Officiella Microsoft Flight -tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Hittade en intressant artikel om Flight, verkar som de hellre bygger på världen vart efter och ligger till större plan också som jag tolkade iaf.

http://flyawaysimulation.com/news/4317/microsoft-flight-behin...

http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2397774,00.asp

Jo antagligen kommer det en del sådana tillägg men det gör inte flight intressantare för det, Flight är och förblir ett arkad spel, det finns inte den infrastruktur vad jag har förstått med saker som ATC, ILS ingen navigering av nått slag, radio/NAV finns inte alls osv.

Och få är väl intresserade av att skaffa allt sånt i efterhand i moduler som betalas för en och en
sen så har ju dom samlade tredjeparts tillverkarna varit helt iskalla inför eventuella samarbete med MS
Och numera är dom helt ointressanta fråm MS sida också

Flight är ett spel där man flyger och tittar på utsikten försöker starta och landa, samt genomföra div missions, inget mer, dvs ingen flygSIMULATOR

Vill man ha nått sånt så verkar ju areofly FS mycket bättre och roligare

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Nu är det släppt

Nu är Microsoft Flight officiellt släppt och finns tillgängligt för alla.
Microsoft Flight - Ladda ner här

Jag slänger med en länk till deras Marketplace, så kan ni se vad tilläggen kostar.

http://marketplace.xbox.com/en-US/Product/Microsoft-Flight/66...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Nu är Microsoft Flight officiellt släppt och finns tillgängligt för alla.
Microsoft Flight - Ladda ner här

Jag slänger med en länk till deras Marketplace, så kan ni se vad tilläggen kostar.

http://marketplace.xbox.com/en-US/Product/Microsoft-Flight/66...

HAHAHAHA...
>15$ och 8$ för två plan som är i FSX bland många andra default plan
>20$ för resten av Hawaii öarna
>Totalt 43$
>Kan köpa FSX gold edition med alla addons för mindre. Den har hela världen i, med typ tio gånger fler default plan och helikoptrar samt 6187 ton med valfritt freeware och payware tillgängligt som man inte kan i flight för MS har stängt ute alla tredje parter.

Microsoft är ju galna, men de som köper detta är ännu galnare!

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av TinMann:

HAHAHAHA...
>15$ och 8$ för två plan som är i FSX bland många andra default plan
>20$ för resten av Hawaii öarna
>Totalt 43$
>Kan köpa FSX gold edition med alla addons för mindre. Den har hela världen i, med typ tio gånger fler default plan och helikoptrar samt 6187 ton med valfritt freeware och payware tillgängligt som man inte kan i flight för MS har stängt ute alla tredje parter.

Microsoft är ju galna, men de som köper detta är ännu galnare!

Håller med. Jag kommer inte köpa något, jag håller mig till gratis sakerna och mitt stenålders FSX med mina Airbus X

Permalänk
Skrivet av TinMann:

HAHAHAHA...
>15$ och 8$ för två plan som är i FSX bland många andra default plan
>20$ för resten av Hawaii öarna
>Totalt 43$
>Kan köpa FSX gold edition med alla addons för mindre. Den har hela världen i, med typ tio gånger fler default plan och helikoptrar samt 6187 ton med valfritt freeware och payware tillgängligt som man inte kan i flight för MS har stängt ute alla tredje parter.

Microsoft är ju galna, men de som köper detta är ännu galnare!

Sant.
Men innan du kallar Microsoft galna så kan du ta en titt på EAs tillägg till Need for Speed World som kostar 1000 spänn. Vad får man? En keonigsegg... För 1000 spänn i ett f2p spel... Galet..

Permalänk
Medlem

Hmm mitt spel crashar direkt där jag försöker starta det

Edit: Ok, fick det att fungera.. men alltså vad är det här?

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk

För vad det är tycker jag inte Flight är så illa. Det är något för folk som egentligen inte är så intresserade av flygning men som vill känna att de faktiskt kan flyga.

Multiplayer i det är väl sådär att leka runt i - det är ingen simulator, men det försöker heller inte vara det. Det är ett flygspel, man kan ha kul i det, Ja, DLC priserna är lite väl hälftiga, men inte det är faktiskt bättre än vad jag trodde det skulle vara.

Visa signatur

"When lacking in wit, state the obvious."

Permalänk
Medlem

Flygkänslan i Flight är MYCKET mer realistisk än FSX's default aircrafts. När all assist är avstängt så blir det så nära inpå realism man kan komma. Ibland kändes det som att jag flög i X-Plane då man inte är van att Flight Simulator beter sig så realistiskt i vissa situationer. Ett minus dock är utbudet. Två flygplan blir man snabbt trött på, och 200kr för att få tillgång till resterande öar var lite väl att ta i.

Jag ser dock potential för Flight i framtiden. Konceptet betala för det du vill ha gillar jag. Jag hade t.ex. ingen som helst nytta av större delar av världen i FSX, jag höll mig mest till Europa, USA, Australien och vissa delar av Asien, platser jag personligen känner till. Jag har t.ex. aldrig flugit i Mexiko eller Sibirien, men lik förbannat så har jag betalat för det, onödigt om ni frågar mig.

Nu hoppas jag på en lite bättre miljöer och lite större flygplan, helst airliners.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk

http://www.youtube.com/watch?v=vL2TM2NzYTM&list=UU4aikKNhj9ER...

Att flyga stunts i det är faktiskt rätt skoj!

Visa signatur

"When lacking in wit, state the obvious."

Permalänk
Medlem

Behöver man köpa spelet för att spela multiplayer?

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Behöver man köpa spelet för att spela multiplayer?

Det går bra att köra mp med bara gratisinnehållet men om du gillar det så rekommenderar jag att köpa hela Hawaii-paketet. Finns mer att göra då och planet som ingår i paketet, Van's RV6A, är bland det roligaste jag flugit på datorn.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxWarp:

Det går bra att köra mp med bara gratisinnehållet men om du gillar det så rekommenderar jag att köpa hela Hawaii-paketet. Finns mer att göra då och planet som ingår i paketet, Van's RV6A, är bland det roligaste jag flugit på datorn.

Problemet är att jag väljer multiplayer.. så kommer det en ruta där jag ska ange en kod.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Är du inloggad på GFW/Xbox Live?

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxWarp:

Är du inloggad på GFW/Xbox Live?

Nej, det är när den säger att jag måste logga in, så kommer rutan upp efter jag försöker.

nvm: Det buggade helt enkelt

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Ok. Ibland är det mer än lovligt trögt att komma in på Live. Vet inte vad man ska göra åt det. Brukar funka efter ett några försök.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem

Hjälp snälla. Köpte det här Hawaiian starter bundle till mitt MS flight. Köpet gick igenom och allt på steam. Men det laddas inte ner, inte heller finns det i biblioteket på steam. vad har jag missat?