Permalänk

team spel

först och främst, ursäkta den dåliga titeln, men jag vet faktiskt inte vad dessa spel kallas för;)

hur som helst, jag söker spel som liknar fallout tactics.
spel där man är ett gäng karaktärer som har olika skills som man sedan måste använda noggrant och taktiskt.
tex en sniper som kan pricka fiender på långt avstånd, medic, några combat gubbar för närstriderna osv.
ett spel med varierande miljöer, tex i ena uppdraget så ska man smyga sig igenom en stad och ta ihjäl små grupper utav fiender och i nästa så kanske man ska smyga in i en militär bas. gå in i hus med gruppen och panga på, ja ni har nog förstått vad för slags spel jag menar.
jag är INTE ute efter ett FPS typ som brothers in arms, utan det ska vara i samma vinkel som fallout tactics, sett så där snett uppifrån eller rakt uppifrån.

så, vad finns det att skaffa?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Alien swarm som är gratis på Steam är nog ett bra exempel Kul också

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

Typ Commandos: Behind enemy lines? Vet inte om det är den kamera vinkel du menar, annars ett grymt spel. Men har några år på nacken

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk

har nu testat båda och ja, det är exakt sådana här spel jag menar:D
pls, keep em coming, vill ha fler:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=01e3bPLo3zE

Jagged Alliance kanske passar?

Visa signatur

Chuck Norris doesn't play God, playing is for children
Är glaset halvfullt, halvtomt eller dubbelt så stort som det behöver vara?

Permalänk

jagged alliance var ju grymt:D! kan nog inte komma närmare inpå på vad jag menar.
sökte snabbt upp om det fanns några tidigare eller senare jagged alliance spel och det visade ju sig att ett helt nytt jagged alliance ska släppas snart:), blir till att skaffa bums då det släpps.
men tills dess så har jag nu 3 st bra spel att plöja igenom:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

X-COM (UFO Enemy Unknown) - Fadern till alla spel av den här typen.
Frozen Synapse - Ett nytt spel med ett lite speciellt upplägg, värt att ta en titt på i alla fall.
Syndicate - Mer action betonat men har en hel del likheter med det du efterfrågar.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | MB: MSI Pro B650-P WIFI | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | Internminne: Corsair Vengence 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | GPU: INTEL Arc A750 8GB | SDD: Samsung 990 Pro 2TB - Intel 600p 480GB | HDD: 2x Toshiba Enterprise MG09 Series 18TB - WD Elements Desktop 12TB - 2x WD Elements Desktop 5TB - 2x WD 5TB - 3x WD 3TB (70TB total) | Skärm: Dell 2715H | Dell S2721QSA | BenQ G2420DHBL | Philips 233V | Projektor: Optoma HD65 on 120" | PSU: Corsair RM750x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mcgreag:

X-COM (UFO Enemy Unknown) - Fadern till alla spel av den här typen.
Frozen Synapse - Ett nytt spel med ett lite speciellt upplägg, värt att ta en titt på i alla fall.
Syndicate - Mer action betonat men har en hel del likheter med det du efterfrågar.

så länge det är det äldre syndicate, det nya som kommer är ju fps

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjuppi:

så länge det är det äldre syndicate, det nya som kommer är ju fps

Självklart 1an. Det nya är en skam för namnet.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | MB: MSI Pro B650-P WIFI | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | Internminne: Corsair Vengence 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | GPU: INTEL Arc A750 8GB | SDD: Samsung 990 Pro 2TB - Intel 600p 480GB | HDD: 2x Toshiba Enterprise MG09 Series 18TB - WD Elements Desktop 12TB - 2x WD Elements Desktop 5TB - 2x WD 5TB - 3x WD 3TB (70TB total) | Skärm: Dell 2715H | Dell S2721QSA | BenQ G2420DHBL | Philips 233V | Projektor: Optoma HD65 on 120" | PSU: Corsair RM750x

Permalänk
Avstängd

Commandos serien? Ska du ha spel som du snackar om så är ju lätt Commandos de bästa. De har ju dock några år på nacken men är sjukt roliga än idag. Sen har du ju Desperados 1-2, samma skit fast det utspelar sig under västern. Vet inte om du spelat någon av dessa, om du inte gjort det så ta och kolla upp dem tycker jag allt.

Permalänk
Medlem

frozen synapse

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk

först och främst, blev orolig ett tag där att tråden skulle smutsas ner med en massa rekommendationer utav spelet syndicate(det nya alltså),usha...men det riktiga syndicate är riktigt nice och det är också ett sådant spel som jag menar:)

commandos serien har jag hört talas om, men aldrig spelat=/, det ska jag prova.
frozen synapse har jag aldrig hört talas om, men ska kika på det med.
prövade jagged alliance demot idag, jag är mäktigt imponerad, satan vad roligt det var:)
x-com har jag på emulator, mästerligt det med och nu när x-com nämndes så kom jag själv på ett spel som jag nog också ska dra fram, laser squad:)

mycket goa tips måste jag säga:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mangemani:

först och främst, blev orolig ett tag där att tråden skulle smutsas ner med en massa rekommendationer utav spelet syndicate(det nya alltså),usha...men det riktiga syndicate är riktigt nice och det är också ett sådant spel som jag menar:)

commandos serien har jag hört talas om, men aldrig spelat=/, det ska jag prova.
frozen synapse har jag aldrig hört talas om, men ska kika på det med.
prövade jagged alliance demot idag, jag är mäktigt imponerad, satan vad roligt det var:)
x-com har jag på emulator, mästerligt det med och nu när x-com nämndes så kom jag själv på ett spel som jag nog också ska dra fram, laser squad:)

mycket goa tips måste jag säga:)

Det gör du helt rätt i!