Noctuah DH-14 blåser åt fel håll (bilder)

Permalänk
Medlem
Skrivet av oi-bastard:

satan vad fläktar du har och ja kör endå sli xD

inte mitt galleri kolla inlägget ovanför dig så hittar du det

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av frankof:

Modda? plocka av fjädern, flytta fjäderfäste och återmontera är väl inte att "modda"

kanske går då men det såg ju ut som om det bara gick åt ett håll på mittenfläkten

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av oi-bastard:

satan vad fläktar du har och ja kör endå sli xD

Det finns värre exempel:
http://www.sweclockers.com/image/gallery/2011/09/30/Dscn0783....

Jag är inte riktigt frisk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hraf:

Det finns värre exempel:
http://www.sweclockers.com/image/gallery/2011/09/30/Dscn0783....

Jag är inte riktigt frisk.

Jag skådar en tom fläktplats uppe till vänster, går nog att klämma in en slim där

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon140864:

Precis. Okej men de blir nog ändå att jag vänder hela makaberget när jag hämtat kylpasta från en kompis.

Har ni något tips på fläktar till "taket" som ska blåsa ut? (till höger/uppåt där noctua fläkten sitter på min andra bild)

Tack för hjälpen alla! Riktigt snabba svar

Scythe Slip Stream 120mm 800rpm, flyttar mycket luft när det inte är flänsar och filter i vägen och är både tysta och billiga.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=274917

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Proffsmobbare

Vet inte varför ni ska envisas om att göra en simpel sak till ett rymdprojekt i klass med NASA's operationer.

Mittenfläkten är löstagbar, en kompis och jag har själv vänt på en utan problem, att vända på hela kylaren är ju bara dumdristigt.

Och exakt vad ska moddas, fläkten och kylaren är bägge två symmetriska. Vad är det för nitar ni talar om? Jag har adrig sett några, det svarta på fläkten är piggar för monteringen och allt är löstagbart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frankof:

Jag skådar en tom fläktplats uppe till vänster, går nog att klämma in en slim där

Jag kompenserade med en fläkt på utsidan av chassit just under grafikkorten, men det kanske inte räknas.

Klart jag måste skaffa en slim fläkt längst upp också. Behöver allt utsug jag kan få i burken!

Skrivet av JaZid:

Vet inte varför ni ska envisas om att göra en simpel sak till ett rymdprojekt i klass med NASA's operationer.

Mittenfläkten är löstagbar, en kompis och jag har själv vänt på en utan problem, att vända på hela kylaren är ju bara dumdristigt.

Och exakt vad ska moddas, fläkten och kylaren är bägge två symmetriska. Vad är det för nitar ni talar om? Jag har adrig sett några, det svarta på fläkten är piggar för monteringen och allt är löstagbart.

Det är ju knappast världens största projekt att vända på kylaren heller.

Det man slipper om man vänder på hela åbäket är allt pillergöra. Har själv testat bägge metoderna och det är inte skoj att sitta med de där små svarta plastöglorna! Det tar även längre tid än att lossa på ett par skruvar som mestadelen av "kylningsvändningen" innefattar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Vet inte varför ni ska envisas om att göra en simpel sak till ett rymdprojekt i klass med NASA's operationer.

Mittenfläkten är löstagbar, en kompis och jag har själv vänt på en utan problem, att vända på hela kylaren är ju bara dumdristigt.

Och exakt vad ska moddas, fläkten och kylaren är bägge två symmetriska. Vad är det för nitar ni talar om? Jag har adrig sett några, det svarta på fläkten är piggar för monteringen och allt är löstagbart.

Vända på kylaren går väl fortare än att pilla loss gummidämpningarna skulle jag tro. Om man ens kommer åt de remsorna när kylaren är monterad. De på min kylare skulle jag nog skära upp handen på om jag försökte ta loss med kylaren fastsatt.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trexpsy:

Vänd den!
Gummiskenorna är för att du inte ska trycka sönder flänsarna med fläkten så ja de ska sitta kvar.

Dom är inte till för att man inte ska förstöra flänsarna, inte primärt i alla fall. Dom är till för att dämpa vibrationer

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar