Blu-ray eller DVD enhet nödvändigt idag?

Permalänk
Medlem

Blu-ray eller DVD enhet nödvändigt idag?

Jag sitter och funtar på om jag ska köpa en BD/DVD-enhet till min dator eller inte, jag ser inte riktigt ett behov av optisk lagringsenhet idag, för 10 år sen var det mer befogat.

Hur har ni det själva? har ni skippat det helt och hållet?

Enda är att det kanske känns lite tomt utan en optisk läsare/brännare, det är nog 5 år sen jag brände en DVD senast, allt ligger ju på NAS lagrat som jag behöver tills det kraschar förstås....

Permalänk
Medlem

Jag använder en extern DVD-brännare. Bränner ut distros när det kommer någon som verkar intressant som jag vill prova. Har backup på de viktigaste filerna även på optisk media, förutom på hdd.
Enda datorn jag har en intern brännare i är HTPC'n, men det är inte så ofta den används så där skulle den externa funka lika bra.

Visa signatur

...

var fri

...

Permalänk
Skrivet av Likvid:

Jag sitter och funtar på om jag ska köpa en BD/DVD-enhet till min dator eller inte, jag ser inte riktigt ett behov av optisk lagringsenhet idag, för 10 år sen var det mer befogat.

Hur har ni det själva? har ni skippat det helt och hållet?

Enda är att det kanske känns lite tomt utan en optisk läsare/brännare, det är nog 5 år sen jag brände en DVD senast, allt ligger ju på NAS lagrat som jag behöver tills det kraschar förstås....

Lånade en dvdläsare för att kunna installera mitt Windows 7 på datorn jag beställde, ser inte behovet annars.

Permalänk
Hedersmedlem

Eftersom de inte är en kostnad att tala om så ser jag inga hinder att köpa en, mer lathet om man inte orkar koppla en då isf

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)