Expansion till BF3 PINSAMT DÅLIG FÄRGÅTERGIVNING!!

Permalänk
Medlem

Dom har verkligen misshandlat Wake och Sharqi med sin blåa skit och på Sharqi är det ju faan omöjligt att se något på en del ställen. Jag fattar inte hur dom tänker....

Permalänk
Medlem

Jag gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Grejen är att när color grading görs RÄTT i spel och på film så tänker man inte på det, utan det hjälper bara till att förmedla en viss känsla. Kyla/värme osv.

BF3 drar det hela alldeles för långt. Det är den digitala motsvarigheten till att smeta in hela hamburgaren i ketchup istället för att ha en liten klick.
http://i.imgur.com/1joeS.jpg

http://i.imgur.com/lqnZ6l.jpg

http://i.imgur.com/1joeS.jpg
http://i.imgur.com/ItOBu.jpg
http://i.imgur.com/lqnZ6l.jpg

Jag blev mest besviken på att vapnet saknades i den högra bilden...

Visa signatur

MSI P67A-G45 REV B3 | Intel Core i7 2600K 3.8GHz | Geforce GTX 1060 6GB DUAL | Corsair HX 750W 80+ | Corsair SSD Force 3 Series 120GB | Samsung SSD 850 EVO 500GB | 1TB Seagate Barracuda 7200rpm | Corsair 8GB CL9 1600Mhz XMS3 | Fractal Design Define R3, Titanium

Permalänk
Medlem

Blådask-filtret fyller säkert en funktion, men det är helt klart alldeles för intensivt. Jag gissar med att de var stolta över hur filtret fungerar teknisk, blev hemmablinda och skruvade upp filtret för långt.

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Skrivet av davyp3:

Om du har bra uppkoppling kan du prova dra ner "Network Smoothing Factor".

Dra ner så långt det går utan att du får konstiga effekter som rubber banding osv.

Den finns beskriven här: http://www.geforce.com/Optimize/Guides/battlefield-3-tweak-gu...

Den tackar vi för

Permalänk
Skrivet av Sambuccashake:

Ingen vidare pacific-känsla på Wake längre.

+1

Visa signatur

Amd Phenom 6 1090t@3.6Ghz, Noctua d-14,Asus 570, Kingstone 4x2 G 1600Mhz, Gigabyte GA-890FXA-UD5, Socket-AM3, CM Silent pro 700W, Chassi: CM 690 II Advanced Svart, Massa fläktar. Windows 7 pro, 64 bitars

Permalänk

Om ni tycker att det är alldeles för mycket blåfilter så kan ni pröva den här applikationen: http://stereopsis.com/flux/

Jag brukar bara köra spel på kvällen och glömde bort att den var igång och fick en rätt positiv överraskning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WijK:

På din skärm ja

Enligt servern så står du fortfarande och pangar någon helt annan stans. (Gärna på andra sidan hörnan också.)

Enligt vad jag läst så ligger inte ens checken serverside utan hos den klienten som skjuter. Träffar han dig på SIN dator så träffar han. Öppnar ju dörren för exploits något otroligt. Men möjliggör flera spelare och sänker arbetet som servern måste göra och latencyn mycket. Gissar att det är därför de skjuka hacken med C4 som dödar ALLA på kartan fungerar.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av skydiver:

Tröstlöst hur "gråa" och dålig färgåtergivning det är i nya expansionen på BF3. =( En besvikelse jämfört med BF2 enligt mig. LAGG!! Tycker DICE kunde fixa en riktig patch nu som fixar allt med färg och lagget hos spelarna (vi är ju deras levebröd ffs!). Enorm fördröjning trots att man sitter på en ping runt 10-15ms hela tiden. Även de jag skjuter dör oftast bakom hörn på husen och det måste vara riktigt frusterande för dessa med.

Skrivet av Megagurra:

"Men fan jag var ju bakom hörnan?!"

Skrivet av WijK:

På din skärm ja

Enligt servern så står du fortfarande och pangar någon helt annan stans. (Gärna på andra sidan hörnan också.)

Skrivet av Ahlen:

Kul att det är nån annan som fattar det!

Efter att jag säger att jag håller med att detta är F*CKING JOBBIGT att dö EFTER att man sprungit bakom hörnan/gått ner i prone bakom en stor jävla sten så ville jag tillägga en sak;
Detta är inte "lagg" i den meningen, detta är ett resultat av DICE's gamla, uråldriga,urkassa nätverkskodning. Battlefield 3 använder sig dessutom av helt-och-hållet "client-side hitreg".

Hitregproblemet har funnits sedan BF2 och att dö efter att man sprungit bakom väggar är något jag endast upplevt i Battlefield-serien (om man inte spelar MW2 med hög ping)

Ville bara också tillägga att jag faktiskt såg en kille på killcam 1: bli skjuten 2: gå ner i prone bakom en vägg 3: teleportera två meter bak och dö av nyss nämnda skott.

Man undrar om inte Dice borde ringa Valve för lite hjälp med nätverkskodningen (och när de ändå håller på så kan de lika gärna ringa Bioware för hjälp med SP - den nuvarande är ju så extremt kass. Varför inte ringa upp IW och fråga efter hjälp med COOP också som är så otroligt tråkig)

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Frux;11727034"]Hmm det kanske skulle kunna vara nåt. Hur har du gjort mer exakt?

högerklicka skrivbordet sen nvidias kontrollpanel sedanunder display rubriken klickar du adjust desktop color settings

sen justerar du digital vibrance näst längst ner till 100% då blir färgerna mer intensiva och blått blir mer blått osv.

90% av alla hatar detta men jag har kört så 24/7 i säkert 7-8 år och är helberoende, känns som att lira i svartvit om man kör default!

detta går också med amd:s kort.

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold