Videochat på android platta

Permalänk
Medlem

Videochat på android platta

Jag undrar lite över erfarenheter med att använda videochat, ex Skype, på en Android platta. Jag tänker på Honeycomb/ICS då främst. Är det smidigt, blir det bra kvalitet? Tanken är över wifi också.

Vilken app är "bäst"?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har bara testat Google Talk som kommer levererat med Honeycomb/ICS och det fungerar hyggligt både via WiFi och 3G.
Kvaliten är väl som en normal webcam, fronkameran på min Xoom är väldigt känslig för dålig belysning - allt blir mörkt och blockigt om man håller till på lite mörkare platser.

Permalänk
Avstängd

Det handlar nog snarare om vilken app som flest användare har för kvalitetsmässigt är det inte så stor skillnad. Skype är ju bra just därför att väldigt många använder det, sen är inte appen direkt jättebra då den vill vara igång och ha en inloggad hela tiden. GTalk har också funktioner för videosamtal och finns installerat på (i princip) alla Android-enheter redan från början, jag har dock inte testat videofunktionaliteten där så jag kan inte uttala mig om den.

Permalänk
Medlem

Jag har kört en hel del Skype med video på min Motorola Xoom över wifi. Tror inte jag har testat sen jag fick ICS men funkade alldeles ypperligt med Honeycomb när jag var ute och reste i höstas.

Man switchar också lätt mellan fram- och bakkamera under samtalet om man vill visa nåt.

Har också kört en del Google Talk vilken funkade bra också.

Permalänk
Medlem

Testade video på skype i min Desire.
Fungerade hur bra som helst och laggfritt.
Är händigt att ha något sådant när man behöver hjälp på stan med saker =P

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem

Det låter ju som det är lätt o smidigt för även den okunnige. Fast man får väl visa hur det fungerar en gång först. Jag har just en Xoom på ingång då jag nappade på erbjudandet från Telia...svårt att motstå. "Tyvärr" får jag nu två plattor; en Archos G9 8" och Motorola Xoom

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Jag har bara testat Google Talk som kommer levererat med Honeycomb/ICS och det fungerar hyggligt både via WiFi och 3G.

Var hittar ni Google Talk med video? Jag har en Galaxy Tab med Android 3.1 och Google Talk med video finns vare sig förinstallerad eller att ladda ner via Market.

Kör annars själv videosamtal med Skype på den plattan och det är helt ok även om kameran på min vanliga bärbara har bättre upplösning och kvalitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Labovski:

Var hittar ni Google Talk med video? Jag har en Galaxy Tab med Android 3.1 och Google Talk med video finns vare sig förinstallerad eller att ladda ner via Market.

Kör annars själv videosamtal med Skype på den plattan och det är helt ok även om kameran på min vanliga bärbara har bättre upplösning och kvalitet.

I Google Talk så dyker det upp en liten kamera ikon vid namnet i listan om personen har webcam/stöd för videosamtal. Har för mig att det fanns redan i 3.1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Jag har bara testat Google Talk som kommer levererat med Honeycomb/ICS och det fungerar hyggligt både via WiFi och 3G.
Kvaliten är väl som en normal webcam, fronkameran på min Xoom är väldigt känslig för dålig belysning - allt blir mörkt och blockigt om man håller till på lite mörkare platser.

Skrivet av keyser:

I Google Talk så dyker det upp en liten kamera ikon vid namnet i listan om personen har webcam/stöd för videosamtal. Har för mig att det fanns redan i 3.1.

Tack! Det hade jag missat.