CPU problem efter montering utav Moderkort

Permalänk
Medlem
Skrivet av batman:

1. Japp xd
2. Fixat
3. Hittade inget "AMD COOL N QUIET" Eller liknande i BIOS
4. Rengjorde med en fuktig trasa idag och fick väck allt (Synligt?) eller det finns sånt man inte ser som måste tas bort med T-Röd eller liknande?

1. Har du satt det rätt ska det passa eftersom de gjort det för mig men men det sitter ju där åtminstone.

2. Bra!

3. Bios-> Advanced bios features -> 3:E uppifrån den står antagligen på auto stäng av den och kolla sedan cpu-z.

4. Fuktig trasa nej nej nej... Använd till exempel t-röd eller liknande som jag sa på en tops eller liknande och dra runt försiktigt både på processorn och kylarens botten, sedan kan du använda kaffefilter för att torka av riktigt och när du tycker det ser bra ut prova lite mer t-röd eller vad du använder för säkerhetsskull och torka av me kaffefilter sen gör som jag skrev innan. Anledningen till man använder kaffefilter eller liknande är för att använder man vanligt papper fastnar gärna lite kvar på ytan du torkar av det med.

En fråga jag såg ingen ställt innan heller.. Du har väl installerat om Windows efter du bytte moderkort? Vilket är något man bör göra.

Visa signatur

Cpu : Intel i5 9400F Gpu : Asus geforce rtx 2060 6 gb Ram: 16 gb ddr4 Moderkort : Asus prime b360M Nätaggreagat : Corsair tx 650 w Hårddiskar : samsung spinpoint f1 500gb, WD eco green 1 tb Chassi : Cooler Master Elite 430
Fri frakt inet : http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Har du kollat så pinnarna hamnar rätt nu efter du böjt tillbaks dom och kollat så sockeln är ren från skräp?

AMD COOL N QUIET ska finnas i BIOs någon stans. Fans på mitt gamla moderkort i alla fall och det kan vara påslaget (bör inte vara det problemet i spel).

Datorn hade nog inte ens startat om pinsen varit fel :p.

cool N quiet finns under Advanced bios features, det kan vara problem att den får för sig att klocka ner sig ändå haft samma problem med gammal dator med annan amd processor. Stängde av och så var de bra.

Visa signatur

Cpu : Intel i5 9400F Gpu : Asus geforce rtx 2060 6 gb Ram: 16 gb ddr4 Moderkort : Asus prime b360M Nätaggreagat : Corsair tx 650 w Hårddiskar : samsung spinpoint f1 500gb, WD eco green 1 tb Chassi : Cooler Master Elite 430
Fri frakt inet : http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Rekordmedlem

Du har alltså bytt moderkort till en annan modell utan att ominstallera win?
I så fall så installera om win innan du börjar testa något överhuvudtaget !!!

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Har du kollat så pinnarna hamnar rätt nu efter du böjt tillbaks dom och kollat så sockeln är ren från skräp?

AMD COOL N QUIET ska finnas i BIOs någon stans. Fans på mitt gamla moderkort i alla fall och det kan vara påslaget (bör inte vara det problemet i spel).

Ja, Fast jag fick trycka till lite för att få ner den på plats, processorn då alltså innan så var det bara att lägga den där så åkte den ner själv i hålen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cirderf:

1. Har du satt det rätt ska det passa eftersom de gjort det för mig men men det sitter ju där åtminstone.

2. Bra!

3. Bios-> Advanced bios features -> 3:E uppifrån den står antagligen på auto stäng av den och kolla sedan cpu-z.

4. Fuktig trasa nej nej nej... Använd till exempel t-röd eller liknande som jag sa på en tops eller liknande och dra runt försiktigt både på processorn och kylarens botten, sedan kan du använda kaffefilter för att torka av riktigt och när du tycker det ser bra ut prova lite mer t-röd eller vad du använder för säkerhetsskull och torka av me kaffefilter sen gör som jag skrev innan. Anledningen till man använder kaffefilter eller liknande är för att använder man vanligt papper fastnar gärna lite kvar på ytan du torkar av det med.

En fråga jag såg ingen ställt innan heller.. Du har väl installerat om Windows efter du bytte moderkort? Vilket är något man bör göra.

1. Ja men det är precis som att den skulle vilja vara lite djupare eftersom usb kontakterna kommer lite mycket åt höger och lite för höga men går ju inte
på nåt annat sätt eftersom skruvarna är där de är, enda kontakerna som sitter någorlunda som de ska är ljud intagen men de sticker ju mer utåt genom metall saken så kanske därför de håller sig på plats.

3. Ok ska omedelbart testa

4. Ok, ska tänka på det i fortsättningen, men förmodligen inte det som är problemet?

Naj, Det har jag inte gjort

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Du har alltså bytt moderkort till en annan modell utan att ominstallera win?
I så fall så installera om win innan du börjar testa något överhuvudtaget !!!

Nope, Har jag inte hört nånting om förrut att man behöver det
Men kan det göra så att saker segar?

Permalänk
Rekordmedlem

Jo byter man moderkort bör man installera om för att slippa en del problem, det kanske inte löser allt, men en del av det du nämner kan bero på det, rätt drivers till chipsetten är ett absolut måste om datorn ska gå bra.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Processorn klockar inte ned längre, men det segar fortfarande men kan ha hittat en anledning men en väldigt konstig en?

kan tillägga att den inte gick att avsluta (Den där högst upp som tog mest, utan jag fick stänga den där nere och sen den där uppe)

HAHAHAH! Minecraft fungerar igen och ingeting laggar! :DDDDD
Men skrattar bäst som skrattar sist, kan ju komma tillbaka och visst det går ju att stänga av men finns inget sätt att ta bort det? nån som är bekant med det? (CC4E.exe heter det btw, och det körs i Windows 32 bitars om jag förstått det helt rätt då det står "CC4E.exe *32" i Aktivitetshanteraren)
Provade med att söka igenom datorn efter "CC4E" utan resultat googlade det också utan att hitta det :S

Permalänk
Medlem

nr1
har du bytt moderkort borde du installera om windows så inga gamla drivrutiner ligger och spökar

nr2
gå in på Advanced BIOS Feature
där inne står det AMD K8 Cool&Quiet control [AUTO]
ändra till OFF/DISABLED för att slå av Cool&Quiet

nr3
Cool&Quiet kan du låta vara påslaget även om du överklockar så länge du inte ändrar volten själv (manuellt)
körde min Phenom II x4 965 3.4GHz i 3.8GHz med det påslaget utan problem
samma med nuvarande x4 960T 3.0GHz som är upplåst till 6 kärnor och körs i 3.6GHZ (3.8GHz med turbo core)
enda Cool&Quiet gör är att sänka klocken när den inte används för att hålla nere temperaturen

nr4
att minecraft segar/laggar har knappast med moderkortet att göra utan cpu, ram , grafikkort eller hårddisk att göra
men mest troligt någon drivrutin eller process som ligger och äter prestanda

nr5
chassit du har stödjer upp till ATX moderkort
vilket 990FXA-UD3 är
så får du inte dit det riktigt så har du gjort något fel

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pumba-kung:

nr1
har du bytt moderkort borde du installera om windows så inga gamla drivrutiner ligger och spökar

nr2
gå in på Advanced BIOS Feature
där inne står det AMD K8 Cool&Quiet control [AUTO]
ändra till OFF/DISABLED för att slå av Cool&Quiet

nr3
Cool&Quiet kan du låta vara påslaget även om du överklockar så länge du inte ändrar volten själv (manuellt)
körde min Phenom II x4 965 3.4GHz i 3.8GHz med det påslaget utan problem
samma med nuvarande x4 960T 3.0GHz som är upplåst till 6 kärnor och körs i 3.6GHZ (3.8GHz med turbo core)

nr4
att minecraft segar/laggar har knappast med moderkortet att göra utan cpu, ram , grafikkort eller hårddisk att göra
men mest troligt någon drivrutin eller process som ligger och äter prestanda

nr5
chassit du har stödjer upp till ATX moderkort
vilket 990FXA-UD3 är
så får du inte dit det riktigt så har du gjort något fel

Allting funkar nu
Och nästan allt du skrev har alla redan skrivit

Permalänk
Medlem
Skrivet av cirderf:

3. Bios-> Advanced bios features -> 3:E uppifrån den står antagligen

Nope men nära nog, Fjärde
Tredje var Verification eller nåt sånt

Permalänk
Medlem
Skrivet av pumba-kung:

nr4
att minecraft segar/laggar har knappast med moderkortet att göra utan cpu, ram , grafikkort

Nej men inte just Minecraft var ju absolut allting som segade, Windows 7 Effekterna o när jag skulle flytta omkring fönstrer allting som rörde sig vill säga osv.

Skrivet av pumba-kung:

men mest troligt någon drivrutin eller process som ligger och äter prestandal

Redan kommit under fund att det var det (CC4E.exe nåt du känner igen?)
Får kolla imorgon om den startas automatiskt vid uppstart

Permalänk
Medlem

Skulle nu gå o lägga mig och tänkte datorn stå i strömsparläge för att vara igång i natt för att ladda ner men den vaknade upp direkt när den hade somnat provade en gång till men samma sak, Stängde sedan av datorn istället och direkt när den hade stängts av så satte den igång sig själv
Bröt då strömmen på strömbrytar knappen.
Varför? Har det hänt er nån gång? Vanligt?

Permalänk
Rekordmedlem

Du måste installera om den, hur svårt kan det vara att förstå det ? Datorn kommer inte att fungera fullt ut om du inte installerar om efter ett moderkortsbyte.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av batman:

Processorn klockar inte ned längre, men det segar fortfarande men kan ha hittat en anledning men en väldigt konstig en?
http://desmond.imageshack.us/Himg842/scaled.php?server=842&fi...

kan tillägga att den inte gick att avsluta (Den där högst upp som tog mest, utan jag fick stänga den där nere och sen den där uppe)

HAHAHAH! Minecraft fungerar igen och ingeting laggar! :DDDDD
Men skrattar bäst som skrattar sist, kan ju komma tillbaka och visst det går ju att stänga av men finns inget sätt att ta bort det? nån som är bekant med det? (CC4E.exe heter det btw, och det körs i Windows 32 bitars om jag förstått det helt rätt då det står "CC4E.exe *32" i Aktivitetshanteraren)
Provade med att söka igenom datorn efter "CC4E" utan resultat googlade det också utan att hitta det :S

Tror jag löste problemet grabbar

http://www.eset.eu/encyclopaedia/win32-trojandropper-agent-pe...

Tror en ominstallation är bäst och byt lösenord på allt och skaffa ett riktigt antivirus program.

(Är rätt säker på att det är det i alla fall), men säkrast är ominstallation, finns bökigare väg om du vill det. Men det kan sitta rätt fast i win.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Tror jag löste problemet grabbar

http://www.eset.eu/encyclopaedia/win32-trojandropper-agent-pe...

Tror en ominstallation är bäst och byt lösenord på allt och skaffa ett riktigt antivirus program.

(Är rätt säker på att det är det i alla fall), men säkrast är ominstallation, finns bökigare väg om du vill det. Men det kan sitta rätt fast i win.

När du säger ominstallation menar du bara att jag drar över windows filerna på nytt eller att jag ska göra så att den blir som ny, Alltså formaterad?

För virus filer brukar väl ligga i windows mappen så det är ingen mening att formatera helt?
Eller var ligger drivrutinerna?
så att de inte ligger kvar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av batman:

Har nu satt in det helt på alla hålen med guldiga fästena och skruvar men processorn klockar fortfarande nere och det kan komma lite lagg då o då på Minecraft men inte så ofta/mycket att man stör sig på det, men får inte internet att funka D:
Just nu har jag kopplat min iphone via usb och delar nätverket från den till datorn så att jag surfar via det

Just nu ligger processorn på 52 Grader medans jag sitter och spelar minecraft (Har gjort det nu i några timmar tror jag )
märkte också nu att klockan är fel då den är 17:45 på datorn

Hur kommer det sig att du är övertygad om att det är ditt moderkort som får minecraft att lagga? Vad för du för fps?

Säker på att du installerat drivrutinen för det inbyggda nätverkskortet? De ska komma på skivan man får med moderkortet.

Om klockan går fel är det väl inte värre än att ställa om den så den går rätt?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Formatera om din c: och lägg in ditt nya moderkorts drivrutiner och allt annat..

Det som troligen gör att det laggar nu är pga av dina gamla drivrutiner från moderkortet du hade innan ligger kvar och jävlas så windows vet inte vilka den ska använda troligen så använder den båda..

OM man ej har samma chipset på båda moderkorten ska man ALLTID formatera och ominstallera datorn när man byter moderkort..

Permalänk
Medlem
Skrivet av batman:

När du säger ominstallation menar du bara att jag drar över windows filerna på nytt eller att jag ska göra så att den blir som ny, Alltså formaterad?

För virus filer brukar väl ligga i windows mappen så det är ingen mening att formatera helt?
Eller var ligger drivrutinerna?
så att de inte ligger kvar

Skickades från m.sweclockers.com

Total ominstallation, alltså formatera om datorn och försök undvik få samma skit i datorn igen.

Sen använd dom nyaste driverna på gigabytes hemsida inte från moderkortets skivan.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av MindRipper:

Formatera om din c: och lägg in ditt nya moderkorts drivrutiner och allt annat..

Det som troligen gör att det laggar nu är pga av dina gamla drivrutiner från moderkortet du hade innan ligger kvar och jävlas så windows vet inte vilka den ska använda troligen så använder den båda..

OM man ej har samma chipset på båda moderkorten ska man ALLTID formatera och ominstallera datorn när man byter moderkort..

Om du tittar på detta han skrev (är det bara jag som reagerar på det):

Det är en skum tjänst som tar 88% av hans cpu (har aldrig hört om den tjänsten) och när man söker efter den så kommer allt ifrån toolbar till trojan.

Skrivet av v felix-97:

Processorn klockar inte ned längre, men det segar fortfarande men kan ha hittat en anledning men en väldigt konstig en?
http://desmond.imageshack.us/Himg842/scaled.php?server=842&fi...

kan tillägga att den inte gick att avsluta (Den där högst upp som tog mest, utan jag fick stänga den där nere och sen den där uppe)

HAHAHAH! Minecraft fungerar igen och ingeting laggar! :DDDDD
Men skrattar bäst som skrattar sist, kan ju komma tillbaka och visst det går ju att stänga av men finns inget sätt att ta bort det? nån som är bekant med det? (CC4E.exe heter det btw, och det körs i Windows 32 bitars om jag förstått det helt rätt då det står "CC4E.exe *32" i Aktivitetshanteraren)
Provade med att söka igenom datorn efter "CC4E" utan resultat googlade det också utan att hitta det :S

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Hur kommer det sig att du är övertygad om att det är ditt moderkort som får minecraft att lagga? Vad för du för fps?

Säker på att du installerat drivrutinen för det inbyggda nätverkskortet? De ska komma på skivan man får med moderkortet.

Om klockan går fel är det väl inte värre än att ställa om den så den går rätt?

Installerade alla drivrutiner som kom med på Skivan, men tydligen räckte inte det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Total ominstallation, alltså formatera om datorn och försök undvik få samma skit i datorn igen.

Sen använd dom nyaste driverna på gigabytes hemsida inte från moderkortets skivan.

Ok, Men det skadar väl inte att jag lägger Steam mappen från Program på en hårddisk och sedan lägger tbx den när jag formaterat?
samma sak med min sån Användare mapp där jag har musik, bilder osv. eller där kan ligga massa skit?
eller jag kan till och med ta hela Program, Program (x86) och typ radera sånt jag inte känner till?

Förresten så kommer Microsofts egna virus program upp hela tiden och säger att det är virus och sen när jag tar bort det så kommer det upp sen igen efter nån minut (Microsoft Security Essentials)

Permalänk
Medlem
Skrivet av batman:

Ok, Men det skadar väl inte att jag lägger Steam mappen från Program på en hårddisk och sedan lägger tbx den när jag formaterat?
samma sak med min sån Användare mapp där jag har musik, bilder osv. eller där kan ligga massa skit?
eller jag kan till och med ta hela Program, Program (x86) och typ radera sånt jag inte känner till?

Förresten så kommer Microsofts egna virus program upp hela tiden och säger att det är virus och sen när jag tar bort det så kommer det upp sen igen efter nån minut (Microsoft Security Essentials)

Alla steam spel går att tanka igen. Musik och bilder kan du flytta på. Nej inte göra så (slutar oftast med att du ändå får installera om OS).

Ja det låter som du fått sattyg i datorn. Men installera om win och byt lösen på swec och mail och över allt du har en inloggning. Kan vara så det finns en keylogger på din dator med (registrerar alla knapptryckningar).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Alla steam spel går att tanka igen. Musik och bilder kan du flytta på. Nej inte göra så (slutar oftast med att du ändå får installera om OS).

Ja det låter som du fått sattyg i datorn. Men installera om win och byt lösen på swec och mail och över allt du har en inloggning. Kan vara så det finns en keylogger på din dator med (registrerar alla knapptryckningar).

Men jag brukar spara mina lösen så jag slår aldrig in dem eller det är ännu värre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av batman:

Men jag brukar spara mina lösen så jag slår aldrig in dem eller det är ännu värre?

Har du automatisk inloggning spelar ingen roll (står mer i klartext i stället), sen är det dumt att chansa. Inte kul om du inte kommer åt mailen och sånt.

Men installera om windows och sen installera antivirus och sen fixar du så du kommer ut på nätet (då fixar du lösenorden).

Sen ett säkerhets tips undvik att installera toolbars (kolla nog när du instalerar gratisprogram, du kan behöva bocka ur att du inte vill ha en toolbar), sen var försiktigt på vad du går ut på nätet.

Kanske dags att byta webbläsare med? Min polare gjorde det och nu slipper han virus.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Har du automatisk inloggning spelar ingen roll (står mer i klartext i stället), sen är det dumt att chansa. Inte kul om du inte kommer åt mailen och sånt.

Men installera om windows och sen installera antivirus och sen fixar du så du kommer ut på nätet (då fixar du lösenorden).

Sen ett säkerhets tips undvik att installera toolbars (kolla nog när du instalerar gratisprogram, du kan behöva bocka ur att du inte vill ha en toolbar), sen var försiktigt på vad du går ut på nätet.

Kanske dags att byta webbläsare med? Min polare gjorde det och nu slipper han virus.

Ok, Brukar göra exakt som du sa att bocka av toolbars och sånt skit när jag installerar saker.
Jag har Google Chrome, Och toolbars brukar bara gälla Internet Explorer när man installerar Program
så ändå om jag installerade sådana hade det nog inte varit nån fara?

Men kan någon säga mig vad detta är för något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av batman:

Ok, Brukar göra exakt som du sa att bocka av toolbars och sånt skit när jag installerar saker.
Jag har Google Chrome, Och toolbars brukar bara gälla Internet Explorer när man installerar Program
så ändå om jag installerade sådana hade det nog inte varit nån fara?

Men kan någon säga mig vad detta är för något?
http://desmond.imageshack.us/Himg52/scaled.php?server=52&file...

Kan det vara. Men testa först att installera om och se om det blir bättre.

Här är om den tjänsten:
http://blogg.tkj.se/svchost-exe-100-cpu/

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Förresten hur gör jag för att verkligen rensa datorn totalt vid ominstallation utav Windows?
då jag gjorde det förra gången och valde att börja om på nytt men allting var kvar i en mapp i datorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Kan det vara. Men testa först att installera om och se om det blir bättre.

Här är om den tjänsten:
http://blogg.tkj.se/svchost-exe-100-cpu/

Det skapades typ en mapp som hette "Windows.old"
eller jag måste typ formatera via bios eller nåt och sen installera operativsystemet?

Permalänk
Rekordmedlem

Du har inte formaterat driven om den gamla installationen har flyttats till en mapp, du har bara installerat över den gamla.
Du kan radera partitionen så försvinner innehållet garanterat, win frågar sedan om du ska skapa en ny partition att installera på.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.