Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Samsung 830 laptop och desktop ?

Permalänk
Medlem

Samsung 830 laptop och desktop ?

Tja, jag undrade bara om det är nångon skilldnad mellan laptop och desktop edition på en samsung 830 128GB. För att det skiljer lite i pris.

http://www.webhallen.com/hardvara/datorkomponenter/harddiskar...

Tack för svaret
Mvh

Visa signatur

GA-P55A-UD3P, i5 750 OC 3.6ghz turbo 4.1ghz, G.skill OC 1720mhz, Hd6970

Permalänk
Skrivet av eritor14:

Tja, jag undrade bara om det är nångon skilldnad mellan laptop och desktop edition på en samsung 830 128GB. För att det skiljer lite i pris.

http://www.webhallen.com/hardvara/datorkomponenter/harddiskar...

Tack för svaret
Mvh

Bara för att spekulera. Kanske innehåller desktop edition en SATA-kabel? Kanske också en adapter så den kan fästas i samma bur som fullstora hårddiskar. Skulle tippa på att det ligger på den nivån.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

Disken är tunnare än normalt, vilket gör att notebook versionen innehåller en "adapter" för att den ska passa bättre i 2,5" och desktop adapter för 3,5".
Notebook versionen innehåller även SATA till USB adapter.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem
Visa signatur

GA-P55A-UD3P, i5 750 OC 3.6ghz turbo 4.1ghz, G.skill OC 1720mhz, Hd6970

Permalänk

Får man med en usb adapter och programvara på cd för att klona ditt nuvarande operativsystem som ligger på din HDD till din nya SSD?

Permalänk
Medlem

För desktop får du en brygga till 3,5", sata-kablage och skruvar. I nb-kitet så
får du istället en sata/usb-adapter. Du även en liten bricka som du lägger under
SSD:n vid montering i just notebooks.
Man får med Norton Ghost i båda versionerna.

Jag körde på notebook eftersom jag redan hade satakablage och desktop fanns inte i lager.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3