Permalänk
Medlem
Skrivet av Simplified:

Summering:
Microstuttering är inget som man kan se om det inte handlar om extrema fall (sub 10 fps eller om man filmar med en slowmo kamera). Jag är otroligt nöjd med dubbla kort i min laptop och kommer att köra dubbla kort framöver i framtida system också.

Här är en demo om microstuttering http://www.youtube.com/watch?v=zOtre2f4qZs man ser knappt det även när de spelar upp filmen i slowmotion.

VAVAVA? Ser du inte?? Det laggar ju tokigt på deras multiGPU-setup.... ujujuj. Hade inte ansett de där spelbart :s

Det där är nog antagligen ett hyffsat "extremt" fall av microstuttering får vi hoppas..

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Skrivet av anden12:

VAVAVA? Ser du inte?? Det laggar ju tokigt på deras multiGPU-setup.... ujujuj. Hade inte ansett de där spelbart :s

Det där är nog antagligen ett hyffsat "extremt" fall av microstuttering får vi hoppas..

Jag kollade på videon igen och jag tycker inte att det ser så farligt ut.

Mina ögon är dock inte särskilt "tränade"

Permalänk
Skrivet av MrNeikter:

Tack för snabbt svar. För jag antar att ett 7970 kommer att kunna maxa skyrim.. och lite till.

Eftersom att Skyrim knappt kräver någonting alls från GPU; Ja, huruvida din CPU klarar att maxa Skyrim är en annan sak

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anden12:

Som använder någonstans run 1.5GB i 1920x1200 på ultra. Så vad ska du med 1.5GB till? Grafikkortens prestanda kommer sätta stopp före vramet med dessa mängder vram.

AMD Eyefinity?
Om TS har råd att köpa ett kort för 4500kr. Klarar han säkert av att köpa en uppsättning BenQ 22" till eyefinity med inom en kanske inte alltför avlägsen framtid.

Permalänk

Jag avråder dig från att genomgå denna uppgradering. Just för den anledningen att det känns jävligt ovärt.

Visa signatur

En shot på det, tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

Tänk lite framåt? det kommer ju komma mer spel i framtiden....

Skrivet av Dz2:

AMD Eyefinity?
Om TS har råd att köpa ett kort för 4500kr. Klarar han säkert av att köpa en uppsättning BenQ 22" till eyefinity med inom en kanske inte alltför avlägsen framtid.

Visst är det så, men beräkningskraften på kortet kommer säga stopp tidigare än vramet så länge du inte kör mer än ett grafikkort. Och AMD pumpar in tillräckligt mycket vram för att i princip klara 2 grafikkort innan de flaskar. (i "normal" upplösning)
Det är ju bara ta BF3(ultra++) och 580 som ett exempel. Trots sin till synes "låga" mängd vram är det beräkningskraften som inte orkar med att driva BF3, inte mängden vram. (eftersom det ger ~60% FPS-ökning att köra två kort istället för ett)

Men visst, börjar vi blanda in extrema upplösningar eller eyefinity-konfigurationer så ändras ekvationen en del. Dock nämns inga sådana tankar av TS...
Och, misstolka mig rätt nu. Jag hade förespråkat 7970 före 2st kort alla dagar i veckan, men verkligen inte med anledningen av att det har mer vram.. det är försäljningstricket som SIBA-försäljarna använder när de försöker lura på dig en för dyr dator (alla datorer med OEM-grafikkort med 2GB vram.. haha), och mer professionella än så är vi väl ändå här??

EDIT: blev kanske lite tokig citering där..

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Skrivet av wartech:

Hehe, har själv ett 7970. Skyrim tuggar den LÄTT igenom Kör allt på ultra och 1920*1080 med en fps på ca 70-80 om jag inte minns fel

Lånar tråden lite hur kan man se fps på skyrim ?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem

Ladda ner fraps.
www.fraps.com

OP/TS; Har man redan ett 6950 känns det inte värt att uppgradera till 7970.
Prestandan är sämre och microstuttering är ett överdrivet gissel, som jag misstänker är ren placebo hos 50% av multi-GPU användarna.
Jag har själv multi-GP och jag märker inte av det alls, och 2x 6950 är inte direkt sämre än 2x 6870.

Om du däremot inte redan äger ett 6950 och funderar på om du ska köpa 2x 6950 direkt eller ett 7970 hade jag slagit till på ett 7970. Prestandan räcker och behöver du mer i framtiden kan du alltid köpa ett till när du har råd.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Är kluven på om jag ska sälja min två 6950 och köpa ett 7970 istället... hade varit skojj med lite mera minne än bara 1gb.. men jag vet inte..

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken