Permalänk
Medlem

Mest stabila SSDn

Hej, alla SSD;are, jag ska snart köpa en SSD för första gången och jag är inte särskilt insatt på SSDer eller marknaden för dem. Sedan så har jag också hört mycket om att en viss krets (Sandforce) ska vara ganska så instabil. Och min fråga är nu; Vilken SSD är den mest stabila runt 60-120GB. Prisvärdhet och prestanda är också intressant, men jag tycker inte att prestandan gör så mycket om SSDn änså pajar efter några månader.

Tack och hej

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4.0 GHz|| ASUS GeForce GTX 570 DCII ||Corsair AX650W || ASUS P8Z68-V PRO || Corsair Vengeance 8GB LP CL9 || Noctua NH-D14 || WD 1TB 7200RPM || Corsair 600T ||
GENERATION 22: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and add 1 to the generation. Social experiment.

Permalänk
Medlem

Samsung eller Intel är det som ska vara mest stabilt. Så kolla på dem. Innan kunde man räkna crucials m4 dit men med senaste nyheten om den vet jag inte.

Permalänk
Medlem

Jag själv har 2st Corsair Force 60Gb som har fungerat mkt väl den tiden jag har haft dom. Generellt anses Intels SSD's som ett bra val.

Vill höja ett varningens finger för OCZ's diskar som jag med flera har haft problem med.

Hade jag köpt en SSD idag hade iaf jag köpt: http://www.inet.se/produkt/4304303/intel-ssd-320-80gb-oem
(relativt bra pris och är stabil)
// KruXen

Visa signatur

Processor: Intel® Core™ i7 920 @ 4Ghz | Grafikkort: XFX Radeon 6970 2048Mb (Crossfire]| CPU-kylare: Corsair H50 | Ram-minne: Corsair Dominator™ DDR3 1600MHz 6GB CL9 | Nätaggregat: Corsair AX 850W | Chassi: Fractal Design Arc | Moderkort: Asus P6T Deluxe V2 | SSD-Hårddisk: Corsair F60 (Raid-0] |