Permalänk

NAT-type problem

Hej!

Jag har massiva problem med min NAT-type, som står på strict. Har öppnat alla portar, satt på UPnP, stängt av alla Virusskydd, alla brandväggar, ändrat min IP-adress till statisk men det funkar fortfarande inte. Jag kommer ihåg att jag hade samma problem med MW2, men då löste jag det med hjälp av detta. Men vilken port är det som ska in där för MW3?

Att tillägga så har jag Telias "Smartrouter" TG787 som är helt värdelös.

Mvh

Permalänk
Medlem

Jag fick precis nytt modem och det är Thomson TG 789 men det är väl säkert samma skitsystem. Jag öppnade portar och kikade runt på olika forum men det ville sig inte. Jag tryckte in reset-knappen på modemet och nu är den open.

Problemet om du trycker reset så får du väl öppna alla portar på nytt som redan ligger där i? Jag är inget datageni men detta funkade för mig. Lycka till

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Tack för svar, men jag har startat om routern tre, fyra gånger dem senaste dagarna och det funkar inte. Kan tillägga att den var Open i måndags men efter patchen som kom i tisdags funkar det inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sirskulltrail:

Tack för svar, men jag har startat om routern tre, fyra gånger dem senaste dagarna och det funkar inte. Kan tillägga att den var Open i måndags men efter patchen som kom i tisdags funkar det inte.

Ja, nu spelar ju jag på PC men det borde väl vara samma. Jag startade om modemet en gång när det var strict och då kom det igång med open, men sen när jag startade om spelet så var det strict igen. Men har du testat att reseta? Alltså att hålla inne reset knappen några sekunder..

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av BYATCH:

Ja, nu spelar ju jag på PC men det borde väl vara samma. Jag startade om modemet en gång när det var strict och då kom det igång med open, men sen när jag startade om spelet så var det strict igen. Men har du testat att reseta? Alltså att hålla inne reset knappen några sekunder..

Japp, provat det också, funkar dessvärre inte. Spelar på PC jag med.

Permalänk
Medlem

Läste någonstans när jag hade strict att man kunde öppna porten för Xbox Live. Ge det ett försök..

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.