OCZ Vertex Plus död efter mindre än ett dygn?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2012

OCZ Vertex Plus död efter mindre än ett dygn?

Jag var inne på media markt i går, och så att de hade kampanjpris på OCZ Vertex Plus, visserlige inte den bästa SSDn, men för det priset (1290:- för 120GB) så förväntade jag mig inte heller någon top prestanda. Dock så tcyker jag att den bör hålla i men än ett dygn.

Windows installationen gick bra, utan problem. Men efter några omstarter, och att ha varit avstängd under natten så vägrar den att starta upp. Så jag googlar lite, ser att det kan hjälpa med att uppdatera firmware till 3.55, men dock så hittar inte BIOS, eller uppdateringsverktyget SSDn (efter att ha ställt om till IDE).

Så jag tänkte att det kanske går att uppdatera från VMware, stioppar in SSDn i en USB kabinett, och windows hittar den. Men det går inte att se den som HDD i VMware efter att den är ansluten till den virtuella maskinen (men det är säkert en begränsning från VMware skulle jag tro).

Är det någon som vet någon lösning på problemet, eller är det bara att åka tillbaka med SSDn?

Övring info om datorn: HP EliteBook 8560w (2011), Intel Core I5, BIOS ver: F.20.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Origin
Registrerad
Aug 2003

Ser dator disken i AHCI?

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2011

lämna in den som DOA, dead on arrival. Beroende på hur deras garantipolicy ser ut så kan du kanske få en ny i handen direkt om den gått sönder inom en vecka.

ska förresten precis skicka in min corsair force 3 för "samma" problem, fast den höll i 3 månader utan en tillstymmelse till fel, sen tvärdog den i helgen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2012
Skrivet av Orici:

Ser dator disken i AHCI?

Ja, har provat i både AHCI och IDE.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2012
Skrivet av victor_ce:

Ja, har provat i både AHCI och IDE.

Har du provat i Linux, Ubuntu eller annan valfri dist?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2004
Skrivet av dagbro:

lämna in den som DOA, dead on arrival. Beroende på hur deras garantipolicy ser ut så kan du kanske få en ny i handen direkt om den gått sönder inom en vecka.

ska förresten precis skicka in min corsair force 3 för "samma" problem, fast den höll i 3 månader utan en tillstymmelse till fel, sen tvärdog den i helgen.

Det är såna händelser som visar vikten av ta backup på alla viktiga dokument man har på disken

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Sabertooth P67 | CPU: INTEL 2600K & Antec Kühler H2o 620 | GPU: Gigabyte GTX 680 2GB| SSD: Samsung 850 Pro 256 GB | RAM: G.Skill Ripjaws 4x4096MB CL9 1600Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: Asus PCE-AC68 |

|| Citera för svar! ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åmål
Registrerad
Mar 2008

om du kan stoppa den i en annan dator som andra disk & kolla i diskhanteringen i windows om du hittar den.

är det detta verktyget du använder?

http://www.ocztechnologyforum.com/forum/showthread.php?82289-...

| Temjin TJ08-E | i5 3570K@ 4,8GHz | EKWB Water cooling |
| GIGABYTE Sniper M3 | MSI GTX1070 ARMOR oc |
| 16Gb Corsair Dominator Platinum 1600MHz |
| WD Geen x2 raid 0 | Cooler Master Silent Pro M700 |