CPU problem efter montering utav Moderkort

Permalänk
Medlem
Skrivet av batman:

Det skapades typ en mapp som hette "Windows.old"
eller jag måste typ formatera via bios eller nåt och sen installera operativsystemet?

Du sätter i skivan rebootar och trycker på en tangent och sen väljer du att formatera disk, sen skapa en ny partition. Sen ska dy trycka på fortsätt eller liknande (var ett bra tag sen jag installerade om sist).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Du sätter i skivan rebootar och trycker på en tangent och sen väljer du att formatera disk, sen skapa en ny partition. Sen ska dy trycka på fortsätt eller liknande (var ett bra tag sen jag installerade om sist).

har nu formaterat om datorn och allt funkar perfekt!
Men hur gör jag så att inte datorn går i strömsparläge/skärmsläcks?
provade med att gå in på energi alternativ på kontrollpanelen för att ändra där men funkade tydligen inte finns det ett annat sätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av batman:

har nu formaterat om datorn och allt funkar perfekt!
Men hur gör jag så att inte datorn går i strömsparläge/skärmsläcks?
provade med att gå in på energi alternativ på kontrollpanelen för att ändra där men funkade tydligen inte finns det ett annat sätt?

Ska vara där:) ställ på aldrig och då ska den inte göra ett skit. Inget lagg ock sånt nu alltså?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Ska vara där:) ställ på aldrig och då ska den inte göra ett skit. Inget lagg ock sånt nu alltså?

Det jag gjorde men kom upp till datorn lite efter och så var skärmen avstängd och när jag tryckte på nån tagent så kom de tbx, aja tror det inte är så längre då jag inte varit vid datorn nu på länge och det var på när jag kom
Nepp, Inget som helst lagg, eller virus osv. :DDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av batman:

Det jag gjorde men kom upp till datorn lite efter och så var skärmen avstängd och när jag tryckte på nån tagent så kom de tbx, aja tror det inte är så längre då jag inte varit vid datorn nu på länge och det var på när jag kom
Nepp, Inget som helst lagg, eller virus osv. :DDD

Låter som du hade fått något skit i datorn då.

Microsoft egen tycker många är bra (även i tester). Kör själv nod 32 och dubbelkollat med olika online scan och inte ett enda virus sen jag började köra med nod 32.

Sen kör jag FF med noscript med (förbättrar ju oddsen för att slippa sattyg). Finns i för sig till den du använder med https://chrome.google.com/webstore/detail/odjhifogjcknibkahlp... (hört att den inte är lika bra, men är ju bättre än inget).

Enda dryga är att man manuellt får tillåta dom flesta hemsidor (jag tillåter oftast bara själva hemsidan t.ex endast sweclockers.com och lite till om någon funktion inte funkar).

Visa signatur