Permalänk
Medlem

Klickande ljud när datorn "vaknar"

Efter att jag bytte till mitt nya Corsair AX850W så gör datorn ett klickande ljud när man kör igång den från "sleep" (strömsparläger/vila). Det låter ganska högt och det klickar till en gång. Jag har försökt, men hör inte riktigt var det kommer ifrån.
Klickande ljud är väl ofta HDDn som håller på att krascha antar jag, men detta är ju bara ett klick när man startar datorn. Och det är inga som helst problem annars med hårddisken, så det känns inte som att det kommer därifrån.
Vad tror ni klickljudet beror på? Tack på förhand.

Permalänk

Har du ett Asus Xonar Essence STX i datorn? För det klickar, så ycket vet jag. Mitt ax850 klickar inte tyvärr, men du borde ta reda på ganska snart vad som klickar så det inte blir överspänning en dag och din dator grillas;)

Visa signatur

FD Define XL | Crosshair IV Formula | 1090T @ 4,1GHz | Corsair H70 PnP(insug) | 8Gb Corsair Vengeance @ 1600Mhz-ish | HD6970 2GB @ 925/1400 | Corsair AX850W 80+ Gold| F3 1TB | 3xG2420HDBL @ 6024x1080 Eyefinity | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser PC350 |

Dator

Permalänk
Medlem

Jag har likadant, vet ej vad det beror på. Jag har också ett Corsair Ax850W.

Permalänk
Medlem

Det är ett relä i nätaggregatet som slår till. Det är ett normalt läte.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 9 3900X | MB: ASUS TUF GAMING X570-PLUS | RAM: Corsair 32GB 3200MHz | GPU: ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti

Permalänk
Medlem

Visst kör deras "gold" nätagg med en fläktlös konfiguration om den belastas mindre än 25% ?

Visa signatur

Kom ihåg att ''Citera" mig ifall ni vill ha svar

Intel i5-4460 | GTX 760 | MSI B85M G43 | Crucial Ballistix 8GB | Intel 335 SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av willaim:

Visst kör deras "gold" nätagg med en fläktlös konfiguration om den belastas mindre än 25% ?

20%

http://www.corsair.com/power-supply-units/professional-series...

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 9 3900X | MB: ASUS TUF GAMING X570-PLUS | RAM: Corsair 32GB 3200MHz | GPU: ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sw_V:

Det är ett relä i nätaggregatet som slår till. Det är ett normalt läte.

Okej, tackar för svaren! Då är det något jag inte behöver oroa mig över alls?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aboya:

Okej, tackar för svaren! Då är det något jag inte behöver oroa mig över alls?

Nej. Du behöver inte oroa dig.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 9 3900X | MB: ASUS TUF GAMING X570-PLUS | RAM: Corsair 32GB 3200MHz | GPU: ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti