Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Ännu en "nytt grafikkorts" tråd! Vore tacksam för lite hjälp och tips :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dark_Widget:

Mansonite, vad exakt betyder det att köra extended?

Att du kan arbeta med två separata saker på skärmarna, och dra musen mellan dom. Till skillnad från duplicated, då du ser samma sak på båda skärmar! Mycket trevligt med extended om man ska kolla på film och samtidigt plugga till exempel

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk
Skrivet av Mansonite:

Att du kan arbeta med två separata saker på skärmarna, och dra musen mellan dom. Till skillnad från duplicated, då du ser samma sak på båda skärmar! Mycket trevligt med extended om man ska kolla på film och samtidigt plugga till exempel

Haha sant, fast då har man ju endå TV ;p
Tack för infon

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Dark_Widget:

bra val kör hårt sen ett till så du kan köra sli

Visa signatur

Msi b250m mortar|I7 7700k|Asus GeForce RTX 2070 ROG Strix Gaming OC|Corsair Vengeance RGB PRO 16GB|Corsair RM750X V2 750W|Samsung 960 Evo 500gb M2|Cooler Master ML240L V2 RGB|Nzxt H400i|ASUS ROG Strix XG49VQ 49" Super Ultra-Wide HDR
Hemmbio:
Epson EH-LS500B|Kingpin Short Throw Frame Screen 104"|Dali Blue 5.2.1 Dolby Atmossystem|Onkyo TX-NR676E Receiver|Xbox Series X

Permalänk
Skrivet av m1ck3h:

bra val kör hårt sen ett till så du kan köra sli

Absolut
Beror nog på hur ekonomin ser ut när jag känner att uppgradering krävs xD
Men när vi ändå är på ämnet, vet du nått schysst moderkort med stöd för SLI?
Planderar på att köra en i5 2500k.

Hade tidigare letat som fan o hittat ett moderkort med x-fire only men eftersom de ändrades nu som hastigast så

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dark_Widget:

Absolut
Beror nog på hur ekonomin ser ut när jag känner att uppgradering krävs xD
Men när vi ändå är på ämnet, vet du nått schysst moderkort med stöd för SLI?
Planderar på att köra en i5 2500k.

Hade tidigare letat som fan o hittat ett moderkort med x-fire only men eftersom de ändrades nu som hastigast så

Jag har alltid kört AMD så har dålig koll på intel men vad ska det kosta ?

Visa signatur

Msi b250m mortar|I7 7700k|Asus GeForce RTX 2070 ROG Strix Gaming OC|Corsair Vengeance RGB PRO 16GB|Corsair RM750X V2 750W|Samsung 960 Evo 500gb M2|Cooler Master ML240L V2 RGB|Nzxt H400i|ASUS ROG Strix XG49VQ 49" Super Ultra-Wide HDR
Hemmbio:
Epson EH-LS500B|Kingpin Short Throw Frame Screen 104"|Dali Blue 5.2.1 Dolby Atmossystem|Onkyo TX-NR676E Receiver|Xbox Series X

Permalänk
Skrivet av m1ck3h:

Jag har alltid kört AMD så har dålig koll på intel men vad ska det kosta ?

Korkad jag känner mej när jag inte inkluderar dessa vitala "komponenter" xD (see what i did there?)
Runt 1000kr max skulle jag tro, har faktis INGEN aning om vad skillnaden på dyrare o billigare moderkort är, förutom SLI/xfire uttag o MHz på ram då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dark_Widget:

Korkad jag känner mej när jag inte inkluderar dessa vitala "komponenter" xD (see what i did there?)
Runt 1000kr max skulle jag tro, har faktis INGEN aning om vad skillnaden på dyrare o billigare moderkort är, förutom SLI/xfire uttag o MHz på ram då.

dyrar moderkort har bättre strömförsörjning och ofta lättare överklocka mer inställninga och utgångar och så vidare kan man väl snabbt säga .

Visa signatur

Msi b250m mortar|I7 7700k|Asus GeForce RTX 2070 ROG Strix Gaming OC|Corsair Vengeance RGB PRO 16GB|Corsair RM750X V2 750W|Samsung 960 Evo 500gb M2|Cooler Master ML240L V2 RGB|Nzxt H400i|ASUS ROG Strix XG49VQ 49" Super Ultra-Wide HDR
Hemmbio:
Epson EH-LS500B|Kingpin Short Throw Frame Screen 104"|Dali Blue 5.2.1 Dolby Atmossystem|Onkyo TX-NR676E Receiver|Xbox Series X

Permalänk
Skrivet av m1ck3h:

dyrar moderkort har bättre strömförsörjning och ofta lättare överklocka mer inställninga och utgångar och så vidare kan man väl snabbt säga .

Alright.. hrrm.. gjorde allt mycket värre.. Vad skulle du kunna rekommendera då? eller tror de det är bättre att jag gör en ny tråd o frågar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dark_Widget:

Alright.. hrrm.. gjorde allt mycket värre.. Vad skulle du kunna rekommendera då? eller tror de det är bättre att jag gör en ny tråd o frågar?

jag är inte så värst insatt i intel (har alltid kört amd) men många kör ju med moderkorten
http://www.inet.se/produkt/1902106/gigabyte-z68xp-ud4

http://www.inet.se/produkt/1901975/asus-sabertooth-p67

http://www.inet.se/produkt/1902140/asus-maximus-iv-extreme-z-...

men bättre någon som kan intel svara på vad du ska ha för moderkort till en 2500K

Visa signatur

Msi b250m mortar|I7 7700k|Asus GeForce RTX 2070 ROG Strix Gaming OC|Corsair Vengeance RGB PRO 16GB|Corsair RM750X V2 750W|Samsung 960 Evo 500gb M2|Cooler Master ML240L V2 RGB|Nzxt H400i|ASUS ROG Strix XG49VQ 49" Super Ultra-Wide HDR
Hemmbio:
Epson EH-LS500B|Kingpin Short Throw Frame Screen 104"|Dali Blue 5.2.1 Dolby Atmossystem|Onkyo TX-NR676E Receiver|Xbox Series X

Permalänk
Skrivet av m1ck3h:

jag är inte så värst insatt i intel (har alltid kört amd) men många kör ju med moderkorten
http://www.inet.se/produkt/1902106/gigabyte-z68xp-ud4

http://www.inet.se/produkt/1901975/asus-sabertooth-p67

http://www.inet.se/produkt/1902140/asus-maximus-iv-extreme-z-...

men bättre någon som kan intel svara på vad du ska ha för moderkort till en 2500K

Jo det var de jag tänkte, får göra en ny tråd imogron/idag!

Tack så hemskt mycket för all hjälp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dark_Widget:

Jo det var de jag tänkte, får göra en ny tråd imogron/idag!

Tack så hemskt mycket för all hjälp!

ingen fara bara kul om man kan hjälpa till lite

Visa signatur

Msi b250m mortar|I7 7700k|Asus GeForce RTX 2070 ROG Strix Gaming OC|Corsair Vengeance RGB PRO 16GB|Corsair RM750X V2 750W|Samsung 960 Evo 500gb M2|Cooler Master ML240L V2 RGB|Nzxt H400i|ASUS ROG Strix XG49VQ 49" Super Ultra-Wide HDR
Hemmbio:
Epson EH-LS500B|Kingpin Short Throw Frame Screen 104"|Dali Blue 5.2.1 Dolby Atmossystem|Onkyo TX-NR676E Receiver|Xbox Series X