 750W | Minne: 16GB Corsair Vengeance LP @ 1600MHz | CPU Kylning: Noctua NH-D14 | SSD: 120GB Sandisk Extreme | Monitor: ASUS VE248H | Mus: Logitech G502 | Tangentbord: Logitech G105 | Headset: Logitech G230 | Musmatta: Razer Goliathus Speed Cosmic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mixan:

Bara av ren nyfikenhet: vad är det du upplever som så skrämmande?

Det är ett lagbrott att lyssna, sniffa och kartlägga vad du/ni gör.
Och de kan (även fast det är ett lagbrott) avlyssna allt du skickar till/från internet på andra punkter i nätet.
Och de kan INTE lyssna, sniffa och kartlägga lokal trafik eftersom det switchas.

Personligen tycker jag det inte är ett dugg skrämmande att de på fjärr kan felsöka i min router eller ge den en ny mjukvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mixan:

Hade samma problem som du, Testa och logga in med Chrome istället för firefox och då funka det :S

Visa signatur

Kimpa

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite.

Vad menas med Dynamisk DNS-tjänst?

Ändrar den IP nr tillfälligt?

"Dynamisk DNS kan användas för att peka ett fast värddatornamn (till exempel host.a-domain.com) mot den allmänna (eller WAN-) IP-adressen som har angetts av Internetleverantören (vanligtvis en dynamisk IP-adress). På så sätt kan servrar på det lokala nätverket (konfigurerat med spel- och programdelning) nås med detta alias i stället för IP-adressen som har angetts av Internetleverantören."

Permalänk

Är inte användarnamnet Admin och så står lösenordet på routern

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av '[Mr.K:

;15190542']Lånar tråden lite.

Vad menas med Dynamisk DNS-tjänst?

Ändrar den IP nr tillfälligt?

"Dynamisk DNS kan användas för att peka ett fast värddatornamn (till exempel host.a-domain.com) mot den allmänna (eller WAN-) IP-adressen som har angetts av Internetleverantören (vanligtvis en dynamisk IP-adress). På så sätt kan servrar på det lokala nätverket (konfigurerat med spel- och programdelning) nås med detta alias i stället för IP-adressen som har angetts av Internetleverantören."

En tjänst som kan peka en domän mot en server som använder ett dynamiskt publikt ipnummer, tjänsten kan alltså på något sätt automatiskt ändra ipnummer om servern byter ip, det gör att man hela tiden kan nå servern via domännamnet även när den byter ip.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hockexx:

Nu vet jag att jag bumpar denna som tusan, men om någon i framtiden undrar så är användaren Administrator och lösenordet finner du bak på routern. Det är "access key" du skall ange som lösenord. Dom är "case-sensitive" så tänk på det. Men det är lösenord standard på Telias routerjäklar. Vet bara inte varför jag var tvungen att ange det först nu.

Jag älskar dig!

Visa signatur

E8600 > 2500k > 7700k > 12700k
2xHD4850>960ti>1070>1080ti>4070 Super